Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Same here, eerst beide kinderen achtereenvolgens in de paasvakantie, waarvan er eentje uiteindelijk antibiotica heeft moeten nemen en dan voelde ik mij vrijdag ook ineens kei slecht. Lang geleden dat ik zo ziek ben geweest (2 maanden geleden COVID gehad, maar minder erg dan dit). Begonnen met algemeen slecht voelen, dan spierpijn, dan keelpijn en nu hoofd vol snot, moe en zo het gevoel dat je zo overal last hebt, precies zo dat je het ziek zijn voelt stromen in je bloed.
Ik ben in de nacht van zondag op maandag 5 liter koortszweet verloren denk ik...
Elk spiertje in mijn lijf gevoeld. Ondertussen is het snot en de bijbehorende hoofdpijn wel stilaan weg, enkel nog een pijnlijke hoest.

Toch wel veel mensen in mijn omgeving dit jaar!
Na twee jaar maatregelen tegen een gelijkaardige ziekte niet verwonderlijk natuurlijk nu alles terug wat losser gaat.

Weer bezoek gehad van vossen.
Vorig jaar hadden we 4 ganzen... ongeveer 6 maand geleden 1 gans doosgebeten en nu, 2 weken geleden, 1 gans minder en vorige week nog eentje :-( :-( :-( dus hebben we nu enkel 1 vrouwtje over.
Volgens mijn vader heeft de vos over de omheining geklommen. (Toch ongeveer 1.30 a 1.50 hoog)
We hebben ook barberie eenden maar die slapen rond de vijver en als ze iets horen, gaan ze veilig in de vijver.
Maar de ganzen slapen in de weide.

De kippen zitten veilig in hun kippenhok (deuren gaan automatisch open en toe op een bepaald uur)

K versta niet dat de vossen op de lijst staan van beschermde diersoorten! Eb weet ook niet wat we nog meer moeten doen? Onze volledige omheining aanpassen? (Diep ik de grond, prikkeldraad...) .. wat zal dit niet kosten... schiet ze gewoon dood.. maar ja..dit mag niet en ondertussen doden ze kippen, eenden, ganzen (en onze onze kosten toch ongeveer 30 euro stuk)

Vorig jaar hadden we 4 ganzen... ongeveer 6 maand geleden 1 gans doosgebeten en nu, 2 weken geleden, 1 gans minder en vorige week nog eentje :-( :-( :-( dus hebben we nu enkel 1 vrouwtje over.
Volgens mijn vader heeft de vos over de omheining geklommen. (Toch ongeveer 1.30 a 1.50 hoog)
We hebben ook barberie eenden maar die slapen rond de vijver en als ze iets horen, gaan ze veilig in de vijver.

De kippen zitten veilig in hun kippenhok (deuren gaan automatisch open en toe op een bepaald uur)

K versta niet dat de vossen op de lijst staan van beschermde diersoorten! Eb weet ook niet wat we nog meer moeten doen? Onze volledige omheining aanpassen? (Diep ik de grond, prikkeldraad...) .. wat zal dit niet kosten... schiet ze gewoon dood.. maar ja..dit mag niet en ondertussen doden ze kippen, eenden, ganzen (en onze onze kosten toch ongeveer 30 euro stuk)
Het is toch logisch dat een dier dat vroeger werd verdelgd wordt beschermd, nu we iets verder staan in het begrip van en belang hechten aan natuur en ecologie? En al zeker dat dit prioriteit krijgt over iemand die wat dieren wil houden als hobby.

Een dier kiest nu eenmaal voor gemakkelijk eten hé, als jij dan een hoop pluimvee introduceert en dus bij wijze van spreken het voedsel op een schoteltje aanbiedt, lijkt het mij logisch dat jij die prooidieren beter moet beschermen in plaats van dat de vos moet afgeschoten worden.

Ik begrijp niet echt dat mensen zoiets niet inzien eigenlijk.

Zie hier om de ren te verbeteren: https://www.natuurpunt.be/pagina/bescherm-je-kippen-tegen-de-vos

Schrikdraad bovenop de draad zetten.

Hybride meetings...zucht.

We hadden dit ook gewoon 100% via teams kunnen doen en zo een hoop zever uitsparen.
Is idd verre van ideaal. "Hybride" lesgeven idem.

Prefereer toch de fysieke. Vanaf x aantal personen wordt het gewoon onpraktisch en awkward via Teams. Of je moet als "team" al getraind zijn in die dingen.

Het licht Antwerps accent dat vaak gebruikt wordt in Studio 100 programma's, bv Kaatje. Kan ik mij echt dood aan ergeren. :sop:
Het is een kip, geen "kiep" gvd!!! En het ergste van al is dat ze het vermoedelijk zelf niet eens beseffen.

Fakking hell, ik ben nu al 2 dagen enorm down en ik weet maar niet waarom. :sop:
:hug:
Het licht Antwerps accent dat vaak gebruikt wordt in Studio 100 programma's, bv Kaatje. Kan ik mij echt dood aan ergeren. :sop:
Het is een kip, geen "kiep" gvd!!! En het ergste van al is dat ze het vermoedelijk zelf niet eens beseffen.
Stoort mij ook alle keren ik naar Thuis kijk, vooral Rosa haar accent. Daar komt dat mislukt joviaal zijn nog eens bij dat pure cringe is ook.

digitalisering bij de staat :rolleyes:

ik moet antwoorden op een brief. Ze willen mijn digitale bouwplannen + mijn antwoordbrief + nog een ander document.

ik kan 1 document opladen in dat veld. Multiselect niet mogelijk.
Zip de zipperde de Zip.

Een oplossing zit verwerkt in het plop de plopperde de plop amalgaam. Rarara wat zou het zijn!

Het is toch logisch dat een dier dat vroeger werd verdelgd wordt beschermd, nu we iets verder staan in het begrip van en belang hechten aan natuur en ecologie? En al zeker dat dit prioriteit krijgt over iemand die wat dieren wil houden als hobby.

Een dier kiest nu eenmaal voor gemakkelijk eten hé, als jij dan een hoop pluimvee introduceert en dus bij wijze van spreken het voedsel op een schoteltje aanbiedt, lijkt het mij logisch dat jij die prooidieren beter moet beschermen in plaats van dat de vos moet afgeschoten worden.

Ik begrijp niet echt dat mensen zoiets niet inzien eigenlijk.

Zie hier om de ren te verbeteren: https://www.natuurpunt.be/pagina/bescherm-je-kippen-tegen-de-vos
Omdat de opinie van de mensen is dat die vos maar verdelgt moet worden. En dus in hun biotoop geen plaats meer heeft.

De overheid of bepaalde instanties vinden van wel.
De bevolking (of een subset ervan) vindt van niet.

Zip de zipperde de Zip.

Een oplossing zit verwerkt in het plop de plopperde de plop amalgaam. Rarara wat zou het zijn!

Omdat de opinie van de mensen is dat die vos maar verdelgt moet worden. En dus in hun biotoop geen plaats meer heeft.

De overheid of bepaalde instanties vinden van wel.
De bevolking (of een subset ervan) vindt van niet.
Helaas pindakaas. Enkel jpg of pdf toegelaten. Maar heb antwoord gekregen op mijn vraag, ik mag de rest doormailen.

Helaas pindakaas. Enkel jpg of pdf toegelaten. Maar heb antwoord gekregen op mijn vraag, ik mag de rest doormailen.
Zoals de Vlaamse Renovatiepremie. Invullen in een Word document, afdrukken en handtekenen, alle facturen + offertes afdrukken, allemaal samen in 1 grote bruine envelop steken en opsturen. Om dan 8 tot 12 maanden te wachten op een antwoord.

Toen er 1 dingetje niet zo duidelijk was vroegen ze mij dat per brief om op te sturen, gelukkig heb ik toen gewoon gemailed en mocht ik na aandringen het toch doormailen in plaats van op te sturen :unsure:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan