Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie toch niet meteen iets om pissig over te worden?

Ik snap dat niet iedereen een grote hond uit het asiel wilt die misschien al god weet wat heeft meegemaakt. Zeker met kleine kinderen snap ik dat ze liever een hond hebben die groot wordt samen met het kind dan een hond die misschien al jaren van verwaarlozing achter de rug heeft.

Want elke keer moeten mensen die pro adoptie zijn maar beginnen bashen op mensen die achter een puppy of kitten vragen. Ze springen erop als vegitariërs op iemand die vraagt waar je goeie steak kan eten. Terwijl heus niet iedereen die een puppy koopt die na 1 jaar gaat dumpen wegens niet meer schattig.
Ik vermoed dat het gewoon de hele context is van iemand die op een fb-groep komt vragen waar ze snel even een hond kunnen vinden voor de dochter van 6. Het heeft gewoon wat stereotypes tegen :unsure:

Huisgenoten die nooit zelfstandig iets kunnen doen, en mij nodig hebben voor alles om hun handje vast te houden, waardoor ik niet meer mijn eigen leven kan leiden. Ik word zelfs gestoord wanneer ik zit te kakken op de wc. Niet telefonisch maar fysiek he. Dus die persoon zit aan de wc-deur me vragen te stellen over hoe en wat. Give me a break…

Heel herkenbaar, hier exact hetzelfde. Precies of niets lukt zonder dat ik mij er mee moei.
Je hebt wel geluk als ze aan de deur blijven staan, bij mij komen ze gewoon binnen. Geregeld tot 5x per 'kakbeurt". (Ja, ik vlucht soms naar het toilet om even (tevergeefs) ongestoord op m'n gemak te kunnen zitten).

Nog een ergernisje hier, daarnet 720€ mogen betalen bij de tandarts. Na 220€ eergisteren, 110€ 2 weken geleden en 200€ een maand geleden begint dit al serieus door te tellen..
En dan heb ik deze en volgende maand nog 3 afspraken staan. (1 voor nog 2 gaatjes te vullen en 2x voor een wijsheidstand te trekken)

Alles samen zal dit ongeveer 2000€ gekost hebben, waarvan ik mss de helft terug kan trekken.

Dat zal me leren m'n tanden te verwaarlozen* en 3j niet naar de tandarts te gaan. Vorige is op pensioen gegaan en nooit echt doorgezocht voor iemand nieuw tot ik een zichtbaar gaatje had in 1 van m'n voorste tanden.

*tijdje mentaal heel diep gezeten en m'n persoonlijke hygiëne zwaar verwaarloosd, gedurende die periode poetste ik m'n tanden soms maar 1x per week.

Ik zie toch niet meteen iets om pissig over te worden?

Ik snap dat niet iedereen een grote hond uit het asiel wilt die misschien al god weet wat heeft meegemaakt. Zeker met kleine kinderen snap ik dat ze liever een hond hebben die groot wordt samen met het kind dan een hond die misschien al jaren van verwaarlozing achter de rug heeft.

Want elke keer moeten mensen die pro adoptie zijn maar beginnen bashen op mensen die achter een puppy of kitten vragen. Ze springen erop als vegitariërs op iemand die vraagt waar je goeie steak kan eten. Terwijl heus niet iedereen die een puppy koopt die na 1 jaar gaat dumpen wegens niet meer schattig.
Over je laatste paragraaf wil ik iets zeggen met een pot en een ketel. Het gaat mij totaal niet om honden uit het asiel of het formaat. Wij hebben zelf bv. 2 rashonden en geen uit een asiel. :unsure: Ik zeg zelfs bijna letterlijk het omgekeerde, want uiteraard mag je niet licht over het nemen van een asielhond gaan. Dat vereist nog meer kennis en volharding dan het nemen van een hond van een specifiek ras dat je kiest obv bepaalde kenmerken.

Nee, niet iedereen zal die hond direct dumpen. Gewoon het feit dat je vooral snel een hond wil omdat een kind erachter vraagt zonder goed te weten wat je wilt, doet mij huiveren. Het kan altijd zijn dat die mensen goed voor dat beestje zullen zorgen, maar ik ken meer dan genoeg mensen die ook vooral snel een hond wilden en bij de meesten ervan is dat niet goed afgelopen.

Laatst bewerkt:
*tijdje mentaal heel diep gezeten en m'n persoonlijke hygiëne zwaar verwaarloosd, gedurende die periode poetste ik m'n tanden soms maar 1x per week.

vomit-jim-carrey.gif

Godver gij moet hard uit uw mond gestonken hebben.

vomit-jim-carrey.gif

Godver gij moet hard uit uw mond gestonken hebben.
Geloof het of niet, maar totaal niet eigenlijk.

Mijn vrouw heeft er alleszinds nooit iets van gezegd. En die is op da vlak vrij brutaal. (Ik mag dagelijks aanhoren hoe hard m'n voeten stinken bvba).

Ik sjiekte wel enorm veel kauwgom toen.

Wat is het verschil als je ook in de week thuis zit? :unsure:

N/O he, sinds mijn C4 vorige maand zit ik ook gewoon thuis te schimmelen. :cool:
C4, heb ik iets gemist?

Wat is er juist gebeurd, als ik vragen mag? (mag ook in slowchat topic ;) )

C4, heb ik iets gemist?

Wat is er juist gebeurd, als ik vragen mag? (mag ook in slowchat topic ;) )
Staat al ergens in ergernissen op het werk ook. Er was dus 1 collega die mij viseerde en dat bijna een jaar lang verbaal en fysiek extreem duidelijk maakte. Bazen wisten niet hoe om te gaan met de situatie en de arbeidsgeneesheer van de firma heeft mij uiteindelijk medisch ontslagen.
Ons eerste kindje is net geen drie weken terug geboren, dus ik heb nu mezelf de tijd gegeven om daar voor te zorgen en op 't gemak ander werk te zoeken. Dat werk is ondertussen al in orde, maar ik blijf toch nog thuis tot na de zomer, kwestie van het ongeluk te verdraaien naar een voordeel. :p

Als ge hier sommige threads leest dan vraagt ge u toch af hoe (gemiddeld gezien) zo een slimme mensen toch tegelijk zo dom en wereldvreemd kunnen zijn.
Da's dé reden waarom ik sommige threads gewoon niet lees. Onlangs nog ene die hier liep te neuten over 'slechts' 1950 netto per maand en nog wat voordelen per maand.

In maart 1000,- van spaarrek. gehaald ivm kosten. Had net dat nog es gedaan om wat komende kosten te voorzien. Ga daarna naar taxonweb. Ole 985€ opleg. Een mens is dan single en invalide in een duur huurhuis. Nog nooit in m'n leven moeten iets substantieel opleggen, of misschien 2x 100€ ofzo.

Verplaats mijn post niet naar zo'n kankertopic in pol en actua hé, tis een eeeeeeergernis vandaag. :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
In maart 1000,- van spaarrek. gehaald ivm kosten. Had net dat nog es gedaan om wat komende kosten te voorzien. Ga daarna naar taxonweb. Ole 985€ opleg. Een mens is dan single en invalide in een duur huurhuis. Nog nooit in m'n leven moeten iets substantieel opleggen, of misschien 2x 100€ ofzo.

Verplaats mijn post niet naar zo'n kankertopic in pol en actua hé, tis een eeeeeeergernis vandaag. :mad:
Alles zeker nog eens overlopen, soms sluipen er fouten in. 🫂

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat al ergens in ergernissen op het werk ook. Er was dus 1 collega die mij viseerde en dat bijna een jaar lang verbaal en fysiek extreem duidelijk maakte. Bazen wisten niet hoe om te gaan met de situatie en de arbeidsgeneesheer van de firma heeft mij uiteindelijk medisch ontslagen.
Ons eerste kindje is net geen drie weken terug geboren, dus ik heb nu mezelf de tijd gegeven om daar voor te zorgen en op 't gemak ander werk te zoeken. Dat werk is ondertussen al in orde, maar ik blijf toch nog thuis tot na de zomer, kwestie van het ongeluk te verdraaien naar een voordeel. :p
Toch wel een rare reactie van het werk om u te ontslaan (ook al is het voor medische redenen) ipv die collega aan te pakken / buiten te smijten.

Ik was triest en mijn eigen nogal aan het uitkafferen. Nu ben ik in transitie naar hem uitkafferen. Normaal - volgens Cosmopolitan - knip ik mijzelf dan zondag een froufrou en tegen woensdag max ben ik terug mijn oude zelf.
En ook nog ergens met vriendinnen een fles wijn/wodka kraken en dan de stereo luid en meekwelen op I will survive of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan