Ik ben gisteren met mijn keukenbrander het slot van de brievenbus gaan ontdooienZakje met heet/warm water tegen houden. Heb ik gisteren ook moeten doen met de brievenbus
Wel zien dat er geen water uitloopt![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben gisteren met mijn keukenbrander het slot van de brievenbus gaan ontdooienZakje met heet/warm water tegen houden. Heb ik gisteren ook moeten doen met de brievenbus
Wel zien dat er geen water uitloopt![]()

Ik wil nog Fons toevoegen, die elke dag een wetenschappelijk feit post in gebrekkig Nederlands om dan reacties te krijgen genre "slimme mens gij".Altijd leuk die 'Ge zijt van locatie X groepen' op Smoelenboek.
Vaste klanten:
Guido: de bruggepensioneerde die -helaas voor zijn vrouw- geen zittend gat heeft. Sfeermaker van dienst. Post elke ochtend de 'mop' van de dag. Want, 'we mogen toch eens lachen hé? Het moet toch allemaal niet zo serieus zijn.' Helaas zijn die moppen zo flauw dat ze vijftig jaar geleden al werden afgekeurd door de redactie van De Druivelaar
Josée: heeft onlangs van haar zoon een computer gekregen en heeft eens op een blauwe maandag een driedelige cursus PC Voor Senioren gevolgd bij OKRA. Wenst iedereen steevast met een glitterplaatje een goede ochtend, middag, namiddag, avond, nacht, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, Nieuwjaar Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Hemelvaart (bis), Allerheiligen, Sinterklaas, Kerst, begin van de vakantie, eind van de vakantie, begin van het schooljaar, eind van het schooljaar,... toe
Cindy: ergens in de dertig jaar en getrouwd met Mike. Heeft drie kinderen die -eindelijk- naar school allemaal naar school gaan. Om de leegte wat te vullen verkoopt ze in haar vrije tijd de producten van Herbalife Essences, of welke andere zwendel op dat moment in de mode is. Mikt op vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Kijkt elke avond naar TLC, VijfTV en Vitaya.
Anny van broodjesbar 't Krokant Smoske: maakt elke week reclame voor het broodje van de week. Het broodje van de week is vaak ofwel een rare combinatie die niet te vreten is, ofwel een variatie van een smoske.
Agnes: heeft een vraag, maar in plaats van dat gewoon te typen maakt ze daar een afbeelding van -uiteraard met Comic Sans MS als lettertype en met een roze achtergrond. Heeft elke dag wel een vraag of twee.
Leon: baasje van Minoe de poes. Minoe is al vijf weken weggelopen. Minoe komt niet meer terug, maar Leon hoopt ze nog te vinden.
Tamara: zus van Cindy. Probeert elke week wel iets gratis te schooien. Het gezin van Tamara heeft intussen wel net een 4K-tv gekocht met de diameter van een klein bioscoopscherm en rijdt met een tweedehands Mercedes op afbetaling. Tamara heeft de nieuwste Iphone waarmee ze alleen maar op Facebook zit en Whatssapt met haar zus Cindy.
Altijd leuk die 'Ge zijt van locatie X groepen' op Smoelenboek.
Vaste klanten:
Guido: de bruggepensioneerde die -helaas voor zijn vrouw- geen zittend gat heeft. Sfeermaker van dienst. Post elke ochtend de 'mop' van de dag. Want, 'we mogen toch eens lachen hé? Het moet toch allemaal niet zo serieus zijn.' Helaas zijn die moppen zo flauw dat ze vijftig jaar geleden al werden afgekeurd door de redactie van De Druivelaar
Josée: heeft onlangs van haar zoon een computer gekregen en heeft eens op een blauwe maandag een driedelige cursus PC Voor Senioren gevolgd bij OKRA. Wenst iedereen steevast met een glitterplaatje een goede ochtend, middag, namiddag, avond, nacht, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, Nieuwjaar Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Hemelvaart (bis), Allerheiligen, Sinterklaas, Kerst, begin van de vakantie, eind van de vakantie, begin van het schooljaar, eind van het schooljaar,... toe
Cindy: ergens in de dertig jaar en getrouwd met Mike. Heeft drie kinderen die -eindelijk- naar school allemaal naar school gaan. Om de leegte wat te vullen verkoopt ze in haar vrije tijd de producten van Herbalife Essences, of welke andere zwendel op dat moment in de mode is. Mikt op vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Kijkt elke avond naar TLC, VijfTV en Vitaya.
Anny van broodjesbar 't Krokant Smoske: maakt elke week reclame voor het broodje van de week. Het broodje van de week is vaak ofwel een rare combinatie die niet te vreten is, ofwel een variatie van een smoske.
Agnes: heeft een vraag, maar in plaats van dat gewoon te typen maakt ze daar een afbeelding van -uiteraard met Comic Sans MS als lettertype en met een roze achtergrond. Heeft elke dag wel een vraag of twee.
Leon: baasje van Minoe de poes. Minoe is al vijf weken weggelopen. Minoe komt niet meer terug, maar Leon hoopt ze nog te vinden.
Tamara: zus van Cindy. Probeert elke week wel iets gratis te schooien. Het gezin van Tamara heeft intussen wel net een 4K-tv gekocht met de diameter van een klein bioscoopscherm en rijdt met een tweedehands Mercedes op afbetaling. Tamara heeft de nieuwste Iphone waarmee ze alleen maar op Facebook zit en Whatssapt met haar zus Cindy.

Jean is een man van de wereld. Tijdens zijn ontbijt, een boterham met ossevet en stierenkloten, scrolt hij steevast doorheen de facebookberichten op de tablet die hij kreeg bij een abonnement op een populaire krant. Jean is boos op Greta en op Joe, op Europa en op Elon en op zijn buurvrouw Marie-Jeanne want die haar haag groeit al geruime tijd in de richting van zijn tuin. Wanneer hij leest dat er in Zweden een 96-jarige vrouw overleden is nadat ze, na toediening van een coronavaccin, ook nog eens overreden werd door een volgeladen Scania, tikt hij met twee vingers ‘dierenRIJK en mensDOM’ in de commentaarsectie en smeert vervolgens een tweede boterham. Buiten vriest het dat het kraakt. ‘Nu hoor je niemand meer over die zogenaamde opwarming van de aarde’, denkt hij bij zichzelf, terwijl hij bitter vaststelt dat het brood toch ook niet meer is wat het vroeger was.
Je bent Gerda vergeten, die haar neefje een gelukkige verjaardag wou wensen, maar niet weet dat je daarvoor naar ZIJN tijdlijn moet gaan.
En Rudy, die uit verveling elke dag een foto post van minstens één van zijn maaltijden, 40% kans op spek.
Wat ik mij eigenlijk afvraag: Wat is de verhouding tussen het aantal mensen die dit soort gedrag normaal vinden en die erbij zitten te cringen?En uiteraard drinkt de Rudy daar een streekbierke of twee bij.
Sabrina: Is je haar wat te lang? Dringend een baléage nodig? Kan je niet langer wachten op die appelblauwzeegroene gelnagels? Shauny komt je in deze coronatijden graag aan huis helpen. 5% korting voor wie deze Facebookpost vermeldt. #haar #kapster #kapsteraanhuis #nagels #gelnagels #baleage #beauty #fashion #haircut #krijg-gratis-corona-erbij
Georges: lid van de plaatselijke heemkring. Post regelmatig een oude foto of een weetje over het dorp. De fotos zijn eigenlijk best wel leuk en interessant om te zien.
Gilbert: kent ge die meme die vier maand geleden al oud was? Awel, de Gilbert heeft die vandaag ontdekt en wil dat per sé delen met de rest van de wereld.
Chantal: wilt er iemand wafels kopen voor de Wafelslag van de duivelkes van RKFC Sint-Weetikveel? Tis voor onzen Jimmy? En nu ik toch bezig ben, heeft er iemand nog zegelkes van die laaste Smurfenactie van de Carrefour?
80-20 regel zou ik denken.Wat ik mij eigenlijk afvraag: Wat is de verhouding tussen het aantal mensen die dit soort gedrag normaal vinden en die erbij zitten te cringen?
Sounds about right. Voor dat laatste stukje.80-20 regel zou ik denken.
20% van de gebruikers zorgt voor 80% van de totale posts. 100% van die posts wordt door de resterende 80% gebruikers als cringewaardig beschouwd.

En dat terwijl ze er Nederland net alles aan doen om het natuurijs zo snel mogelijk te laten groeien zodat ze er op kunnen gaan schaatsen.Ik versta perfect dat men momenteel géén massa's mensen op het ijs wil, omdat er gewoon geen nood is aan massaal breuken op spoed. En een reserveringssysteem, da's gewoon nog véél meer miserie (en minder effect) dan gewoon totaalverbod?
Jammer, want mijn zoon heeft ook nog nooit op natuurijs geschaatst én er is hier een brede gracht vlak tegenover ons huis, maar 't zal voor een volgende keer zijn.
Als er nu een ding toch al duidelijk mag zijn is dat verschillende regeringen verschillende regels hebben en dat het een beetje dwaas is om selectief te wijzen naar wat in het buitenland wel mag of anders wordt gedaan.En dat terwijl ze er Nederland net alles aan doen om het natuurijs zo snel mogelijk te laten groeien zodat ze er op kunnen gaan schaatsen.
(Verbod tot varen op bepaalde waterlopen)
Ge kunt er mee lachen, maar die heemkundige posts zijn inderdaad schitterend. Voor Sint-Amands heeft iemand ooit eens zo'n volledige website gemaakt (HTML ftw, en glittertjes/animaties!), en 'k heb daar verdorie nog een klasfoto van ons vader op teruggevonden, van rond 1950.Georges: lid van de plaatselijke heemkring. Post regelmatig een oude foto of een weetje over het dorp. De fotos zijn eigenlijk best wel leuk en interessant om te zien.
Vaste klanten:
Ik denk dat in Friesland of Groningen de kans op dik, veilig ijs ook groter is dan hier.Als er nu een ding toch al duidelijk mag zijn is dat verschillende regeringen verschillende regels hebben en dat het een beetje dwaas is om selectief te wijzen naar wat in het buitenland wel mag of anders wordt gedaan.
In Nederland is de schaatscultuur, om het zo even te nomen, dan ook een pak groter dan in België. Allé, vorige week waren daar alle schaatsen uitverkocht omdat ze nog maar dachten dat ze eventueel konden gaan schaatsen.En dat terwijl ze er Nederland net alles aan doen om het natuurijs zo snel mogelijk te laten groeien zodat ze er op kunnen gaan schaatsen.
(Verbod tot varen op bepaalde waterlopen)

Dit weekend is het niet enkel tussen Mol & Herentals (allez, dat zeg jijVolgend weekend naar Ieper met de trein. Waar normaal de reis "maar" 4 uur en 5 minuten duurt, is dit door werken nu 5 uur en 35 minuten...
Ik snap dat er werken moeten gebeuren, maar dit is nu al een paar weken aan de gang in het weekend, en zo is dit een paar keer per jaar. Als het niet tussen Hamont en Mol is dat ze weer bezig zijn, is het zoals nu wel tussen Mol en Herentals.
Waardeloos het openbaar vervoer in België.
), maar zijn ze ook een brug aan het vervangen aan Kortrijk station, waardoor je ook daar met een bus zit. Dubbel pech dus.Maar het zal wel de moeite zijn! Zelfs in deze tijden.Volgend weekend naar Ieper met de trein. Waar normaal de reis "maar" 4 uur en 5 minuten duurt, is dit door werken nu 5 uur en 35 minuten...
Ik snap dat er werken moeten gebeuren, maar dit is nu al een paar weken aan de gang in het weekend, en zo is dit een paar keer per jaar. Als het niet tussen Hamont en Mol is dat ze weer bezig zijn, is het zoals nu wel tussen Mol en Herentals.
Van aan het station in Herentals paar dagen terug een foto van 21 spoorarbeiders, niet 1 die duidelijk met arbeid bezig wasVolgend weekend naar Ieper met de trein. Waar normaal de reis "maar" 4 uur en 5 minuten duurt, is dit door werken nu 5 uur en 35 minuten...
.