Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben m'n opleiding bij de vdab beu aan het worden. Niet het vak, maar de leraren. Uitgebluste, ongeinteresseerde, incompetente en luie zakken.
Met wat geluk kan je binnen 10 jaar dan je getuigschrift gaan afhalen ook.

Ik mag vanaf deze maand gaan voor een opleiding die ik (voor privé wel) in 2010 gedaan heb :LOL:

Mijn ouders hadden direct zo van iets: wij willen die verantwoordelijkheid niet, we geven je een rijopleiding cadeau voor je verjaardag. Ik snap wel dat niet iedereen hier geld aan wil geven. Maar zo ben je wel ineens goed op de hoogte van alle regels en gevaren.
Mijn ouders dachten dat de kost voor 20u rijles goedkoper uit ging komen... Gelijk hadden ze!
Wat ze NIET moesten uitgeven:
- minimum 2x blikschade
- hartmedicatie
- enkele consulten bij de cardioloog
- jarenlang naar de psycholoog gaan voor traumaverwerking.

Maal 2 dan nog, want mijn zus was zowaar nóg erger dan mij 🤣
Ze hadden wel 1 (heel logische) voorwaarde: wij betalen voor de rijlessen, voor de auto zorg je zélf maar! 😇

Mijn ouders dachten dat de kost voor 20u rijles goedkoper uit ging komen... Gelijk hadden ze!
Wat ze NIET moesten uitgeven:
- minimum 2x blikschade
- hartmedicatie
- enkele consulten bij de cardioloog
- jarenlang naar de psycholoog gaan voor traumaverwerking.

Maal 2 dan nog, want mijn zus was zowaar nóg erger dan mij 🤣
Ze hadden wel 1 (heel logische) voorwaarde: wij betalen voor de rijlessen, voor de auto zorg je zélf maar! 😇
Exact hetzelfde, inclusief zus 🤣

Mijn ouders hebben 4 kinderen leren rijden zonder blikschade of hartproblemen, allé niet dat dat hen geen paar jaren van hun leven zal gekost hebben van de schrik. Dat is een ander verhaal

Aaah, de Jozef ze 😍

En dan nog de typische pa die denkt dat hij 10x hetzelfde, compleet irrelevante "ik jaag u niet op! Kijk uit!" zinnetje moet brullen, helpt vast super voor Jozef zijn focus! Herinner me vaag nog zo een parkeerlesje ook van hen...

Mijn ouders hebben 4 kinderen leren rijden zonder blikschade of hartproblemen, allé niet dat dat hen geen paar jaren van hun leven zal gekost hebben van de schrik. Dat is een ander verhaal
Ik geloof ècht dat er een autorij-gen bestaat.
Mijn zus en ik hebben er beide een mutatie op 🤣🤣🤣
Met dat verschil dat ik er mij goed bewust van ben en me aanpas aan mijn beperking. Mijn zus daarentegen.. She loves the thrill denk ik... Meermaals per jaar komt die met verhalen af (rijdt al 20j met de auto) waarvan je denkt "maar hoe kom je dat in hemelsnaam tegen?!?"

Ergens was er een ouder die dacht... Hey! Kwart na 8 op een weekdag? Ideaal! Komaan, nageslacht! Plak de L op de auto en gaan met die banaan!

Nu ben ik zelf HEEL tolerant met L'ekes, was zelf een echte sukkelchauffeur, maar die ouder zouden ze uit het ouderlijk gezag moeten ontzetten omdat die niet ingreep!
Ik kom (met nog een kudde voor- en achter me) pas buiten bebouwde kom achter de L te hangen. Zone 70, rijdt 40. Daarna zone 90 (!) en jawel, we versnellen! Naar.. 50.
Eens terug in de bebouwde kom enkele km verder ben ik 'm als een echte Johnny voorbij gevlamd aan de volle 55 per uur waar hij.. 25-30 reed. Echt levensgevaarlijk om zo een snelheden te rijden, hoe kan je daar nu op anticiperen?!? Zet dan op z'n minst uw 4 pinkers op als ge dan toch rijdt alsof uw gaspedaal kapot is....
Ergens vind ik het absurd dat je als ouder je kinderen mag leren rijden. Dat gaat zeker niet altijd slecht, zie Non, maar als je de gemiddelde chauffeur ziet, zou ik die toch geen nieuwe chauffeurs laten opleiden. Met een rijschool heb je iemand die dat beroepsmatig doet én een wagen met een extra set pedalen, ook wel handig. Als mama of papa het doet heb je die kwaliteitsgarantie niet. En dan krijg je zo'n situaties natuurlijk, heel traag rijden want we zijn voorzichtig hé, en dat mag, maar zo pas je je niet aan het verkeer aan. Ook al de fouten die worden doorgegeven.

Vriendin van mij heeft ook zo leren rijden en dat was net hetzelfde. Overal traag, maar dan zo traag dat mensen op elke mogelijke manier voorbij beginnen steken. 50 km/u op een steenweg waar de max snelheid 70 km/u is, kaarsrecht met goed zicht, en achter ons een gigantische file. Zo gezien van de mama.

Ik ben ooit stilgevallen op een rondpunt en ik schoot volledig in paniek omdat ik de auto niet meteen terug kon starten. Mijn pa begon fameus z’n geduld te verliezen, ik ben toen moeten uitstappen en mijn pa is gewoon vertrokken zonder mij.
unsure.gif

Mijn allereerste keer met mijn vader naast mij in de wagen was vanop een baan waar ge 70 mocht (en wat ik ook reed ons vader zijn schuld ja kom zet maar in 4 leren rijden doen we ineens tegoei) ne relatief scherpe bocht naar links die ik niet volstrekt optimaal had ingeschat gepakt op twee wielen een stuk doordat afremmen naar pakweg 68 niet voldoende bleek, dit alles met ne relatief stevige (puur qua gewicht dan) wagen.

Mijn vader is een der kalmste mensen die ik ooit gezien heb, kent nauwelijks stress en heb ik maar zelden echt angstig geweten maar toen zag hij toch bleker dan het doorsnee lijk.

Toch nog altijd tof als ik die bocht nog is moet doen (zelden nog helaas).

Maar wel van den eerste keer mijn rijbewijs gehaald en nog geen accidenten gehad dus tis wel cva in orde gekomen.

Ergens vind ik het absurd dat je als ouder je kinderen mag leren rijden. Dat gaat zeker niet altijd slecht, zie Non, maar als je de gemiddelde chauffeur ziet, zou ik die toch geen nieuwe chauffeurs laten opleiden. Met een rijschool heb je iemand die dat beroepsmatig doet én een wagen met een extra set pedalen, ook wel handig. Als mama of papa het doet heb je die kwaliteitsgarantie niet. En dan krijg je zo'n situaties natuurlijk, heel traag rijden want we zijn voorzichtig hé, en dat mag, maar zo pas je je niet aan het verkeer aan. Ook al de fouten die worden doorgegeven.

Vriendin van mij heeft ook zo leren rijden en dat was net hetzelfde. Overal traag, maar dan zo traag dat mensen op elke mogelijke manier voorbij beginnen steken. 50 km/u op een steenweg waar de max snelheid 70 km/u is, kaarsrecht met goed zicht, en achter ons een gigantische file. Zo gezien van de mama.
Dit, ik heb ook zelf met m`n pa leren rijden, maar ge leert toch ook veel fout aan. M`n vrouw ook via haar vader, maar dat is een mens die echt een gevaar is op de weg. Steeds kort op andere rijden, veel te laat remmen, gordel niet aan, filerat, etc. Mijn vrouw kan nog altijd niet deftig terugschakelen. En net zoals haar vader met vanalles bezig en alles gezien behalve de auto`s rond haar en de verkeersborden. Hoe dat zij nog geen accidenten heeft gedaan... Dat moet toch vooral liggen aan de reflexen en inschattingsvermogen van anderen.

En ge ziet dat toch regelmatig: een volwassen persoon met een L en die zich langs geen kanten aan regels houdt of agressief rijdt.

Verkeersveiligheid is zo belangrijk: lesgeven zou echt exclusief aan scholen mogen toegewezen worden ( niet dat dit zou betekenen dat men achteraf zich aan de regels zou houden natuurlijk)

Ergens was er een ouder die dacht... Hey! Kwart na 8 op een weekdag? Ideaal! Komaan, nageslacht! Plak de L op de auto en gaan met die banaan!

Nu ben ik zelf HEEL tolerant met L'ekes, was zelf een echte sukkelchauffeur, maar die ouder zouden ze uit het ouderlijk gezag moeten ontzetten omdat die niet ingreep!
Ik kom (met nog een kudde voor- en achter me) pas buiten bebouwde kom achter de L te hangen. Zone 70, rijdt 40. Daarna zone 90 (!) en jawel, we versnellen! Naar.. 50.
Eens terug in de bebouwde kom enkele km verder ben ik 'm als een echte Johnny voorbij gevlamd aan de volle 55 per uur waar hij.. 25-30 reed. Echt levensgevaarlijk om zo een snelheden te rijden, hoe kan je daar nu op anticiperen?!? Zet dan op z'n minst uw 4 pinkers op als ge dan toch rijdt alsof uw gaspedaal kapot is....
Maniak!

Leren rijden met de autoschool was ook plezant. Eerste keren had ik een ork van een instructeur.
Derde les, zaterdagochtend 10:00. Ja kom, rijdt maar naar het rond punt van Wommelgem. We gaan wat autostrade doen. 😐 Het waren wintersolden in die periode, dus dan is dat daar altijd een feest.

Dit, ik heb ook zelf met m`n pa leren rijden, maar ge leert toch ook veel fout aan. M`n vrouw ook via haar vader, maar dat is een mens die echt een gevaar is op de weg. Steeds kort op andere rijden, veel te laat remmen, gordel niet aan, filerat, etc. Mijn vrouw kan nog altijd niet deftig terugschakelen. En net zoals haar vader met vanalles bezig en alles gezien behalve de auto`s rond haar en de verkeersborden. Hoe dat zij nog geen accidenten heeft gedaan... Dat moet toch vooral liggen aan de reflexen en inschattingsvermogen van anderen.

En ge ziet dat toch regelmatig: een volwassen persoon met een L en die zich langs geen kanten aan regels houdt of agressief rijdt.

Verkeersveiligheid is zo belangrijk: lesgeven zou echt exclusief aan scholen mogen toegewezen worden ( niet dat dit zou betekenen dat men achteraf zich aan de regels zou houden natuurlijk)
Ik ga akkoord met u dat dit eigenlijk door een gecertificeerd persoon dient te gebeuren.
Maar hoe gij uw vrouw omschrijft, dat kan ook perfect gewoon een geërfde karaktertrek zijn (nog steeds uw vader’s schuld, daar niet van :LOL: )

Gvd mijn broek onder gepist he.
Ik zet mij voor te kakken en doe eerst ewa pipi en ik zit verkeerd ofzo?
Allemaal pis onder de bril door. Op m'n broek, op de grond. Gvd toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan