Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik organiseer de eindejaarsreis op onze school. Nadat we in 2020 en 2021 niet konden gaan, goede hoop dat we dit jaar eindelijk kunnen gaan.

In september reeds gestart met offerte aan te vragen voor Andalusië (een week). We hadden nog een voucher liggen van een 20.000 euro van in 2020. Prijs (inclusief annulatieverzekering): 980 euro. Dit vonden we te gortig voor een week, dus reismaatschappij aan het werk gezet om een nieuwe offerte uit te werken voor week Italië. Prima, dit zou neerkomen op +-750 euro, aanvaardbaar bedrag. Vandaag gelezen dat meerdaagse schoolreizen mogen doorgaan: hoera! Daarna gelezen dat Italië zijn intredingsvoorwaarden heeft aangescherpt en er vanaf 1/02 maar toegang is 6 maanden na laatste vaccinatie. Aangezien 70% van onze leerlingen nog geen 18 zijn op dat moment, dateert hun laatste vaccinatie van periode augustus-september. De reis vindt plaats in april. Conclusie: wéér geen eindejaarsreis voor hen.

:confused2:

ik zou daarmee naar spoed trekken
via de telefoon geholpen geweest en mag morgen langsgaan om te checken. er zit volgens hun iets misplaatst, moest ne keer aan de vinger trekken, boom, vinger werkt terug (redelijk).
wellicht nog laten inpakken en revalideren.

altijdt gevoel dak die mensen stoor met problemen vant plebs.

via de telefoon geholpen geweest en mag morgen langsgaan om te checken. er zit volgens hun iets misplaatst, moest ne keer aan de vinger trekken, boom, vinger werkt terug (redelijk).
wellicht nog laten inpakken en revalideren.

Neen, die zijn er voor jou.

Ik organiseer de eindejaarsreis op onze school. Nadat we in 2020 en 2021 niet konden gaan, goede hoop dat we dit jaar eindelijk kunnen gaan.

In september reeds gestart met offerte aan te vragen voor Andalusië (een week). We hadden nog een voucher liggen van een 20.000 euro van in 2020. Prijs (inclusief annulatieverzekering): 980 euro. Dit vonden we te gortig voor een week, dus reismaatschappij aan het werk gezet om een nieuwe offerte uit te werken voor week Italië. Prima, dit zou neerkomen op +-750 euro, aanvaardbaar bedrag. Vandaag gelezen dat meerdaagse schoolreizen mogen doorgaan: hoera! Daarna gelezen dat Italië zijn intredingsvoorwaarden heeft aangescherpt en er vanaf 1/02 maar toegang is 6 maanden na laatste vaccinatie. Aangezien 70% van onze leerlingen nog geen 18 zijn op dat moment, dateert hun laatste vaccinatie van periode augustus-september. De reis vindt plaats in april. Conclusie: wéér geen eindejaarsreis voor hen.

:confused2:
Dat is erg jammer, die reis van een laatste jaar smeed banden die fantastisch zijn. Maar mits alle hens aan dek kan je misschien toch nog iets uit de brand slepen? Wij hadden een weekje Dublin en Ierland is - dacht ik - nog een mogelijkheid.
Hier kan je elk land checken.

Goh, had dat afgelopen voorjaar ook toen mijn duim open lag. 't Was zondag, dus verband er over, verder gewerkt en voor 's avonds een afspraak gemaakt bij de wachtdienst voor dat deftig te laten verplegen. Daar waren ze dan boos op mij dat ik niet onmiddellijk naar 't spoed geweest ben, het was al te laat en het kon niet meer gehecht worden. Ik heb toen 3 weken met zalfjes en verband rond moeten lopen en 2 extra afspraken nodig gehad om het op te volgen, wat allemaal niet nodig was geweest mocht ik direct naar 't spoed zijn gegaan.

Goh, had dat afgelopen voorjaar ook toen mijn duim open lag. 't Was zondag, dus verband er over, verder gewerkt en voor 's avonds een afspraak gemaakt bij de wachtdienst voor dat deftig te laten verplegen. Daar waren ze dan boos op mij dat ik niet onmiddellijk naar 't spoed geweest ben, het was al te laat en het kon niet meer gehecht worden. Ik heb toen 3 weken met zalfjes en verband rond moeten lopen en 2 extra afspraken nodig gehad om het op te volgen, wat allemaal niet nodig was geweest mocht ik direct naar 't spoed zijn gegaan.
Dit dus. Nooit medische zorg uitstellen.

Toen het allemaal al vlot ging :love:

ik ben in 2005 uitéén gegaan met mijn vrouw en heb er tot 2007 getrouwd mee moeten blijven voor de scheiding uitgesproken kon worden (minimum 2j gruwelijk)
Toen was er toch ook al de EOT nee? Bij mij was toen de snelste/makkelijkste/goedkoopste manier EOT na (aantoonbaar) 6maand gescheiden te leven. Dus uiteen in september, voorkomen + uitspraak in Juni, de maandag na graspop.... ik zat daar toen ook navenant dus de details zijn een beetje wazig.
Dat moet ergens '08 - ´09 geweest zijn denk ik

Rechtstreeks naar spoed. Soit, kzit hier terug ondertussen. Deze morge telefoon, de radioloog had naar de foto's gekeken en zag lucht in de buik, dus moest terugkomen voor verder onderzoek. Ondertussen lig ik hier sinds 9u. Ze hebben een CT scan gemaakt en blijkbaar toch iets gezien en ontstekingwaarden in het bloed waren enorm verhoogd tegenover gisterenavond. Moet sowieso hier blijven maar de dokter was nog bezig met enkele spoed operaties dus details weet ik nog niet. Nu wachte tot er een kamer vrij is...
Bon, nog even een update, ondertussen op de kamer na operatie. Blijkbaar een serieuze maagzweer met brok etter en weefsel omheen. Ze hebben het zo goed mogelijk proper gemaakt en nog een buisje zitten voor etter af te voeren. Ik moet sowieso al hier blijven tot vrijdag maar dat is nog niet het ergste: ik mag tot vrijdag niets eten of drinken! 😮

Toen was er toch ook al de EOT nee? Bij mij was toen de snelste/makkelijkste/goedkoopste manier EOT na (aantoonbaar) 6maand gescheiden te leven. Dus uiteen in september, voorkomen + uitspraak in Juni, de maandag na graspop.... ik zat daar toen ook navenant dus de details zijn een beetje wazig.
Dat moet ergens '08 - ´09 geweest zijn denk ik
Nee, der was toen nog niks om er sneller vanaf te zijn. En het ergste was dus: zij heeft mij laten zitten maar moest ik in dat resterend anderhalf jaar iemand leren kennen hebben dan kon ze mij officieel laten betrappen en lag de schuld bij mij.

Bon, nog even een update, ondertussen op de kamer na operatie. Blijkbaar een serieuze maagzweer met brok etter en weefsel omheen. Ze hebben het zo goed mogelijk proper gemaakt en nog een buisje zitten voor etter af te voeren. Ik moet sowieso al hier blijven tot vrijdag maar dat is nog niet het ergste: ik mag tot vrijdag niets eten of drinken! 😮

Da's ne zware dobber. Niks eten valt nog mee, maar ook niks drinken? Heb zelfs ik nog niet gedaan :-/

Als't een troost mag zijn: de honger gaat wel weg. Probeer te gaan wandelen om je af te leiden als je dat kan/mag. Na 3 dagen mindert het hongergevoel, maar dan zit het er toch al op.

Normaal wel je mond bevochtigen met natte sponsjes en eigenlijk had ik daar dankzij het infuus niet de minste last van.
Hopelijk ervaar jij dat ook zo! 🤞

@Bubba Via welke beeldvorming hebben ze uw maagzweer ontdekt? CT? Echo?
Geen van beide, op de foto's van gisteren hadden ze lucht zien zitten dus dat wouden ze verder onderzoeken, vandaag hebben ze dan een CT genomen maar daar was het ook niet echt duidelijk op wat er aan de hand was. De operatie was met de insteek om vanbinnen is te zien wat er aan de hand was en eventueel gat terug dicht te maken. Maar dan zijn ze dus op die maagzweer uitgekomen...

Kan je gaan tiktokken over je wonderdieet :woohoo:

Dat passen ze meestal aan voor ik kom :(
Dynamisch prijzenbord met een noodknop onder de toonbank zeker?

BXkAzDEB2QQmJbCvzd1455PzJbQ-OsuKG3CLS1UGM88.gif
giphy.gif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan