Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom kan ik in 2022 nog steeds niet een factuur betalen door gewoon een QR code te scannen? Nee, ik moet als een holbewoner de naam van de begunstigde, de rekeningnummer, het bedrag en de gestructureerde mededeling handmatig intypen.

Daarom dat ik blij ben dat ik er al veel binnenkrijg via doccle.

Waarom kan ik in 2022 nog steeds niet een factuur betalen door gewoon een QR code te scannen? Nee, ik moet als een holbewoner de naam van de begunstigde, de rekeningnummer, het bedrag en de gestructureerde mededeling handmatig intypen.
Dit. En dan die instellingen die om de zoveel tijd van rekeningnr veranderen :eviltongue:

Dat heb ik nu nog es nooit meegemaakt.... :unsure:

zeker dat je niet gescammed werd door een onderschepte factuur?
:laugh: Nee, ik ben dit al tegengekomen met onder andere de mutualiteit, labo voor bloedonderzoek, en het ziekenhuis. Er zullen er wel nog zijn waar ik nu niet meteen op kan komen.
Vermits ik geen betalingsherinneringen heb ontvangen, ga ik er wel van uit dat die pipo's het ons effectief gewoon graag lastig maken :)

:laugh: Nee, ik ben dit al tegengekomen met onder andere de mutualiteit, labo voor bloedonderzoek, en het ziekenhuis. Er zullen er wel nog zijn waar ik nu niet meteen op kan komen.
Vermits ik geen betalingsherinneringen heb ontvangen, ga ik er wel van uit dat die pipo's het ons effectief gewoon graag lastig maken :)
Bij Proximus staat het ook al enige tijd zo aangegeven dat hun nr veranderd is.

@Bubba met ING al meermaals voorgehad dat hij probeert te scannen, niets "vindt", dan nog eens, weer niets, tja dan typ ik het wel over! 🙄

Bij Proximus staat het ook al enige tijd zo aangegeven dat hun nr veranderd is.

@Bubba met ING al meermaals voorgehad dat hij probeert te scannen, niets "vindt", dan nog eens, weer niets, tja dan typ ik het wel over! 🙄
Installeer de app van KBC, kan je ook gebruiken als niet KBC klant, die werkt zeer goed. :)

Via de app van Doccle kan dat ook trouwens en die werkt ook zeer goed.

Dat heb ik nu nog es nooit meegemaakt.... :unsure:

zeker dat je niet gescammed werd door een onderschepte factuur?

Volgens mij krijg ik de Qr-code van de Vlaamse Belastingsdienst (onroerende voorheffing, verkeersbelasting, ...) nooit gescand.

Ik schiet subiet mogelijks in een white collar vs blue collar 'collère'.
Ze zijn hier op het werk aan het verbouwen in de kelder (ik zit op gelijkvloers). De bouwvakkers zijn momenteel naar superluide muziek aan het luisteren en aan het meebrullen, terwijl wij hier proberen na te denken in onze bureaujob.

Dat ge lawaai maakt met boren etc., dat is onvermijdelijk, maar het is hier geen muziekfestival he mannen :wallbash:

Ik schiet subiet mogelijks in een white collar vs blue collar 'collère'.
Ze zijn hier op het werk aan het verbouwen in de kelder (ik zit op gelijkvloers). De bouwvakkers zijn momenteel naar superluide muziek aan het luisteren en aan het meebrullen, terwijl wij hier proberen na te denken in onze bureaujob.

Dat ge lawaai maakt met boren etc., dat is onvermijdelijk, maar het is hier geen muziekfestival he mannen :wallbash:
Onlangs was er een werkman een klein uurtje binnen bezig bij ons, terwijl we thuiswerk hadden. Die had ook zijn radio kei luid gezet en zat mee te zingen terwijl ik in meeting zat. :unsure:
Omdat het maar kort was (en een werkman vinden vandaag de dag maanden duurt) had ik hem niet gevraagd het stiller/af te zetten, maar vond het wel wat boertig van hem.

Net iemand op kantoor moeten wijsmaken dat je op zo'n multifunctional ook 10 pagina's in die invoerlade kan leggen en dat die dan alles in één keer scant. Die kerel was blad per blad aan het scannen op die glasplaat. :wtf:
Machtig. De glimlach thread is hier iets verderop.

Hond was vanmorgen jankend door een achterpoot gezakt, dus naar dierenkliniek er mee en hij mocht niet terug mee naar huis. :cry:
Met wat geluk mag ik er vanavond laat nog om, maar ze hebben hem onder volledige narcose moeten onderzoeken, dus sowieso moet hij volledig wakker zijn eer hij terug mag komen. En dan zal het nog afhangen van hoeveel pijn hij dan nog heeft.
De scan was gelukkig relatief positief, heup en poten perfect in orde, maar 't is een soort van hernia die normaalgezien wel vrij vlot te genezen is, in slechtste geval moeten ze een paar wervels vast zetten en heb ik een stalen hond.

Vandaag corona vastgesteld. Toch fameus klopke van gekregen.
En ik ging morgen met mijn madam naar gr8 gaan in Kortrijk. Onze guilty pleasure in het water gevallen.

Ik kom net van het turnfeest van mijn dochtertje haar turnclub. Ze is 4 jaar, “pré-gympjes” heet dat dan. Voor haar is het nog vnl heel erg schattig (achterwaarts) koprollen, kopstand doen en schudden met de billetjes op leuke muziek.

Turnen is eigenlijk niet per sé mijn ding. Maar bij het zien van al die jonge meisjes (2 jongens deden ook goed mee), stuk voor stuk dochters en zusjes van iedereen in de zaal, die hun stinkende best deden op die mat voor een volle sporthal, schoot mijn gemoed vol. Het was prachtig om zien, aandoenlijk en warm, maar het was evengoed, in deze bizarre tijden, heel emotioneel.

Hoe kan je als staatshoofd, als mens, de gruwel die momenteel gaande is in Oekraïne zomaar op je geweten hebben. Hoe kan je als volk zomaar je hoofd keren, blind en naïef voor wat jouw land en regering momenteel aanricht in een buurland. Ik beeld me in dat ergens in Oekraïne, misschien vlak voor het uitbarsten van de oorlog daar, ergens in een dorp, evengoed een turnfeest heeft plaatsgevonden. Waar ook fiere ouders, broers en zussen naar hun zusjes en broertjes zaten te kijken. Ouders, broers en zussen die nu misschien elkaar zijn verloren in die gruwel, misschien zelfs vandaag nog bij de raketaanval op dat treinstation. Beelden van kinderwagens die achtergelaten tussen de dode lichamen staan, rugzakjes of zelfs speelgoed en knuffels die daar nog liggen,… harde bewijzen dat niemand, geen enkel gezin, veilig is voor de gruwel en de terreur van de Russen.

Meer dan ooit is voor mij, als vader van 2 jonge kindjes, net dat het belangrijkste. Dat zij kunnen opgroeien in een veilige, rustige en warme wereld. Nee, niet poseren voor de zoveelste fake Instagram foto of dwaas staan doen in het zoveelste nietszeggende TikTok filmpje. Niet pronken met jouw al dan niet fake rijkdom en doen alsof je hele wereld uit een boekje lijkt te komen. Die zogezegde schoonheid, compleet fake als ze is, vergaat toch. Eens je niet meer de ideale looks hebt om te pronken met al wat fake en plastiek is ben je toch passé. En besef je wellicht eindelijk dat die gehele internet lifestyle zo oppervlakkig als wat is.

Dus nee, beste Russische influencers, uw Chanel sacoche in twee snijden omdat Chanel stopt met uitvoeren naar Rusland, is geen statement dat indruk maakt. Het is een belachelijke exponent van een fake internet wereld, waarin imago, looks en indruk maken belangrijker zijn dan wat zich in het echte leven afspeelt.

Sorry, ben nogal emotioneel en aangedaan plots.

Al weken aan een stuk zit ik hier roofing te branden om de buurt wat te jennen maar er komt helemaal geen enkele reactie van de buren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan