Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren konden alweer de chapewerken niet doorgaan omdat hun vrachtwagen in panne stond. Plaatser van de afsluiting die beloofde eind april klaar te zijn krijg ik ook niet vast. Godverdomme toch.

On the bright side: hadden ze gisteren de chape geplaatst, dan was er gegarandeerd schade door de harde hagel en regen deze nacht.

Die uitvlucht gebruiken wij ook vaak als we een levering niet kunnen doen of veel te laat :unsure:
I know right.

Het stond niet gepland gisteren. Een uur ervoor belden ze mij op of het goed was dat ze afkwamen wegens sneller klaar op een werf dan gedacht + ze zaten maar op enkele kilometers van mijn deur. Het zou mij dus verbazen dat ze op een uur tijd een excuus nodig hebben.

In alle andere gevallen, is het panne, leverancier die niet levert, enz. Daar geloof ik niet veel meer van. Maar wat kan ik doen hé?

I know right.

Het stond niet gepland gisteren. Een uur ervoor belden ze mij op of het goed was dat ze afkwamen wegens sneller klaar op een werf dan gedacht + ze zaten maar op enkele kilometers van mijn deur. Het zou mij dus verbazen dat ze op een uur tijd een excuus nodig hebben.

In alle andere gevallen, is het panne, leverancier die niet levert, enz. Daar geloof ik niet veel meer van. Maar wat kan ik doen hé?
Zelf zand en cement laten leveren en ene laten komen met zo'n eigen mixer & pomp
En schuppen verdomme

Zelf zand en cement laten leveren en ene laten komen met zo'n eigen mixer & pomp
En schuppen verdomme
Offertes zijn al getekend hoor. Ik kan er niet meer vanonder uit.
't Is overal hetzelfde als ik het zo hoor.

Afsluiting beloofd af eind april. We zijn bijna eind mei en ze staat er nog niet.

Wacht tot ik de factuur krijg. Ze gaan ook 2 maanden mogen wachten. Ze weten dan ook hoe plezant dat is.

Al die toogpraat bij iedere maatschappelijk probleem. Echt kotsbeu ben ik het.
Altijd maar weer komt het er op neer dat een ander het maar moet oplossen.

Ik verontschuldig mij dat het even in mijn moedertaal zal zijn: it really fucks me off that someone can rip the heart right out of you but you can’t actually talk to anyone about it because your heart wasn’t meant to be where it was in the first place.

• ik geef mijn eigen domheid toe dus gelieve niet op mij te roepen.
• ik kan er niet direct thuis mee terecht, needed to vent or explode.

Carry on.
Het enigste wat ik eruit kan opmaken is dat je vreemdging en je minnaar het heeft uitgemaakt.

Nee.
It pisses me off, it causes me no end of grief, it sucks balls. Fuck as a verb works in almost any context. Especially for the English.
Wat, nee. Letterlijk nog nooit gehoord die uitspraak.
Om het in mijn moedertaal te zeggen:
Wuk zitje gie eigenlik ol te swoateln

Laatst bewerkt:
Nee.

Wat, nee. Letterlijk nog nooit gehoord die uitspraak.
Om het in mijn moedertaal te zeggen:
Wuk zitje gie eigenlik ol te swoateln
Het is een ergernis thread, daar mag ik gewoon mijn ergernis in kwijt. Eventueel zelfs in het Kameroenees, zolang ik niemand aanval of onbeleefd ben. Als je wil gaan debatteren over wat volgens jou wel of niet Engels is, open ik daar wel een thread over.

68E2A6DE-E64E-4E05-9D7A-2FD99501830B.jpg

Mis ik hier een inside joke of wordt er hier serieus geluld over of het taalgebruik van iemand die in haar moedertaal praat al dan niet wordt gebruikt in die taal? 😂

Als het wordt gebruikt door iemand die die taal als moedertaal heeft, dan wordt het gewoon duidelijk in die taal gebruikt he. Dat een of andere willekeurige Belg daar al van heeft gehoord of niet maakt toch geen verschil dan? Alsof alle slang/dialect uitdrukkingen in een of ander gigantisch woordenboek staan. Ik had het trouwens al wel gehoord, for what it's worth.

[Edit] Voor de puristen: dit is wel degelijk een ergernis van mij, en dus ontopic.

Als ik toch een inside joke heb gemist, negeer mijn bericht dan maar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan