Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
6 uur lang volgens dat artikel.
"Eén van hen was wagenziek, de andere had pijn aan zijn knie. Daarom is de kinesist tijdens de ommegang op het paard geklommen om die pijn wat te verhelpen".
"De 4 broers hebben er dan ook een lange voorbereiding opzitten waarin ze al uren in de ongemakkelijke spreidstand doorbrachten."

:unsure:

Iemand een idee er trouwens wat gebeurt als er geen kinderen meer gevonden worden die voldoen aan alle voorwaarden?
Ik geloof dat er nu vijf gezinnen waren die in aanmerking kwamen, maar die vallen bij de volgende editie wellicht al weer af wegens te oud.

Als ge die voorwaarden ziet:
  • het moeten vier broers zijn van minstens 7 en maximum 21 jaar,
  • ze mogen géén zus hebben die tussen hen in geboren is
  • ze zijn geboren in Dendermonde én ze wonen in Dendermonde
  • en ook hun ouders zijn geboren in en wonen in Dendermonde
Ik kan me voorstellen dat in onze huidige samenleving de kans op zo'n gezin alsmaar kleiner wordt, of zijn ze daar in Dendermonde ZO fel mee bezig dat men daar zelfs bewust voor vier jongens probeert te gaan?

Iemand een idee er trouwens wat gebeurt als er geen kinderen meer gevonden worden die voldoen aan alle voorwaarden?
Ik geloof dat er nu vijf gezinnen waren die in aanmerking kwamen, maar die vallen bij de volgende editie wellicht al weer af wegens te oud.

Ik kan me voorstellen dat in onze huidige samenleving de kans op zo'n gezin alsmaar kleiner wordt, of zijn ze daar in Dendermonde ZO fel mee bezig dat men daar zelfs bewust voor vier jongens probeert te gaan?

Als er een zus bijzit kan je vragen of die even kan self-identifyen als jongen. Probleem opgelost.

Volgens mij kunnen we nog wel enkele jaren doorgaan, enkel wordt de kans groter dat de vier broers Mohammed, Rachid, Abdel, en Ibrahim gaan heten...Ik kijk alvast uit naar hoe men dat gaat aankondigen :)

Ik vond het relevant:

Volgens mij kunnen we nog wel enkele jaren doorgaan, enkel wordt de kans groter dat de vier broers Mohammed, Rachid, Abdel, en Ibrahim gaan heten...Ik kijk alvast uit naar hoe men dat gaat aankondigen :)

Ik vond het relevant:

De kans is ook behoorlijk klein dat én Mohammed, Rachid, Abdel, en Ibrahim geboren en getogen zijn in Dendermonde, én de ouders in kwestie daar ook geboren en getogen zijn.
Neen, voor een traditie waar die regels zo belangrijk zijn vraag ik me dus oprecht af wat er gebeurt als men volgens die regels gewoon niemand meer vindt die voldoet. Niet laten doorgaan, regels versoepelen, of krijgen we in de aanloop dan eerst op tv "Blind op het Ros" ofzo voorgeschoteld...

Op TV oost wist men te zeggen dat er blijkbaar alweer kandidaat gezinnen zijn voor binnen 8 jaar en dat men het Ros Beiaard gebruikt om graag te poepen, want statistisch gezien zijn er daar meer 4 kinds gezinnen.

edit : zie net het artikel van census. Geen flinke 'expert' dus op TV oost :nono:

Dynalogic die men samsung-pakje moest bezorgen. Verloren gereden, de klantendienst beweerde dat hij voor een gesloten hek stond... Bij men venster gezeten zodat ik hem kon horen/zien. Doodlopende straat, dus ik vrees dat hij voor het woonzorgcentrum stond.

Veruit de slechtste bezorgdienst in het land gebaseerd op mijn ervaringen. Hun bezorgers spreken nooit Nederlands, hun klantendienst is onvriendelijk in chat of je mag een 0900 nummer bellen aan 45 cent per minuut. Twee gemiste pogingen en pakje gaat terug retour want ze werken nooit met afhaallocaties. Altijd een diepe zucht als ik plots ontdek dat een aanbieder deze mensen als verzenddienst gebruikt.

Op kosten van ons allemaal wil dat stuk uitschot nu een nieuw proces. Weg ermee.

Ene langs mijn auto afgereden. Ik wil de parking uitrijden. Hij draait af van op straat de parking in, ik stop omdat het krap is. Hij vertraagt en rijdt door.
Schade van 60-70 cm lang getrokken.

En dan ontkennen dat hij langs mij door reed. 🤦‍♂️
Gelukkig heb ik dashcam beelden waarop ge hem ziet afkomen en mij stilstaan.

Het was ook niet de snuggerste want ik vulde in bij de opmerkingen dat ik stil stond en hij doorreed en hij vulde in dat we beiden stil stonden. Dan kunde natuurlijk ook geen schade veroorzaken.

Ook zo direct zeggen dat de schade wel meevalt en of we het niet zo kunnen laten.
Alsof iemand daarop ja gaat zeggen. Echt waar, some people.

Dynalogic die men samsung-pakje moest bezorgen. Verloren gereden, de klantendienst beweerde dat hij voor een gesloten hek stond... Bij men venster gezeten zodat ik hem kon horen/zien. Doodlopende straat, dus ik vrees dat hij voor het woonzorgcentrum stond.

Veruit de slechtste bezorgdienst in het land gebaseerd op mijn ervaringen. Hun bezorgers spreken nooit Nederlands, hun klantendienst is onvriendelijk in chat of je mag een 0900 nummer bellen aan 45 cent per minuut. Twee gemiste pogingen en pakje gaat terug retour want ze werken nooit met afhaallocaties. Altijd een diepe zucht als ik plots ontdek dat een aanbieder deze mensen als verzenddienst gebruikt.
Ik bestel al twee jaar niets meer bij Coolblue omdat ze mijn laatste twee pakjes met die firma verstuurden. Beiden verloren gegaan. Ook met zever afkomen dat er niemand thuis was en dergelijke, maar hier gewoon nooit geweest. Snap niet dat er daar nog zo'n grote bedrijven mee samenwerken, het kan toch geen toeval zijn dat er zoveel verloren gaat bij die gasten ten opzichte van andere koeriers?

Pakketje stak vorige week zo bij mij.
Proper zo langs de openbare weg en al ook 😅
20220601_062829.jpg

Boxx van Engie geeft al een paar dagen de melding dat hij niet met de wifi/router kan verbinden.
Reden: wachtwoord onjuist.

Straf, dit is niet veranderd en alle andere toestellen kunnen wel verbinden.

Gisteren pas de tijd om alle menu's van de klantendienst te overlopen en contact met iemand van het callcenter.

Ik: leg probleem uit
Hij: Ja, U bent niet de enige, blijkbaar iets misgelopen met een gepushte update vorige week.
Ik: En nu?
Hij: We zullen dit wel oplossen met een volgende update die we pushen.
Ik: Hoe?
Hij: via wifi hé menee.....toen viel zelf zijn euro al 😂

Oei, ja, dan ga ik U moeten laten terugbellen

Eigenlijk een ergernis van maandag, maar ik ben nog steeds getriggered dus dan mag het hier é.

Vorig jaar in november een mooie som teruggekregen van Engie omdat het de eerste eindfactuur was sinds we zonnepanelen hebben (met nog een terugdraaiende teller, dus quasi nulverbruik).

Maandag een mail van Engie met een "annulatiefactuur" waarbij die eindafrekening van november doodleuk wordt geannuleerd en het bedrag "ter betaling zal worden aangeboden aan uw bankinstelling op 2 juni 2022". Euh, hallo Engie? Waarom?

Klantendienst Engie steekt het op de netbeheerder (Fluvius), omdat die mogelijk iets van onregelmatige meterstanden hebben opgemerkt / doorgegeven (noot: er is hier niemand langsgeweest om meters op te nemen). Fluvius gebeld, daar vallen ze natuurlijk uit de lucht. Laatste meterstanden zijn van oktober '21 en gelet op de zonnepanelen is het volledig logisch dat deze lager zijn dan het jaar voordien...
Bon, Engie "gaat het bekijken", maar dus geen garantie dat het uitgeklaard wordt voor 2 juni, en dan mag ik dus gewoon wachten tot ze dat geld gaan terugstorten. Ik heb hen gezegd dat ik ook aan vrienden geen renteloze leningen toesta, en dat ik dat voor hen ook niet van plan ben...

En ondertussen sluizen die dus hun miljardenwinsten door naar Frankrijk... Daar word ik echt pissig van. En het gaat om een behoorlijk bedrag dat ik liever niet zomaar van mijn rekening zie gaan (722 euro).
Zo, het wordt nog straffer. Ze hebben zelfs niet gewacht tot 2 juni om het geld van de rekening te halen, maar hebben dat al op 25 mei gedaan!
Net weer een erg kwade telefoon naar de klantendienst, die uiteindelijk toch niets kan doen. "Ze zijn bezig met een herberekening van de stroomfactuur". De persoon die ik aan de lijn had, had alle begrip voor mijn kwaadheid en vond het ook niet kunnen. Maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Wat een boertige praktijken zijn dat eigenlijk...

Al lang geleden mogen aanhoren op mijn eerste werk (VMW/Watergroep): neem nooit een domiciliëring want de voordelen wegen nooit op tegen de mogelijke nadelen.

Ik snap het gemak maar neem voorzichtigheidshalve nergens een domiciliëring voor als het niet verplicht is.

Goh, ik heb overal waar het kan (telenet, water, energie,...) een domiciliering, nog nooit problemen mee gehad.

Ga tegenwoordig wat meer wandelen en er storen mij gelijk 2 dingen: hondenwandelaars die denken dat het voetpad van hen is. Hond laten loslopen, geen enkele controle d'r over hebben of de leiband zo lang laten dat je het straat moet oversteken of je wordt in uw kuiten gebeten. Ze zijn niet allemaal zo, maar toch onredelijk veel...

Ten tweede, mensen met webcams en andere camera's voor hun venster die heel het straat filmen? Ben er nu zo al 5 tegengekomen en afaik moet dat toch ergens op voorhand aangekondigd worden dat je gefilmd wordt. Veiligheid enzo allemaal goed en wel, maar kan toch niet de bedoeling zijn dat je overal gefilmd wordt door burgers?

End rant :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan