Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of kunt ook gewoon gezond eten en niet zo fucking dik worden. Dan gade geen diabetes krijgen.
Nooit begrepen hoe sommigen zulke vetzakken kunnen worden. Sommigen hebben de wilskracht van een worm i guess.
Er zijn ook magere mensen met diabetis. Af en toe is dat erfelijk en heeft dat niks met de levensstijl te maken.

Wtf is dat hier met sommigen? Mensen met diabetes zijn er zelf de oorzaak van en vette koeien, mensen met huisdieren zijn sociaal gehandicapten die niet in staat genegenheid te vinden bij andere mensen?
Kwestie van gewoonweg grof te zijn, kan het hier wel tellen.

De kipfilet in de diepvries die op was, maar ik had er echt nodig, dan maar de bio diepvries kipfilet want dat was het enige wat er nog was.
Bijna 4 keer zo duur is die. Dat was zo duur als de diepvries scampi's.

Allee, ik ben meer en meer bewust van dierenleed en eet al vaker vegan maar de alternatieven zijn soms echt wel belachelijk duur als ge niet elke dag tofu wilt eten.
Kipfilet kost 6 euro per kilo, als er een vegan alternatief is dat ongeveer hetzelfde kost, qua macro's evengoed zit en ongeveer zo smaakt pakte ik het elke week mee.

De kipfilet in de diepvries die op was, maar ik had er echt nodig, dan maar de bio diepvries kipfilet want dat was het enige wat er nog was.

Allee, ik ben meer en meer bewust van dierenleed en eet al vaker vegan maar de alternatieven zijn soms echt wel belachelijk duur als ge niet elke dag tofu wilt eten.
Kipfilet kost 6 euro per kilo, als er een vegan alternatief is dat ongeveer hetzelfde kost, qua macro's evengoed zit en ongeveer zo smaakt pakte ik het elke week mee.
Helemaal hetzelfde als kip ga je het niet zelf krijgen, maar ik marineer bijvoorbeeld dit in sojasaus, liquid smoke en kruiden naar gelang de cuisine:

Geen idee of die macro's goed zijn voor jouw doeleinden, maar ik wou het maar meegeven.

Helemaal hetzelfde als kip ga je het niet zelf krijgen, maar ik marineer bijvoorbeeld dit in sojasaus, liquid smoke en kruiden naar gelang de cuisine:

Geen idee of die macro's goed zijn voor jouw doeleinden, maar ik wou het maar meegeven.
En terwijl hij kookt kan hij rasta's kweken!

Deze twee gebruik ik nogal eens. Omdat ik de textuur aangenamer vind in veel gerechten dan de sojarepen van hierboven. Voedingswaarden staan erbij. Er is een reden waarom kipfilet maar 6€/kg kost ook natuurlijk :)

De echte prijs van vlees ligt een pakje hoger, maar daar betalen we gezamenlijk meer dan 1 miljard euro per jaar aan.

Merci voor de tips.

Euh, andere ergenis die mij nu wel heel zwaar op de maag ligt.
Ik krijg hier ne brief van de politie. Ik dacht een boete ofzo.

Ik doe dat open is dat ne brief met uitnodiging tot verhoor als verdachte in een zaak die vrijheidsberoving met zich teweeg kan brengen. Met name oplichting via het internet dd 08/2/2022.

Ik val hier een beetje bijna van mijne stoel. Ik heb gebeld omdat dat een vergissing moet zijn maar die kunnen en mogen mij niks per telefoon meedelen.
Dus ik moet wachten tot mijn verhoor zaterdag om iets te weten. Wtf is dat zelfs.

De echte prijs van vlees ligt een pakje hoger, maar daar betalen we gezamenlijk meer dan 1 miljard euro per jaar aan.

Dat is toch echt niet veel geld? De gemiddelde Belg eet 51kg vlees per jaar. We zijn met 11,5miljoen dus 571miljoen kg per jaar.
Gezamelijk 1 miljard euro betalen dus dus eigenlijk net geen 2euro per kg die we samen betalen? Dan lijkt me zelfs met de externaliteiten doorgerekend vlees soms nog goedkoper dan de vervangers waarvan ze hier spreken?

Probleem is ook niet dat we gemeenschappelijk een kost dragen. Het probleem is dat de vleesvervangers nog niet zo lekker zijn en daardoor minder gekocht worden. Lagere productie, kleinere schaalvoordelen etc etc.

Merci voor de tips.

Ik doe dat open is dat ne brief met uitnodiging tot verhoor als verdachte in een zaak die vrijheidsberoving met zich teweeg kan brengen. Met name oplichting via het internet dd 08/2/2022.

Ik val hier een beetje bijna van mijne stoel. Ik heb gebeld omdat dat een vergissing moet zijn maar die kunnen en mogen mij niks per telefoon meedelen.
Dus ik moet wachten tot mijn verhoor zaterdag om iets te weten. Wtf is dat zelfs.
Wtf. En als je langs zou gaan op de bureau, zouden ze dan niets kunnen zeggen? Want van nu tot zaterdag nerveus rondlopen daardoor lijkt me toch ook niet bepaald plezant.

Subiet is het van een oplichter die dan weet dat je op dat moment niet thuis bent, want naar de politie, en inbreekt. :unsure:

Of kunt ook gewoon gezond eten en niet zo fucking dik worden. Dan gade geen diabetes krijgen.
Nooit begrepen hoe sommigen zulke vetzakken kunnen worden. Sommigen hebben de wilskracht van een worm i guess.
Diabetes type 1 en 2.
Zwangerschapsdiabetes.

Google dat eens op 't gemak. Lees wat. En kom dan geleidelijk aan tot het besef welke onzin je hier uitkraamt.

Dat is zoals zeggen dat iedereen die in een auto ongeluk terecht komt maar 'fucking moet leren rijden met den auto'.

Merci voor de tips.

Identiteitsdiefstal is a thing tegenwoordig he. Misschien is er iemand in uw naam mensen aan het oplichten?

Dat is toch echt niet veel geld? De gemiddelde Belg eet 51kg vlees per jaar. We zijn met 11,5miljoen dus 571miljoen kg per jaar.
Gezamelijk 1 miljard euro betalen dus dus eigenlijk net geen 2euro per kg die we samen betalen? Dan lijkt me zelfs met de externaliteiten doorgerekend vlees soms nog goedkoper dan de vervangers waarvan ze hier spreken?

Probleem is ook niet dat we gemeenschappelijk een kost dragen. Het probleem is dat de vleesvervangers nog niet zo lekker zijn en daardoor minder gekocht worden. Lagere productie, kleinere schaalvoordelen etc etc.
Tuurlijk, maar beiden kan waar zijn, hè. We kunnen daar gezamenlijk 1 miljard aan betalen, en dan nog kan vlees tegenwoordig goedkoper zijn dan veel vleesvervangers.

Er staan ook twee belangrijke stukjes in:
Belangrijk om te vermelden, is dat het gaat om een absolute ondergrens. Enkel de kosten van subsidies, milieuvervuiling, klimaateffecten en het risico van ziektes die op mens en dier worden overgedragen, werden meegenomen. Andere potentiële effecten zoals antibioticaresistentie, verdroging, dierenwelzijn en gezondheidseffecten bij het consumeren van vlees, werden niet meegenomen in de studie.

Gaat erover dat vlees een 30% duurder zou moeten zijn (cijfers van Nederland), en dat dat voor een mentaliteitswijziging kan zorgen, waardoor het vegetarisch weer wat goedkoper kan. En dat het niet zo lekker is, durf ik vaak te betwijfelen. Hangt toch vooral af van wat je ermee maakt en hoe je het bereidt.

Heb je iets online verkocht aan iemand die u een loer wil draaien omdat die niet content was ofzo? Toch gek dat ze volledig de verkeerde persoon hebben.

Heb gekeken en dit jaar alleen via 2dehands COD cold war verkocht. Ben hier al echt gelijk ne zot alles aan 't uitzoeken.

Identiteitsdiefstal is a thing tegenwoordig he. Misschien is er iemand in uw naam mensen aan het oplichten?

Ik hoop, voor mezelf, dat t zoiets is.

Tuurlijk, maar beiden kan waar zijn, hè. We kunnen daar gezamenlijk 1 miljard aan betalen, en dan nog kan vlees tegenwoordig goedkoper zijn dan veel vleesvervangers.

Er staan ook twee belangrijke stukjes in:

Gaat erover dat vlees een 30% duurder zou moeten zijn (cijfers van Nederland), en dat dat voor een mentaliteitswijziging kan zorgen, waardoor het vegetarisch weer wat goedkoper kan. En dat het niet zo lekker is, durf ik vaak te betwijfelen. Hangt toch vooral af van wat je ermee maakt en hoe je het bereidt.
Akkoord, maar dan doen ze wel alsof er geen externaliteiten zijn bij de productie van de vleesvervangers, wat natuurlijk niet het geval is. Dus dan moeten ze wel consequent zijn. Ik zou het sowieso positief vinden: reken de kosten gerust door naar de consument!

Vlees moet 30% duurder zijn voor een gedragswijziging? De vervangers moeten 100% lekkerder zijn. Over smaakperceptie kan je moeilijk twisten, maar als het minstens even lekker zou zijn als vlees, of zelfs lekkerder, dan werd het al meer gekocht dan vandaag het geval is.

Heb gekeken en dit jaar alleen via 2dehands COD cold war verkocht. Ben hier al echt gelijk ne zot alles aan 't uitzoeken.

Ik hoop, voor mezelf, dat t zoiets is.
Alst een paar dagen kan wachten gaan ze u in elk geval niet in den bak smijten hoor.

Maar zkou toch mijn illegale kaka-pipi pron van mijn harde schijf gooien als ik van u was :p

Alst een paar dagen kan wachten gaan ze u in elk geval niet in den bak smijten hoor.

Maar zkou toch mijn illegale kaka-pipi pron van mijn harde schijf gooien als ik van u was :p

Das wel goed voor u serieus slecht te doen voelen zo ne brief se.
Das volledig met uw rechten in dat ge uzelf kunt beschuldigen, recht hebt op ne advocaat.
De onderzoeksrechter kan een arrestatie bevelen tijdens het onderzoek.

Allee, dat zal wel allemaal standaard zijn en al. Maar ik ga tot zaterdag daar toch ni goed van slapen se.

Das wel goed voor u serieus slecht te doen voelen zo ne brief se.
Das volledig met uw rechten in dat ge uzelf kunt beschuldigen, recht hebt op ne advocaat.
De onderzoeksrechter kan een arrestatie bevelen tijdens het onderzoek.

Allee, dat zal wel allemaal standaard zijn en al. Maar ik ga tot zaterdag daar toch ni goed van slapen se.

Zou mij geen zorgen maken. Als ge niks mis hebt gedaan, kunnen ze u niks doen he. Tenzij Michael Jackson klacht heeft ingediend wegens identiteitsdiefstal natuurlijk. Dan ben jij sowieso een bajesklant.

Laatst bewerkt:
Wtf is dat hier met sommigen? Mensen met diabetes zijn er zelf de oorzaak van en vette koeien, mensen met huisdieren zijn sociaal gehandicapten die niet in staat genegenheid te vinden bij andere mensen?
Kwestie van gewoonweg grof te zijn, kan het hier wel tellen.
Maar als je kijkt naar de nick van die posters, verbaast dat je toch helemaal niet? Klik desnoods de postgeschiedenis open, dan wordt volgens mij de melk in je frigo gewoon al zuur door de nabijheid van de monitor.

Ik vermoed dat na de Werken in Waregem ze het kruispunt in Belgiek gaan aanpakken. Staat toch zoiezo op de planning. Dan krijgen we weer file aan Waregem.
imo is het toch ook eens tijd dat ze dat aanpakken. Hoe lang je daar soms voor de lichten kan staan.

Begrijp niet dat de wegenwerken in België altijd zo verschrikkelijk lang moeten duren. Hier in de buurt is er een lokale wegverzakking geweest waarbij ook een deel van de riolering is beschadigd. Het duurt een half jaar om dat te herstellen :wtf: .
Dat is ook iets wat ik niet begrijp. Soms zijn er eens zaken die snel gaan, maar veel van die werken duren toch wel heel lang.
Hier in de buurt was dik 10 jaar geleden een wegverzakking op drukke verbindingsweg, dat heeft toen mee dan 1 jaar geduurd voor ze nog maar begonnen zijn met de herstellingswerken.
Een tijdje terug was er een wegverzakking op een invalsweg naar het centrum, ook dat heeft een hele tijd geduurd, want ze konden blijkbaar niet overeenkomen wie er verantwoordelijk was en wie de kosten moest dragen.

Nu is er hier in de buurt weer een straat volledig afgesloten voor werken aan een nieuw fietspad dat die weg kruist en de buurt voor het schooltje die ze gaan herinrichten. Dat gaat daar dus 5 maanden duren.
Ook de lijnbus moet daardoor omrijden en er worden dus heel wat haltes niet bediend.
Vorig jaar is diezelfde weg nog 3 maanden afgesloten geweest voor andere werken (aan het andere uiteinde van de weg)
Om alles nog wat erger te maken zijn ze nu ook nog begonnen met werken op de weg waarlangs de omleiding voor de werken hierboven loopt.
Momenteel mag je daar nog doorrijden, maar hie ze dat verder gaan aanpakken weet ik nog niet, want het is de bedoeling om die weg volledig opnieuw aan te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan