Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu het toch over tandartsen gaat.

Vorige week op jaarlijkse controle geweest bij een nieuwe tandarts aangezien mijn andere op pensioen was.
Ik wist dat ik 1 gaatje had, tussen 2 tanden vooraan, maar geen last van dus had eigenlijk afspraak gemaakt om dat te vullen + controle.
Maar dat is even anders uitgedraaid.

Omdat het de eerste keer daar was moest ik een volledig mondonderzoek ondergaan en heeft de tandarts ook tandplak verwijderd. Mijn vorige tandarts heeft dat nooit gedaan. (nieuwe nu zei wel dat ik eigenlijk heel weinig tandplak had).
Blijkbaar zit ik in totaal met 8 (oppervlakkige) gaatjes en nog 2 wijsheidstanden die dringend moeten getrokken worden omdat ze ontstoken zitten (waar ik niets van voel, wat heel raar is volgens de tandarts).

Ik heb dus ineens 5 nieuwe afspraken gekregen over de komende 3 maand.
1 per kwadrant om gaatjes te vullen en 1 per wijsheidstand.

Ik was ook verbaasd toen mijn huidige tandarts plots begon met het tandsteen "weg te stralen".
Was eigenlijk gegaan voor wat tandpijn aan een tand die al was gevuld. Dus ik dacht dat die vulling misschien deels was losgekomen ofzo. Bleek dat die tand dus eigenlijk al volledig dood was. Gevolg was dus tandje trekken. Gelukkig is het een tand die vrij vanachter zit in mijn gebit dus als ik eens mooi lach dan zie je er niets van.
Maar dan kwam de fun. Ik ga naar het ziekenhuis voor het plannen van een implantaat. Ze doen daar dan een cone beam CT scan van het gebit om "de hoeveelheid bot in kaart te brengen". Blijkt dus dat ik toch wat meer verborgen cariës had en dat één van mijn wijsheidstanden in die mate was aangetast dat die moest getrokken worden.

Gisteren heb ik de laatste procedure ondergaan (afwerken van de prothese en verwijdering wijsheidstand). Die prikjes voor de verdoving in het verhemelte waren echter verschrikkelijk. Ik kreeg er de tranen van in de ogen. Voor het implantaat hebben ze dan nog eens een sinuslift gedaan, wat eigenlijk een mooi woord is voor de bodem van je sinus maxillaris breken en opvullen met synthetische bot zodat ze meer ruimte hebben voor het implantaat. Dat was echt het ergste van alles wat ik de voorbije maanden heb meegemaakt.
Alé ja dat en de factuur achteraf 😅

you gotta be kidding me , no?

Het is België. Ben je verbaasd?
Het heeft ook jaren geduurd dat een elektronisch geneesmiddelenvoorschrift ook nog eens apart moest afgedrukt worden.

Nu het toch over tandartsen gaat.

Vorige week op jaarlijkse controle geweest bij een nieuwe tandarts aangezien mijn andere op pensioen was.
Ik wist dat ik 1 gaatje had, tussen 2 tanden vooraan, maar geen last van dus had eigenlijk afspraak gemaakt om dat te vullen + controle.
Maar dat is even anders uitgedraaid.

Omdat het de eerste keer daar was moest ik een volledig mondonderzoek ondergaan en heeft de tandarts ook tandplak verwijderd. Mijn vorige tandarts heeft dat nooit gedaan. (nieuwe nu zei wel dat ik eigenlijk heel weinig tandplak had).
Blijkbaar zit ik in totaal met 8 (oppervlakkige) gaatjes en nog 2 wijsheidstanden die dringend moeten getrokken worden omdat ze ontstoken zitten (waar ik niets van voel, wat heel raar is volgens de tandarts).

Ik heb dus ineens 5 nieuwe afspraken gekregen over de komende 3 maand.
1 per kwadrant om gaatjes te vullen en 1 per wijsheidstand.

Onlangs ook voorgehad, weliswaar met slechts 3 (potentiële?) gaatjes waar ik niets van voelde "maar die toch best aangepakt werden". Ook al voel je niets, röntgenfoto says yes.

Ok, dat zal dan wel zeker? Afspraken vastgelegd etc.

De dagen na de vulling begonnen 2 van de 3 tanden plots wél pijn te doen, in tegenstelling tot ervoor. Eentje uiteindelijk moeten laten ontzenuwen. Dan ontgaat mij een beetje het doel van die röntgenfoto's. Tenzij er een gevaar bestaat dat een tand plots kan overslaan van "niets voelen aan de tand op dag n" naar "tand is volledig verloren op dag n+1, zelfs ontzenuwen werkt niet meer". Maar dat lijkt me straf.

Eigenlijk zou er bij elke consultatie een neutrale tandarts van de ziekenkas moeten aanwezig zijn. Op dit moment worden enkel de financiële belangen van de tandarts verdedigd en niemand bewaakt de financiële belangen van de belastingbetaler. Dat is bij (andere) verzekeringskwesties toch ook altijd zo? Expertise, tegenexpertise, enzo.

Laatst bewerkt:
Ja seg mannen - geef mij nog wat meer moed.

Hier staat een dieptereiniging van het tandvlees op het programma in 2 sessies met verdoving voordat de tandsteen en het chronisch ontstoken tandvlees kan aangepakt worden.

Ja seg mannen - geef mij nog wat meer moed.

Hier staat een dieptereiniging van het tandvlees op het programma in 2 sessies met verdoving voordat de tandsteen en het chronisch ontstoken tandvlees kan aangepakt worden.

Heb dat ook laten doen(bij een parodontoloog), viel reuze mee, tijdens de behandeling heb ik niets gevoeld maar als het wakker wordt(a.k.a als de verdoving is uitgewerkt) heb je een dagje wat last maar niets onoverkomelijk maandje later ziet uw tandvlees er echt anders uit (roze i.p.v. rood).
Heb sinds ik elektrisch poets en spoel met listerine geen last meer van tandsteen. De laatste 6 jaar heeft de tandarts buiten een check up niets meer kunnen verdienen aan mij....

Ergernis van woensdag:

Zaten op café, een zaak waar we regelmatig zitten. Krijgt die plots controle op naleven van de Covid regels, vnl of de mondmaskers gedragen worden bij zich verplaatsende of rechtstaande klanten. Serieus? 2 dagen voor de regels versoepelen, 1 dag voor de ganse Overpoort vol loopt met hossende jongeren? Dat kan je toch enkel maar catalogeren onder "mensenkloterij". Kan ik gewoon woest van worden. :angry:

Ergernis van woensdag:

Zaten op café, een zaak waar we regelmatig zitten. Krijgt die plots controle op naleven van de Covid regels, vnl of de mondmaskers gedragen worden bij zich verplaatsende of rechtstaande klanten. Serieus? 2 dagen voor de regels versoepelen, 1 dag voor de ganse Overpoort vol loopt met hossende jongeren? Dat kan je toch enkel maar catalogeren onder "mensenkloterij". Kan ik gewoon woest van worden. :angry:
Dan is er 9/10 een klacht ingediend.

Heb dat ook laten doen(bij een parodontoloog), viel reuze mee, tijdens de behandeling heb ik niets gevoeld maar als het wakker wordt(a.k.a als de verdoving is uitgewerkt) heb je een dagje wat last maar niets onoverkomelijk maandje later ziet uw tandvlees er echt anders uit (roze i.p.v. rood).
Heb sinds ik elektrisch poets en spoel met listerine geen last meer van tandsteen. De laatste 6 jaar heeft de tandarts buiten een check up niets meer kunnen verdienen aan mij....
Dat is dan toch geruststellend.
Ik loop er blijkbaar al jaren mee rond.

Bij de minste prik bloedt mijn tandvlees en schiet ik door het plafond van de pijn.

De tandarts had mij linea recta naar de paradontoloog doorgestuurd omdat mijn tandvlees er zo erg aan toe is.
Ze kan het tandsteen niet verwijderen voordat mijn tandvlees behandeld is (en hopelijk zijn natuurlijke flex wat terugvindt).
Volgens de paradontoloog ben zijn we er wel op tijd bij.

Dus in maart 2 * reiniging en dan in april nareiniging + bij de tandarts in 2* drie kleine gaatjes laten dichten.

Ik heb er eigenlijk geen schrik van en nooit last gehad bij een tandarts maar dat is altijd een zen-oefening ala 'think happy thoughts, think happy thoughts, sla de tandarts niet op zijn muil, think happy thoughts'

Vandaag een afspraak om de airco te laten onderhouden.
Normaal gezien kwamen ze langs om 7.30. Tot op heden niemand gezien en ik kan ze niet telefonisch bereiken.
Dat moest ik eens proberen op mijn werk, gewoon niet komen opdagen.
Naast de mensen van de airco ben ik dus ook nog steeds aan het wachten op onderaannemers van de bouw hier die nog enkele dingen moeten komen herstellen (afwatering in de kelder en lekkende leiding). Charlatans zijn het.

Dan is er 9/10 een klacht ingediend.
Kan zijn, het ging er wel al wat soepeler aan toe. Soit, ook dan is het ergerlijk natuurlijk, wanneer je daarvoor een boete zou krijgen na al die maanden, 1 dag voor je iedereen in de Overpoort in elkaars nek ziet hijgen.

Nog een ergernis:

Schoonzus die een huis heeft gekocht waar huurders in zitten.

Gezien ik in het vastgoed zit en mijn vrouw advocate is, vraagt ze aan ons wat raad betreffende compromis ed. Ze zegt "de makelaar gaat een clausule in de compromis zetten dat de woning vrij zal zijn van huurder bij de akte". Zowel ik als mijn vrouw zeggen dat dit geen enkele garantie geeft dat de woning vrij zal zijn, gezien de huurder niks te maken heeft met de compromis aan daar niet aan gebonden is.

"Ja maar, de makelaar heeft het gegarandeerd". Met handen en voeten nog eens uitgelegd dat hij dat niet kan, dat die clausule er enkel voor kan zorgen dat je een schadevergoeding kan vragen indien het niet vrij is, dus dat je die schadevergoeding dan ook best forfaitair vastlegt in de compromis. Ze bleef naar ons kijken alsof wij niet wisten waar we het over hadden en de makelaar gelijk had, bleef maar herhalen "maar het staat in de compromis dat het vrij gaat zijn".

Soit, compromis getekend, akte komt er aan... tadaaaa: huurder wilt er niet uit. Mijn schoonzus heeft haar huur al opgezegd van haar appartement, dus ze zal op straat staan. In de compromis: geen schadevergoeding bepaald. Dus nu moet ze zelf nog de huurder opzeggen (ik weet wel niet hoe lang de huur al loopt, maar kan dus 6 maanden opzeg zijn), staat ze ondertussen op straat én gaat ze naar de rechtbank moeten om schade te eisen van de verkoper indien deze niet akkoord gaat met de voorgestelde schade, want deze werd niet bepaald in de compromis.

Toch handig hé, als je familie hebt met kennis van zake, daar raad aan vraagt, en dan die raad gewoon in de vuilbak kiepert alsof wij onzin verkopen. :sarcastic:

Dat gaat nogal nen storm zijn zeg, als ik het nieuws mag geloven. Ieder uur op de radio: 'TGA NIE GOED ZIJN HOOR ZEG'.

Ik verwacht tornado toestanden en geen scheet in een netzak zoals altijd.

Nog een ergernis:

Schoonzus die een huis heeft gekocht waar huurders in zitten.

Gezien ik in het vastgoed zit en mijn vrouw advocate is, vraagt ze aan ons wat raad betreffende compromis ed. Ze zegt "de makelaar gaat een clausule in de compromis zetten dat de woning vrij zal zijn van huurder bij de akte". Zowel ik als mijn vrouw zeggen dat dit geen enkele garantie geeft dat de woning vrij zal zijn, gezien de huurder niks te maken heeft met de compromis aan daar niet aan gebonden is.

"Ja maar, de makelaar heeft het gegarandeerd". Met handen en voeten nog eens uitgelegd dat hij dat niet kan, dat die clausule er enkel voor kan zorgen dat je een schadevergoeding kan vragen indien het niet vrij is, dus dat je die schadevergoeding dan ook best forfaitair vastlegt in de compromis. Ze bleef naar ons kijken alsof wij niet wisten waar we het over hadden en de makelaar gelijk had, bleef maar herhalen "maar het staat in de compromis dat het vrij gaat zijn".

Soit, compromis getekend, akte komt er aan... tadaaaa: huurder wilt er niet uit. Mijn schoonzus heeft haar huur al opgezegd van haar appartement, dus ze zal op straat staan. In de compromis: geen schadevergoeding bepaald. Dus nu moet ze zelf nog de huurder opzeggen (ik weet wel niet hoe lang de huur al loopt, maar kan dus 6 maanden opzeg zijn), staat ze ondertussen op straat én gaat ze naar de rechtbank moeten om schade te eisen van de verkoper indien deze niet akkoord gaat met de voorgestelde schade, want deze werd niet bepaald in de compromis.

Toch handig hé, als je familie hebt met kennis van zake, daar raad aan vraagt, en dan die raad gewoon in de vuilbak kiepert alsof wij onzin verkopen. :sarcastic:
Volgende vraag: 'mag ik 6 maanden bij u logeren?' :unsure:

Starre bureaucratische systemen in dit land.

Ik kan beroep doen op het Educatief Verlof. Aanvraag gedaan en goedgekeurd, allemaal mooi. Nu moet ik blijkbaar aanwezigheidsattesten aanleveren om mijn rechten te behouden. Ik vind het redelijk absurd dat ik aanwezigheidsattesten moet indienen voor lessen die doorgaan buiten de kantooruren en dan ook nog eens online. Nu goed, ik kan ergens nog wel begrijpen dat ze dat willen, maar toch.

Ik ben nu al een dikke 3maanden bezig om de juiste handtekeningen te verzamelen en de attesten op te stellen - de KULeuven kan me hier blijkbaar niet mee helpen. Uiteindelijk alles kunnen verzamelen en doorgestuurd. Krijg ik een antwoord terug dat de vormvereisten niet goed zijn en dat ik eens moet horen bij mijn onderwijsinstelling want zij kunnen mij sowieso het juiste attest bezorgen. 😮‍💨

Maar dat kunnen ze dus niet, dus 🤷‍♂️

Starre bureaucratische systemen in dit land.

Ik kan beroep doen op het Educatief Verlof. Aanvraag gedaan en goedgekeurd, allemaal mooi. Nu moet ik blijkbaar aanwezigheidsattesten aanleveren om mijn rechten te behouden. Ik vind het redelijk absurd dat ik aanwezigheidsattesten moet indienen voor lessen die doorgaan buiten de kantooruren en dan ook nog eens online. Nu goed, ik kan ergens nog wel begrijpen dat ze dat willen, maar toch.

Ik ben nu al een dikke 3maanden bezig om de juiste handtekeningen te verzamelen en de attesten op te stellen - de KULeuven kan me hier blijkbaar niet mee helpen. Uiteindelijk alles kunnen verzamelen en doorgestuurd. Krijg ik een antwoord terug dat de vormvereisten niet goed zijn en dat ik eens moet horen bij mijn onderwijsinstelling want zij kunnen mij sowieso het juiste attest bezorgen. 😮‍💨

Maar dat kunnen ze dus niet, dus 🤷‍♂️
Wat een bedoening.

Subiet steek je je volledig educatief verlof in het bijeensprokkelen van attesten om dat verlof te mogen gebruiken, stonks.

Wat een bedoening.

Subiet steek je je volledig educatief verlof in het bijeensprokkelen van attesten om dat verlof te mogen gebruiken, stonks.
Echt waar... Het gaat zelfs niet over zo heel veel dagen, maarja, iedere dag verlof extra is leuk...
De absurditeit is gewoon overdreven. Ik heb bijvoorbeeld een vak dat 100% zelfstudie was, hier en daar een Q&Asessie, maar de bedoeling is dat je het dus volledig zelf verwerkt. Maar ik moet dus een attest inleveren om aan te tonen dat ik aanwezig was op de 100% zelfstudie iedere week :unsure: Slaat echt nergens op.

Wie ein Hund!

Ergernis van woensdag:

Als de regels over 2 dagen aflopen zijn ze vandaag toch nog geldig ? Was is dan het probleem als er ook controle op is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan