Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ge kunt toch geen schrik krijgen van een storm genaamd "Corrie" of "Dudley" :D wat voor flauwe wussy stormnamen zijn dat nu

Ik heb het dus over dit soort sensatie. Dat ze er een naam aan geven draagt enkel bij aan de sensatie. Dat verspreidt de paniekzaaierij ook makkelijker dan moesten ze het gewoon "een storm" noemen.

mijn nieuwe brievenbus van 300 euro die omvergewaaid is. Zit in de woningverzekering, er is wel een franchise van 280 euro...
Ah dat is klote :(

Hier heeft de vorige eigenaar gewoon een grote betonsnelbouwblok onderaan in de brievenbus gelegd.

Waarschijnlijk omdat deze ook ooit eens is omgewaaid. De deuk is achteraan de bus nog te zien.

Een anker om vast te maken in de grond bestaat van het merk zelf.
Prijs: 150 EUR

Net een oud zwaar granieten tablet van mijn ouders gerecycleerd.
Binnenkort eens onder de bus ingraven en met draadstangen vastzetten.

Ik heb het dus over dit soort sensatie. Dat ze er een naam aan geven draagt enkel bij aan de sensatie. Dat verspreidt de paniekzaaierij ook makkelijker dan moesten ze het gewoon "een storm" noemen.
Da's waar. Ze brengen het sensationeler over dan het is he. Ze kunnen even goed zeggen: "bind uw trampolinekes vast want het gaat nekeer goed waaien." Maar dat bekt niet zo goed als ene die komt zeggen "ergste storm in 30 jaar" :clap:

Da's waar. Ze brengen het sensationeler over dan het is he. Ze kunnen even goed zeggen: "bind uw trampolinekes vast want het gaat nekeer goed waaien." Maar dat bekt niet zo goed als ene die komt zeggen "ergste storm in 30 jaar" :clap:
Als de verwachtingen uitkomen, zal er wel wat meer gaan waaien dan een trampolinneke.

Niet meer dan terecht dat het hoofd van weerbureau KMI even laat weten dat er potentieel zeer zware storm komt. Want als hij dat niet doet, en de ergste verwachting komt uit (tot 150km/u aan de Belgische kust), worden ze voor de bus gegooid omdat er niet genoeg gewaarschuwd werd.

Maar of die storm nu Eunice of Ronny heet maakt toch niet uit? HLN pakt natuurlijk graag uit met sensatie, daarom is het een sensatiegazet, maar de "droge" reden daarachter is toch gewoon de voorspelde, mogelijke windsnelheden en het feit dat die niet zo vaak voorkomen?

Twijfelen over bepaalde zaken en niet durven / willen beslissen omdat het grote gevolgen kan hebben. 🤔
Ik zeg altijd: niet te lang twijfelen over zaken als je er binnen 5 jaar zelfs niet meer aan zal denken. Indien de gevolgen van een keuze binnen 5 jaar wel nog voelbaar zijn, dan moet je er al eens goed over nadenken.

Als de verwachtingen uitkomen, zal er wel wat meer gaan waaien dan een trampolinneke.

Niet meer dan terecht dat het hoofd van weerbureau KMI even laat weten dat er potentieel zeer zware storm komt. Want als hij dat niet doet, en de ergste verwachting komt uit (tot 150km/u aan de Belgische kust), worden ze voor de bus gegooid omdat er niet genoeg gewaarschuwd werd.
Tuurlijk, ik heb dan ook geen enkel probleem met die mens, die doet zijn job en 't is goed dat ze zoiets accuraat kunnen voorspellen. Ik stoor me persoonlijk eerder aan de mediasensatie er rond he.

Ik zeg altijd: niet te lang twijfelen over zaken als je er binnen 5 jaar zelfs niet meer aan zal denken. Indien de gevolgen van een keuze binnen 5 jaar wel nog voelbaar zijn, dan moet je er al eens goed over nadenken.

Snap ik volledig, het ene is op werkgbied, daar ben ik al iets voor aan het bekijken.

Het andere heeft op privevlak gevolgen voor de rest van mijn leven. Bij elkaar blijven of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan