Zot eigenlijk he als je weet dat ze willen dat we tot ons 67 moeten doordoen en mss zelfs nog langer.
Ja, dat is 1 van de redenen waarom ik uiteindelijk bij de overheid gestart ben en gebleven ben. Ok ik ga niet zoveel verdienen als in de private sector.
Maar ik moet mij ook niet gaan opjagen zoals mijn vader en mijn nonkel destijds met het opnieuw vinden van een job na de zoveelste interim of...
Of nog erger, als je altijd goed geboerd hebt dat je dan ineens op uw 50ste ergens (of dat nu 55 is of whatever, boeit niet) zonder valt en dan terug moet vallen op iets meer dan het loon waar je 30 jaar geleden aan begonnen bent. Dat zou mij serieus irriteren.
En bij de overheid is de kans daarvoor, zolang je uw werk doet, gering.
Enigste nadeel is... als ze het ooit in hun sterre krijgen om de pensioensgerechtigde leeftijd op 85 te leggen (je weet wel, zodat je de pensioenen niet moet betalen)... dan zijn het de ambtenaren die zeker tot die leeftijd zullen werken. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet hoe ik mij dat moet gaan inbeelden... als ik mijn grootmoeder zag op haar 70ste was het beste er toch ook al vanaf... zwijg stil na haar 70ste...
Geef mij maar je mag op pensioen op uw 55ste. Je hebt recht op een pensioen tot uw 65ste. En op mijn 66ste, geef mij maar een pikuur en weg zunne. Als ik mijn nonkel, pa en grootvader en moeder hoorde klagen over de pijntjes die zij allemaal hebben en als ik zie hoe het mij op mijn 40ste nog maar al niet meer zo goed gaat als op mijn 30ste... dan hoeft dat voor mij allemaal toch niet zunne...
Met hetgeen hier boven staat, wou ik al vragen of iemand bij veertien dagen afwezigheid van ondergetekende op het forum toch effe de politie kon langs sturen bij mij om te checken of ik hier niet lig te rotten, maar aangezien niemand me weet wonen is dat dan ook weer een domme vraag.
Dat is geen domme vraag. Op basis van uw vraag wordt dit aangegeven. De politie neemt contact op met de beheerders van de site. En indien die uw gegevens hebben stellen zij die ter beschikking van de politie. Et voila patrouille zal langs komen.
En indien die de gegevens niet hebben, dan sturen ze dat effe naar de CCU, en dan zullen ze op basis van uw inloggegevens van het verleden wel een positionering kunnen maken. Maak u maar geen zorgen.