Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitstapje met de dochter waarbij we de volle 350 meter de route van De Ronde mee moesten rijden.
Bij vertrek direct tegengehouden: neenee, je mag niet tegen de stroom in, je moet de renners volgen.

Dus ergens tussen de 6 en 8km lang de route mee moeten volgen met wielrenners die je links en rechts voorbij rijden omdat Ronny aan 15km per uur voor je auto weigert aan de kant te fietsen.
(Ronny is mijn ergernis niet, Chapeau voor die mens en ik zou me ook niet veilig voelen als auto's voorbij moeten steken op een smalle kasseibaan) Maar godverdomme wie bedenkt dat nu toch dat 350m tegen de stroom in, gevaarlijker is dan 20 minuten tussen de wielrenners slalommen of geslalomd worden?!? 😡
@TNTim twas aan uwe coté, lijkt me heerlijk zo gegijzeld te worden! 😭

Wij hebben juist een nieuwe auto gekocht (allez niet splinternieuw, maar heel jong), en het verbaasd mij hoe jaloers sommige mensen overkomen. Familie en "vrienden". Ze kraken onze keuze dan af van "jama, ge hebt te veel betaald (not)", of "die wagen suckt", of "allez, nu zijt ge mee met de rest van de wijk"... Mensen zijn echt wel heel snel jaloers vind ik.
Je vergeet de klassieker. Jullie hebben de lotto gewonnen zeker? Met mijn elektrische fiets was dat hier vant zelfde. En ge kunt dat toch goedkoper krijgen en die van mij gaat toch ook al lang mee?

Leven en laten leven zeg ik dan. We werken er allemaal voor en dan kiezen we ook wel waar we het aan uitgeven.

Je vergeet de klassieker. Jullie hebben de lotto gewonnen zeker? Met mijn elektrische fiets was dat hier vant zelfde. En ge kunt dat toch goedkoper krijgen en die van mij gaat toch ook al lang mee?

Leven en laten leven zeg ik dan. We werken er allemaal voor en dan kiezen we ook wel waar we het aan uitgeven.
De mensen waarvan commentaar komt kunnen wel niet zo goed overweg met geld. Ze roken, drinken, geven hun geld uit aan onnozele dingen...
Ik investeer al sinds het begin mijn geld en ben altijd spaarzaam geweest. Nooit mijn geld uitgegeven aan onnozele dingen zoals roken en drinken. Dan is het toch logisch dat ge gewoon zulke zaken kunt kopen en die anderen niet?

Dan is het toch logisch dat ge gewoon zulke zaken kunt kopen en die anderen niet?
Gelukkig ken ik weinig zo een mensen, maar hier dan weer soms kleinerende opmerkingen over grote aankopen omdat het niet "goed genoeg" was.
Ik had een stadswagen, nieuw, gekocht en dan meermaals: "maar alez, voor dat geld had je een -insert een "beter" maar wel nog betaalbaar merk"- kunnen kopen van 3j oud of zo!"
Meermaals dus ook droog geantwoord dat ik een auto heb gekocht die voldeed aan MIJN behoeften.
Blijkbaar ben je een idioot als je een stadswagen koopt als single in een stadscentrum en is een gezinswagen toch wel ab-so-luut noodzakelijk. 😒

Wij hebben juist een nieuwe auto gekocht (allez niet splinternieuw, maar heel jong), en het verbaasd mij hoe jaloers sommige mensen overkomen. Familie en "vrienden". Ze kraken onze keuze dan af van "jama, ge hebt te veel betaald (not)", of "die wagen suckt", of "allez, nu zijt ge mee met de rest van de wijk"... Mensen zijn echt wel heel snel jaloers vind ik.
Zo herkenbaar.
Zo was mijn vorige wagen een Audi A4 die ik tweedehands had gekocht en voor had gespaard zoals mensen wel eens doen.
Wat een reacties dat ik op die wagen kreeg was echt om achterover te vallen.
Een assortiment:
Zoals Green Mamba zegt, een instant klassieker die de overbuur maakte: "De lotto gewonnen zeker".
Ne collega vroeg of ik em tweedehands gekocht had en toen ik "ja" zei antwoordde hij met "dat dacht ik al".
Een kameraad van mij negeerde zelfs echt gewoon het feit dat ik een nieuwe auto had gekocht terwijl je meestal toch wel eens uit fatsoen er iets over zegt ofzo...
En dan zwijg ik nog over de non-verbale reacties die ik van sommigen overduidelijk kreeg.

Het grappige van al is dat de meeste van die mensen dan met hun nieuwe Opel 5 jaar reden en dan weer ne nieuwe kochten.
Die waren uiteindelijk dus een pak geld meer kwijt dan mij die 10 jaar met zijn tweedehandse Audi rondreed.
(Ik heb niets tegen Opel voor alle duidelijkheid ;))

Zo herkenbaar.
Zo was mijn vorige wagen een Audi A4 die ik tweedehands had gekocht en voor had gespaard zoals mensen wel eens doen.
Wat een reacties dat ik op die wagen kreeg was echt om achterover te vallen.
Een assortiment:
Zoals Green Mamba zegt, een instant klassieker die de overbuur maakte: "De lotto gewonnen zeker".
Ne collega vroeg of ik em tweedehands gekocht had en toen ik "ja" zei antwoordde hij met "dat dacht ik al".
Een kameraad van mij negeerde zelfs echt gewoon het feit dat ik een nieuwe auto had gekocht terwijl je meestal toch wel eens uit fatsoen er iets over zegt ofzo...
En dan zwijg ik nog over de non-verbale reacties die ik van sommigen overduidelijk kreeg.

Het grappige van al is dat de meeste van die mensen dan met hun nieuwe Opel 5 jaar reden en dan weer ne nieuwe kochten.
Die waren uiteindelijk dus een pak geld meer kwijt dan mij die 10 jaar met zijn tweedehandse Audi rondreed.
(Ik heb niets tegen Opel voor alle duidelijkheid ;))
Tja, ik ga eerlijk zijn, ik heb mezelf ook al betrapt op zulke gedachtegangen. Van die hebben een groot huis "ze hebben zeker geld gekregen van mama en papa, of "tis zeker een fils à papa". In een groot aantal gevallen is het ook zo. MAAR der zitten er ook tussen die alles zelf verdiend hebben (een minderheid denk ik).
Maar die gedachtegangen van mij zijn dan niet uit jaloezie, meer eerder gewoon "stating a fact". Nu komt het echter over alsof die mensen gewoon jaloers zijn op onze auto.

Ach ja trek u dat niet aan. Ik heb blijkbaar ook een wagen 'boven mijne stand' of 'ahja ma gij zijt zelfstandige ge kunt dat allemaal aftrekken' etc ..

Tja mens wordt dan ook zelfstandige he als het allemaal zo simpel is :thinking:

Tja, ik ga eerlijk zijn, ik heb mezelf ook al betrapt op zulke gedachtegangen. Van die hebben een groot huis "ze hebben zeker geld gekregen van mama en papa, of "tis zeker een fils à papa". In een groot aantal gevallen is het ook zo. MAAR der zitten er ook tussen die alles zelf verdiend hebben (een minderheid denk ik).
Maar die gedachtegangen van mij zijn dan niet uit jaloezie, meer eerder gewoon "stating a fact". Nu komt het echter over alsof die mensen gewoon jaloers zijn op onze auto.
Tuurlijk, dat heb ik ook wel hoor.
Maar dan inderdaad nooit uit jaloezie, want daar heb ik gelukkig weinig last van.
Er zijn altijd mensen die meer dan u hebben hoeveel ge ook hebt dus daar moet ge u bij neerleggen.
Maar ik ben vaak vooral verwonderd wat sommigen inderdaad allemaal hebben en dan vraag ik mij ook af hoe ze dat doen.
Maar om daar dan tegen die mensen opmerkingen over te maken zou ik nooit kunnen.
En iedereen moet zijn eigen rekening maar maken. De een geeft het aan een dure wagen, de ander wil alle Pokémonkaarten kopen.

Het is vooral de kortzichtigheid van sommigen wat mij echt stoort zoals het voorbeeld met mijn vorige wagen.
Ze zijn jaloers terwijl ze zelf een bedrijfswagen hebben of meer geld gaven aan nieuwere "goedkopere" merken en zich dus gemakkelijk hetzelfde
konden permitteren als mij, maar hun jaloezie nam de bovenhand waardoor ze het niet zagen.

Dag 3 van Telenet die meer niet dan wel werkt. Nog steeds geen melding van (on)geplande werken in de buurt. Op allestoringen en twitter wel meerdere in de ruime regio van Puurs die hetzelfde probleem hebben.

We zitten momenteel terug in de jaren 90 met de snelheid van de betere inbelverbinding. https://www.speedtest.net/result/12982671236.png

Hiervoor betaal je dan 55€ per maand (y)

Dag 3 van Telenet die meer niet dan wel werkt. Nog steeds geen melding van (on)geplande werken in de buurt. Op allestoringen en twitter wel meerdere in de ruime regio van Puurs die hetzelfde probleem hebben.

We zitten momenteel terug in de jaren 90 met de snelheid van de betere inbelverbinding. https://www.speedtest.net/result/12982671236.png

Zag gisteren een gelijkaardig bericht van vrienden in londerzeel

Bij mij is het juist omgekeerd. Ik heb los de minst dure auto op onze personeelsparking (Seat Ibiza). Mijn rechtstreekse collega's hebben een Tesla, Jaguar, Mercedes,.... Ik heb toch al opmerkingen gekregen in de trend van "Wanneer ga je die hobbelkar wegdoen en eens een echte auto kopen?". Als ik dan zeg dat een auto de laagste prioriteit heeft en dat ik hoop dat die zeker nog 5 jaar meegaat dan krijg ik meestal zeer onbegripvolle gezichten te zien.

Gewoon helpdesk bellen? Ze zien dat wel aan de recieve transmit van je modem. Ooit es maand terug betaald gehad door problemen die een 3 tal dagen duurden op en af ... was met kabel naar mijn modem toe van straatkant toen.

Ligt soms niet altijd aan 'werken' hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan