Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
aach, het goede oude zelfbeklag. Imo zegt niemand wat je denkt dat ze zeggen.
Je hebt absoluut gelijk. Ik neem alles persoonlijk en ook al weet een weldenkend mens wel dat niemand echt met hem/haar bezig is, dat beseffen is een heel ander paar mouwen. Als ik op straat gelach hoor, zak ik direct door de grond omdat ik zéker ben dat ze met mij aan het lachen zijn. Ik hield mij indertijd sociaal ook altijd thuis gewoon ‘omdat niemand op mij zit te wachten’ en nu is dat zo een gewoonte geworden dat ik daar niet van af raak. Ik ben er bijvoorbeeld vrij zeker van dan jij, @nestorius, mij helemaal niet moet. Mijn gewoon verstand weet dat zoiets nonsense is want wat zou jij je gaan bezighouden met 1 middelbare madam op internet actief niet te moeten. Maar dat stemmetje in mijn hoofd zegt het wel anders. Volslagen idioot maar WYGD right?

Dan zeg je gewoon dat het je XP points zijn.
Neenee, hier gaat dat zo: "mama, mama, hoeveel weeg ik? Wauw! Is dat goed?"

"Dat is perfect schattie! Jij bent perfect!"

"Nu jij, mama! Komaan!"
"Oooh, dat is hetzelfde als mij! 😍"

"Nee schattie, de nummertjes staan in een andere volgorde, dat is niet hetzelfde" 😑

(En ik, noch mijn dochter weten wat xp-points zijn. :unsure: )

Ik erger me aan mijn gebrek aan karakter als de snoepkast goed gevuld is.
Zit me al heel de dag vol te proppen met alles waar suiker of chocolade in zit.
Binnen een paar dagen erger ik me dan aan een broek die iets krapper zit dan anders
En maandag gaan we niet meer snoepen..... Maar dan zit de snoepkast terug vol na het weekend...

@Squidward : ik denk niet dat gij zijn ergernis zijt maar dat hij het niet eens is met het idee dat armoede u overkomt
Niet dat jij je mengt in de discussie, maar deze post nuanceert wel een beetje wat ik wou zeggen met "er zit een grond van waarheid in".
Armoede "overkomt" u in bepaalde gevallen uiteraard wel, zonder dat je er iets aan kan doen, door pure pech. Maar dat staat los van mensen in armoede die zeer slecht omgaan met de situatie natuurlijk.

Edit: nu pas de rode post van @coldplayke gezien. Vergiffenis graag.

Herlaadkaart online voor de kleine zijn game pass. Natuurlijk weer gemist tussen de .com (altijd direct ok) en de .be (8 op de 10 krijgt ge niks) dus nu begint de eindeloze mailketting naar de .be om die €15 terug te krijgen. FML. Mijn eigen schuld maar ze lijken qua site ook zo hard op mekaar.

Je hebt absoluut gelijk. Ik neem alles persoonlijk en ook al weet een weldenkend mens wel dat niemand echt met hem/haar bezig is, dat beseffen is een heel ander paar mouwen. Als ik op straat gelach hoor, zak ik direct door de grond omdat ik zéker ben dat ze met mij aan het lachen zijn. Ik hield mij indertijd sociaal ook altijd thuis gewoon ‘omdat niemand op mij zit te wachten’ en nu is dat zo een gewoonte geworden dat ik daar niet van af raak. Ik ben er bijvoorbeeld vrij zeker van dan jij, @nestorius, mij helemaal niet moet. Mijn gewoon verstand weet dat zoiets nonsense is want wat zou jij je gaan bezighouden met 1 middelbare madam op internet actief niet te moeten. Maar dat stemmetje in mijn hoofd zegt het wel anders. Volslagen idioot maar WYGD right?
En ook al moest dat zo zijn, dat hij u niet moet. Waarom trek je u dat zo aan?

En ook al moest dat zo zijn, dat hij u niet moet. Waarom trek je u dat zo aan?
Ik pas mij - door de omstandigheden van mijn jeugd - volkomen aan, aan de wensen van anderen. Mijn psychiater zegt dat ik gewoon nooit geleerd heb om mijn eigen wensen en voorkeuren te formuleren. Ik heb geen favoriet kleur, eten, voorkeur voor wat dan ook. Ik plooi mee voor de minste resistentie zodat iedereen toch maar blij zou zijn (en geen kokende colère zoals thuis vaak). Dus het idee dat iemand mij niet als volkomen overeenkomend zijn of haar noden/wensen ziet, is voor mij een ramp.

voila, het bewijs dat de zaken veel te persoonlijk neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan