Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm ik zei dus om te lachen dat frieten vervangen werden door steppegras maar dat is dus echt zo of wat?

Waar ik het heb gegeten (Geel) waren dat toch vrij klassieke gerechten waarbij je dan gewoon steppegras kreeg ipv. frieten. Deed me meer denken aan van die zouten superchips dan frieten.

3 bakkers mogen doen om 14u in de namiddag die geen enkel brood meer hebben. De eerste is mijn gewoonlijke bakker en daar kon ik tot een week terug om 17u30 nog toekomen en lag het op dat moment nog vol brood. Ze zijn al goed aan het rantsoeneren.

3 bakkers mogen doen om 14u in de namiddag die geen enkel brood meer hebben. De eerste is mijn gewoonlijke bakker en daar kon ik tot een week terug om 17u30 nog toekomen en lag het op dat moment nog vol brood. Ze zijn al goed aan het rantsoeneren.
Net een artikel gelezen dat ze de broodprijs naar 5 euro zouden willen zetten... :unsure:

Met deze graan en energieprijzen wil je niet met overschot zitten dat je moet weggooien

Net een artikel gelezen dat ze de broodprijs naar 5 euro zouden willen zetten... :unsure:

Met deze graan en energieprijzen wil je niet met overschot zitten dat je moet weggooien
Kan ik verstaan dat ze het niet willen weggooien, wat gezien voedselverspilling ook in normale tijden niet zou mogen. Maar als je om 14 uur al in een lege (letterlijk leeg buiten nog wat taartjes en koeken) bakkerij staat dan is het toch ook wel absurd dat ge uw personeel daar nog bijna een halve dag betaalt om enkel te zeggen: sorry meneer dat hebben we niet meer.

Kan ik verstaan dat ze het niet willen weggooien, wat gezien voedselverspilling ook in normale tijden niet zou mogen. Maar als je om 14 uur al in een lege (letterlijk leeg buiten nog wat taartjes en koeken) bakkerij staat dan is het toch ook wel absurd dat ge uw personeel daar nog bijna een halve dag betaalt om enkel te zeggen: sorry meneer dat hebben we niet meer.
Je hebt wel een punt. Ik was vorige week in de albert heijn en daar was om 15u al het brood ook al op. Zelfs geen witte bollen meer. :(

En kostprijs per brood?

Broodbakmachine mee gecalculeerd natuurlijk. Sommige van die dingen zijn echt kostelijk.

In de Colruyt ongeveer 60 cent per zakje broodmix en daar maken wij ongeveer 1,2 brood van.
Het toestel zelf is iets van een €150.
Natuurlijk zal specialer brood ook wel iets meer kosten, maar wij houden het meestal bij grijs of wit.

Los van de prijs is het gewoon leuk om 's avonds alles klaar te zetten en 's ochtends wakker te worden met vers brood :)

Je hebt wel een punt. Ik was vorige week in de albert heijn en daar was om 15u al het brood ook al op. Zelfs geen witte bollen meer. :(
Ook een manier om de prijzen te kunnen verhogen als je gewoon het aanbod laag houdt. En dan gaan ze het nog op stijgende energieprijzen en grondstoffen steken. Ze zijn sinds dit jaar bij mijn gebruikelijke bakker al met 18% gestegen en het einde is nog niet in zicht zoals je zegt. Maar ja als het leven met nog eens 10% stijgt dan kan ons loon binnenkort ook nog eens met 2% stijgen :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan