Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe het me opvalt dat ik eigenlijk het voorbije jaar eigenlijk niet of amper nog gecontacteerd werd door headhunters.
Ik ben 52 jaar, en dan begin je dus toch wel wat uitgeteld te zijn op de arbeidsmarkt blijkbaar. Niet dat ik direct wil veranderen.

Zot eigenlijk he als je weet dat ze willen dat we tot ons 67 moeten doordoen en mss zelfs nog langer.

Bloemen noch kransen.
Liever een nieuw?

antique-italian-cast-iron-coal-iron-1900s-3.jpg

Ons strijkijzer zou het eerder begeven van niet-gebruik :unsure:

Vandaag bij de oma geweest (die zit in een revalidatiecentrum na operatie been), samen met mijn ma. Mijn ma is het afgestapt omdat mijn oma in stijgende lijn gemeen wordt en kwalijke dingen zegt (ook enkel tegen ons, 't is een engel naar de buitenwereld toe). Ik weet ook niet goed waar het heengaat maar 't is erg om iemand die je zo graag gezien hebt te zien veranderen in een verschrikkelijk mens. Of misschien is ze altijd zo geweest en heeft ze het goed verborgen kunnen houden...

Liever een nieuw?

antique-italian-cast-iron-coal-iron-1900s-3.jpg

Ons strijkijzer zou het eerder begeven van niet-gebruik :unsure:
Was zo een monster met een stoomtank onder en dat streek in wezen echt niet aangenaam, twee hemden en uw arm was lam. Nu eentje gezien van Calor dat er prima uitziet. Het is een enorme deuk voor mijn ego dat ik effectief strijkijzers heb opgezocht en eentje gevonden heb waar ik van denk ‘yes, cool, morgen kopen!’ Zet mijn zimmer frame maar klaar.

Met hetgeen hier boven staat, wou ik al vragen of iemand bij veertien dagen afwezigheid van ondergetekende op het forum toch effe de politie kon langs sturen bij mij om te checken of ik hier niet lig te rotten, maar aangezien niemand me weet wonen is dat dan ook weer een domme vraag.

Vandaag bij de oma geweest (die zit in een revalidatiecentrum na operatie been), samen met mijn ma. Mijn ma is het afgestapt omdat mijn oma in stijgende lijn gemeen wordt en kwalijke dingen zegt (ook enkel tegen ons, 't is een engel naar de buitenwereld toe). Ik weet ook niet goed waar het heengaat maar 't is erg om iemand die je zo graag gezien hebt te zien veranderen in een verschrikkelijk mens. Of misschien is ze altijd zo geweest en heeft ze het goed verborgen kunnen houden...
Kan je merken of ze ‘bewust’ bezig is of is het omdat ze begint af te takelen? Het kán absoluut dat bepaalde maskers af vallen met leeftijd maar net zo goed is het de nieuwe omgeving, schrik, bewustwording van nakende zaken.
Ik zou - mocht ik je moeder zijn - proberen om wat met de mantel der liefde te bedekken. Tussen mijn grootmoeder en moeder werd er heel wat gebekvecht omdat oma een beetje in een tussen-dimensie zit en moeder daar moeilijk mee om kon. Nu is moeder overleden en grootmoeder een beetje uit die waas gekomen en blijft er enkel spijt van de harde woorden.

Met hetgeen hier boven staat, wou ik al vragen of iemand bij veertien dagen afwezigheid van ondergetekende op het forum toch effe de politie kon langs sturen bij mij om te checken of ik hier niet lig te rotten, maar aangezien niemand me weet wonen is dat dan ook weer een domme vraag.
Zou er zo geen BG-vault kunnen komen. Je kan er je persoonlijke gegevens in laten onderbrengen en een gewenste periode (bijv 2 weken) waarna iemand kan checken of alles ok is. Er is bij BG zeker wel een mod die discreet genoeg is om dat bij te houden. Het forum weet daar niks van dus het is niet dat iedereen elkaar’s deur gaat plat lopen.

Kan je merken of ze ‘bewust’ bezig is of is het omdat ze begint af te takelen? Het kán absoluut dat bepaalde maskers af vallen met leeftijd maar net zo goed is het de nieuwe omgeving, schrik, bewustwording van nakende zaken.
Ik zou - mocht ik je moeder zijn - proberen om wat met de mantel der liefde te bedekken. Tussen mijn grootmoeder en moeder werd er heel wat gebekvecht omdat oma een beetje in een tussen-dimensie zit en moeder daar moeilijk mee om kon. Nu is moeder overleden en grootmoeder een beetje uit die waas gekomen en blijft er enkel spijt van de harde woorden.
Er valt eigenlijk niet meer redelijk mee te praten. Ze wil per se volgende week naar huis, alhoewel ze nog geen 3 meter kan wandelen momentel (en dan nog heel wankel). We willen dat ze nog wat blijft tot ze veilig kan wandelen, maar dan krijgen we het verwijt dat we haar willen achterlaten omdat dat zogezegd gemakkelijk is voor ons. Ze heeft er echt geen idee van wat wij allemaal doen voor haar, van papierwerk tot boodschappen halen en betalen, meermaals per week bezoeken, kuisen en andere dingen. Waarvoor we zelden een dankuwel krijgen. Meer nog, als wij iets kopen voor haar zoals pralines geeft ze die gewoon weg aan anderen. Het gaat al meer dan een jaar zo, ik zie dat niet echt beteren.

Das een fase bij dementerende. Is ze nog goed bij haar verstand?

Das een fase bij dementerende. Is ze nog goed bij haar verstand?
Gohja, ik begin alsmaar meer te denken van niet. Dat gebrek aan logica en redelijkheid is toch precies een teken aan de wand. Veel liegen ook, of dingen anders voorstellen dan ze zijn.

Neem anders @xAnyana in huis.

Ze zal af en toe wel een checken of ge nog leeft, denk ik. Kan volgens mij ook beter koken als u.

@Squidward zou ik afraden om in huis te nemen. Die komt enkel checken of haar witchcraft werkt.

Gohja, ik begin alsmaar meer te denken van niet. Dat gebrek aan logica en redelijkheid is toch precies een teken aan de wand. Veel liegen ook, of dingen anders voorstellen dan ze zijn.
Ik zou haar laten diagnosticeren maar vrees ervoor. Symptomen dat je zegt komen overéén met verhalen dat ik hoor
van mijn vrouw die ondermeer met dementerenden werkt in het rusthuis.
Zoveel mogelijk proberen de situatie te de-escaleren (zal niet makkelijk zijn) en haar rust geven.
Hou in het achterhoofd dan ze er ook niet aan kan doen en het zeker niet persoonlijk is.

Goh ja, dat gaat met iedereen van ons zo zijn he. Binnen 3 generaties weet niemand nog van u af en is het alsof ge nooit bestaan hebt.

Zot eigenlijk he als je weet dat ze willen dat we tot ons 67 moeten doordoen en mss zelfs nog langer.
Ja, dat is 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk bij de overheid gestart ben en gebleven ben. Ok ik ga niet zoveel verdienen als in de private sector.

Maar ik moet mij ook niet gaan opjagen zoals mijn vader en mijn nonkel destijds met het opnieuw vinden van een job na de zoveelste interim of...

Of nog erger, als je altijd goed geboerd hebt dat je dan ineens op uw 50ste ergens (of dat nu 55 is of whatever, boeit niet) zonder valt en dan terug moet vallen op iets meer dan het loon waar je 30 jaar geleden aan begonnen bent. Dat zou mij serieus irriteren.
En bij de overheid is de kans daarvoor, zolang je uw werk doet, gering.

Enigste nadeel is... als ze het ooit in hun sterre krijgen om de pensioensgerechtigde leeftijd op 85 te leggen (je weet wel, zodat je de pensioenen niet moet betalen)... dan zijn het de ambtenaren die zeker tot die leeftijd zullen werken. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik mij dat moet gaan inbeelden... als ik mijn grootmoeder zag op haar 70ste was het beste er toch ook al vanaf... zwijg stil na haar 70ste...

Geef mij maar je mag op pensioen op uw 55ste. Je hebt recht op een pensioen tot uw 65ste. En op mijn 66ste, geef mij maar een pikuur en weg zunne. Als ik mijn nonkel, pa en grootvader en moeder hoorde klagen over de pijntjes die zij allemaal hebben en als ik zie hoe het mij op mijn 40ste nog maar al niet meer zo goed gaat als op mijn 30ste... dan hoeft dat voor mij allemaal toch niet zunne...

Dat is geen domme vraag. Op basis van uw vraag wordt dit aangegeven. De politie neemt contact op met de beheerders van de site. En indien die uw gegevens hebben stellen zij die ter beschikking van de politie. Et voila patrouille zal langs komen.
En indien die de gegevens niet hebben, dan sturen ze dat effe naar de CCU, en dan zullen ze op basis van uw inloggegevens van het verleden wel een positionering kunnen maken. Maak u maar geen zorgen.

Fuuuuuu… De papa is een avond weg dus mogen kinderen kiezen wat te eten. Oudste wil een Pizza Hut. No problem.
De website van PH wil ons adres nooit aannemen - geen idee waarom maar ze geven aan niet te leveren ook al doen ze dat wel - dus moet het via Deliveroo.
Ik bestel. ‘Aan het maken aan het maken’ ‘er is vertraging’ ‘aan het maken aan het maken’ ‘geleverd’. Niet onderweg, neen, geleverd.
Onderhand anderhalf uur aan het wachten, ik kies toch maar om opnieuw te laten leveren.
Na nog eens 20 minuten bel ik toch eens, om zeker te zijn.

Ah, nee mevrouw, Deliveroo daar werk ik echt niet graag mee dus die opnieuw levering daar doe ik niet aan mee. De koerier zal het zelf opgegeten hebben.

Ja maar door de optie ‘opnieuw leveren’ te kiezen, is mijn mogelijkheid tot geld terug wel weg. Bedoelt u nu dat ik én geen eten én mijn geld kwijt ben?

Tja, mevrouw, ik zeg het, ik werk niet graag met Deliveroo. Ik maak geen nieuwe bestelling.

Ik heb dan met Deliveroo gebeld en zij hebben ook van hem het deksel op de neus gekregen dus die meneer was wel zo vriendelijk om het geld terug te storten en op rekening ‘want misschien heeft u even geen zin in leveren’ (lol)

Ik weet het, é, mensen, Deliveroo is redelijk flut en PH is redelijk flut maar ik wou gewoon mijn kleine een plezier doen en dan is dit toch wel kl*.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan