Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dak seffes het papier mag buitenzetten en doordat we sinds dit jaar een nieuwe regeling hebben ivm met de ophaling ipv begin van de maand eind van de maand, zit ik mijn berg papier en karton afval.

In de winkel willen betalen met elec. maaltijdcheques. Zogezegd te weinig saldo over. Kom ik thuis en controleer de app even, staat nog een veelvoud van het bedrag op.

Mee zijne snoet in de pis gedrukt, maar jokes on me want nu riek ik pis als ik hem knuffel
Dat gaat geen enkel positief effect hebben want de hond legt de link niet met wat het foute gedrag zou kunnen zijn geweest. Het is een cliché, maar het klopt wel: Tenzij je hem op heterdaad betrapt op binnen plassen, moet je er achteraf niet de aandacht op vestigen en hem juist ongelofelijk hard belonen als hij buiten pipi doet.

Probeer ook na te gaan waarom hij overdag binnen plast, maar niet 's nachts. Mogelijks is hij angstig om zo lang alleen te zitten en kan hij daardoor moeilijker zijn urine ophouden dan 's nachts, wanneer hij weet dat zijn baas thuis is.

Deze week naar een 80-tal websites een mail gestuurd om mijn account en data te verwijderen. Bij slechts een gering aantal gaat dit vlot en als het dan al vlot gaat, vragen ze daarna nog of ze me goed geholpen hebben. Als ik vraag om mijn data te verwijderen, ga ik niet nog meer data geven.

Dat gaat geen enkel positief effect hebben want de hond legt de link niet met wat het foute gedrag zou kunnen zijn geweest. Het is een cliché, maar het klopt wel: Tenzij je hem op heterdaad betrapt op binnen plassen, moet je er achteraf niet de aandacht op vestigen en hem juist ongelofelijk hard belonen als hij buiten pipi doet.

Probeer ook na te gaan waarom hij overdag binnen plast, maar niet 's nachts. Mogelijks is hij angstig om zo lang alleen te zitten en kan hij daardoor moeilijker zijn urine ophouden dan 's nachts, wanneer hij weet dat zijn baas thuis is.
Helaas weet ik dat, maar kan hem nooit betrappen.

Het zou mij verwonderen dat hij bang is, soms komt die ni eens van onder zijn deken als ik na 2h terug thuis kom.

Tzal een hondenhokje buiten worden binnekort.

Amai. Ik word mottig vh lezen van dat artikel over die BN’ers hun geflikflooi bij the voice nederland

LETTERLIJK. Dit zijn alle beschuldigingen in ‘The Voice of Holland’-schandaal: “Uit het niets stak hij z'n hand in m’n broek”

Helaas weet ik dat, maar kan hem nooit betrappen.

Het zou mij verwonderen dat hij bang is, soms komt die ni eens van onder zijn deken als ik na 2h terug thuis kom.

Tzal een hondenhokje buiten worden binnekort.
Het is ook gewoon een puppy he, geef hem voldoende de tijd en geduld om volledig zindelijk te worden. Bij mijn schoonouders was het een gelijkaardig verhaal, maar dat is bij hun puppy ook geleidelijk aan verbeterd en nu doet hij het enkel nog buiten. Heeft bij hen wel een paar maanden geduurd.

Zoals Coldplay zegt …gewoon effe geduld hebben en er effe mee bezig zijn ..ga desnoods tijdens de dag eventueel op vaste tijdstippen eens wandelen met de hond zodat hem de link kan leggen . ;)

En het is en blijft een dier ….zit hier nu ook met een hond van +10 jaar oud en heeft nooit problemen gehad met donder en luide knallen , maar er moet iets zijn gebeurd want nu is hem blijkbaar wel bang van de donder en van knallen en zelfs zo bang dat hem tijdens het laatste onweer met donder zijn gevoeg in huis had gedaan .
Tja , heb dat beest niet gestraft héé…heb het gewoon opgekuist en nog eens over zijne kop gewreven .

Geduld hebben …zoals ze zeggen , bekijk het als een klein kind hebben …die moeten ook leren op het potje te gaan . ;)

Het is ook gewoon een puppy he, geef hem voldoende de tijd en geduld om volledig zindelijk te worden. Bij mijn schoonouders was het een gelijkaardig verhaal, maar dat is bij hun puppy ook geleidelijk aan verbeterd en nu doet hij het enkel nog buiten. Heeft bij hen wel een paar maanden geduurd.

Nee nee, hij is al 3 jaar, waarvan 2,8 jaar zindelijk.

Daarom dat het zo frustrerend is.

Dit.

Onze laatste was (enfin is nog wel) echt wel het meest waaks van alle honden die ik in mijn leven al gehad heb thuis, maar ondertussen blaft die bijna niet meer of er moet effectief een ambulance passeren voor de deur ofzo. Ze zal nog wel spurten 's ochtends en 's avonds wanneer ze voor het eerst/laatst buiten mag die dag en op die manier heel de tuin even observeren, maar blaffen is al quasi afgeleerd.

Terwijl die na een paar weken wel elke keer ze buiten was minstens vijf minuten continu blafte.

Duidelijk maken dat het niet kan en consequent blijven en dat valt toch voor een heel groot stuk op te lossen.

Tegenover mijn moeder alé in de wijk zit ook een kleine keffer, dat beest blaft op uren dat de meeste mensen thuis zijn ook constant binnen in huis, 's ochtends idem dito, ... dan denk ik word je daar als eigenaar zélf nu niet horendol van, maar nee blijkbaar niet... .

Hier maar ene keer per maand.

Met als gevolg dat op het einde toe een hele berg heb liggen.

Aja, dat is hier idd ook wel. Ik zet dan ook effectief een hele berg buiten. :unsure:

Hier ook, 1x per maand komen ze dat ophalen dus vorige week was het al het papier en karton van tijdens de feestdagen. Ik heb misschien 6 grote dozen buitengezet, dan zie je hier rechtover een schoendoos staan.

Mogelijk verschil, buiten het opfikken, is ook online bestellen. Soms komen er dan 3 dozen toe op 3 dagen voor iets dat je bij de winkel gewoon los meeneemt.
Hier ook 1 keer per maand en zeker na verjaardagen of feestdagen is dat een ramp, dan moet ik naast die gele bak nog zo een stapel dozen zetten.
Hond begint altijd maar in huis te plassen, is nochtans zindelijk.
Vandaag 2h weg , in huis geplast, weer 2h weg, weer in huis geplast.

En ‘s nachts kan die kleine zeiker 9h zonder pissen

Mee zijne snoet in de pis gedrukt, maar jokes on me want nu riek ik pis als ik hem knuffel
Kennissen van ons hadden hetzelfde, en zelfs enkel wanneer de man vertrok. Blijkt wat verlatingsangst en te weinig vermoeidheid (mentaal) te zijn. Ze hebben daar iemand voor gecontacteerd die hen heeft aangeraden om spelletjes te doen (bv. zo'n hondenpuzzel, in de tuin naar heel kleine koekjes die verspreid zijn te laten snuffelen, ...) en sindsdien doet die dat niet meer omdat hij mentaal dus wel moe genoeg is.

Bij mijn schoonouders kakte de hond plots in huis 's nachts, dat was gewoon protest omdat hij niet mee op bed mocht slapen.

Idem hier dus. Dat is echt gigantisch veel papier met momenten. Afval komen ze nu elke week ophaling, maar 2-wekelijkse papierophaling zou ik nu toch geen overbodige luxe vinden.

Blijkbaar is er ook zo een of ander onverklaarbare wisselwerking in het universum die bepaalt dat vlak nadat de kartonophaling is geweest en uw garage dus weer mooi opgeruimd is, vrouwlief naar de Ikea wilt en ook nog wat online bestellingen doet waardoor de berg karton in de garage dus weer meteen terug aangevuld is. :unsure:

Blijkbaar is er ook zo een of ander onverklaarbare wisselwerking in het universum die bepaalt dat vlak nadat de kartonophaling is geweest en uw garage dus weer mooi opgeruimd is, vrouwlief naar de Ikea wilt en ook nog wat online bestellingen doet waardoor de berg karton in de garage dus weer meteen terug aangevuld is. :unsure:
hamstergedrag van uw vrouw. Eens googlen op hoarding. :unsure:

Hier ook ze. Ik begrijp soms niet dat mijn overbuur er zo weinig heeft. Daar staan dan 3 dozen ter grootte van een schoendoos en bij ons 5 kubiek aan karton. :unsure:
Hoewel me het van hem niet zou verbazen moest hij alles in zijn houtstoof steken.
Of zo een gezin met 1 klein zakske restafval, terwijl ben ik hier 4 of 5 grote zakken aan 't buitensleuren :unsure:.

Had een pleister over een wonde gedaan met wat ontsmetting er op. Doe nu die pleister af en er kwam een sliertje etter mee van een cm of drie lang. Nu ben ik misselijk. :unsure:
Tip voor de toekomst: ontsmettingsmiddel mijden en gewoon klaar water gebruiken om de wonde te zuiveren. Dan is je wonde sneller genezen. Kans op infecties is niet hoger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan