Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook een manier om de prijzen te kunnen verhogen als je gewoon het aanbod laag houdt. En dan gaan ze het nog op stijgende energieprijzen en grondstoffen steken. Ze zijn sinds dit jaar bij mijn gebruikelijke bakker al met 18% gestegen en het einde is nog niet in zicht zoals je zegt. Maar ja als het leven met nog eens 10% stijgt dan kan ons loon binnenkort ook nog eens met 2% stijgen :unsure:
Onze laatste plaatselijke bakker had tussen de 30 en de 40 soorten brood. Dat is natuurlijk plezant, maar in hoeverre is het nodig? Die mens bakte zich kapot, sliep een absoluut minimum en elke avond kon de voedselbank daar een karrenvracht overschot gaan halen. ‘Ja, maar we zijn in Kortrijk é, de mensen gaan dit echt wel gaan appreciëren’ We zijn nu vier jaar verder en echt niet, de Carrefour is wel elke avond uitverkocht.

Onze laatste plaatselijke bakker had tussen de 30 en de 40 soorten brood. Dat is natuurlijk plezant, maar in hoeverre is het nodig? Die mens bakte zich kapot, sliep een absoluut minimum en elke avond kon de voedselbank daar een karrenvracht overschot gaan halen. ‘Ja, maar we zijn in Kortrijk é, de mensen gaan dit echt wel gaan appreciëren’ We zijn nu vier jaar verder en echt niet, de Carrefour is wel elke avond uitverkocht.

Tzal nog es oorlog moeten w..

30-40 soorten wtf. De West-Vlaamse collega's zaten in Leuven steen en been te klagen dat het brood er op niets trok. Hebben jullie iets speciaals met brood ofzo?

Ook een manier om de prijzen te kunnen verhogen als je gewoon het aanbod laag houdt. En dan gaan ze het nog op stijgende energieprijzen en grondstoffen steken. Ze zijn sinds dit jaar bij mijn gebruikelijke bakker al met 18% gestegen en het einde is nog niet in zicht zoals je zegt. Maar ja als het leven met nog eens 10% stijgt dan kan ons loon binnenkort ook nog eens met 2% stijgen :unsure:
Tarwe is meer dan verdubbeld de laatste 5 jaar, en volgens de plaatselijke landbouwers zal het dit jaar nog eens maal twee gaan. Rusland en Oekraïne zijn de graanschuren van Europa...

Ik durf niet kijken omdat ik bang ben dat ik mij teveel ga ergeren. Misschien enkel de Haas aflevering dan :p
Guenther Steiner is fantastisch, die mag van mij een eigen serie, echt een fijne man. Je merkt ook wel waarom Haas niet echt moeilijk gedaan heeft om Mazepin een zetje te geven.
Maar Netflix is echt wel veel bezig met Horner en op het laatste… zo een georchestreerde BS. Ik zou zeggen ‘kijk met een Xanax’ indien nodig mag je ene bij mij komen halen.

Colruyt. Koppel 60 + ers die winkelen. Man zet kar op strategische plaats zodat niemand door kan, vrouw zet zich ook nog eens in 't midden van de gang zodat je er echt geen doorkomen aan is. Ik heb me even afgevraagd of ik er over kon rijden, zo groot was ze niet. Maar ik ben niet zeker dat er een gedoogbeleid is op dat vlak

VW-garage.

Koppel komt een auto kiezen/kopen/info vragen. Verkoper is met hen bezig.

Ondertussen lopen hun kinderen van de ene auto naar de andere in de showroom. Deuren open, toe, erin, eruit...

Man man. Zulke mensen zouden ze hun kindergeld moeten afnemen.

Colruyt. Koppel 60 + ers die winkelen. Man zet kar op strategische plaats zodat niemand door kan, vrouw zet zich ook nog eens in 't midden van de gang zodat je er echt geen doorkomen aan is. Ik heb me even afgevraagd of ik er over kon rijden, zo groot was ze niet. Maar ik ben niet zeker dat er een gedoogbeleid is op dat vlak
Ik vraag mij af of die totaal niet beseffen dat hun “wezen” op die plaats enorm hinderlijk is voor iedereen in die omgeving of het gewoon opzettelijk doen.
Een kordate “PARDON!” met een blik die door hen heen kijkt, werkte tot nu toe altijd wel.

Leuk zo, die Vlaamse feestcheque van 180 EUR. We zullen onze traditie dan maar aanpassen en ons straatfeest in juli doen, I guess.

Ik vraag mij af of die totaal niet beseffen dat hun “wezen” op die plaats enorm hinderlijk is voor iedereen in die omgeving of het gewoon opzettelijk doen.
Een kordate “PARDON!” met een blik die door hen heen kijkt, werkte tot nu toe altijd wel.
Gewoon met uw kar die van hun wegduwen, zo ver mogelijk, werkt ook. Ik heb beleefdheid al lang opgegeven bij dat soort volk.

VW-garage.

Koppel komt een auto kiezen/kopen/info vragen. Verkoper is met hen bezig.

Ondertussen lopen hun kinderen van de ene auto naar de andere in de showroom. Deuren open, toe, erin, eruit...

Man man. Zulke mensen zouden ze hun kindergeld moeten afnemen.
Mijn vriendin werkt in een kledingwinkel. Mensen die gaan winkelen met hun kinderen mee, zien het tegenwoordig blijkbaar als normaal om die kinderen alleen te laten rennen en spelen door de winkel, terwijl mama kleren kiest.

Of als uw kleine alles achter zegt volstaat het om te mompelen " gaat nu toch eens uit de weg sukkelaars" de kleine herhaalt dat dan luid en dan zie je rare blikken maar dan gaan ze wel aan de kant.

Of als uw kleine alles achter zegt volstaat het om te mompelen " gaat nu toch eens uit de weg sukkelaars" de kleine herhaalt dat dan luid en dan zie je rare blikken maar dan gaan ze wel aan de kant.
:unsure: zijn die van jou daar niet al wat te oud voor? 🤔

Maar ik ga ook voor de geïrriteerde blik en 90 decibels PARDON!

een klein bakje friet bestellen en dan nog 2x de inhoud ernaast krijgen. Dus mag ik hier frieten weggooien, want ik krijg dat langs geen kanten op. Dat doet zo'n pijn in mijn hart he. :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan