Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Motivatiebrief is idd 3/4de van het werk om een job te hebben. Vorig jaar gesolliciteerd bij verschillende gemeentes en politie en was nooit uitgenodigd om deel te memen6aan examens.De meerderheid can de requirements in een vacature mag je gewoon negeren. Er zijn natuurlijk altijd eisen waar je niet onderuit kunt, Zonder de juiste diploma’s zal je niet snel als hersenchirurg aangenomen worden. Elk bedrijf is op zoek naar die ene witte raaf, en ofwel heb je bedrijven die elke sollicitatie serieus nemen (ook die technisch gezien onder niveau zijn) of je hebt er die koppig vasthouden aan hun ridicule eisen en staat die vacature binnen een jaar nog open.
Ik ben in het verleden genoeg op gesprekken mogen gaan voor jobs waarvoor ik volgens de criteria niet voor in aanmerking kwam. Maar ik heb dan wel een motivatiebrief die uitpuilt van het enthousiasme en gedrevenheid.
Motivatiebrief is idd 3/4de van het werk om een job te hebben. Vorig jaar gesolliciteerd bij verschillende gemeentes en politie en was nooit uitgenodigd om deel te memen6aan examens.
Dan eens mijn motivatiebrief onder de loep genomen en gewoon bij iedere brief eens toegelicht waarom ik per se bij hen solliciteerde en ik was plots overal uitgenodigd. Zelfs bij gemeentes waar ik het jaar ervoor voor dezelfde vacature niet mocht gaan.
Heb ik trouwens geleerd door eens te bellen waarom ik niet mocht meedoen en daar zeiden ze letterlijk dat mijn brief even goed kon zijn voor de garage hiernaast.
Mja via een website solliciteren vind ik sowieso al wat onpersoonlijk. Ik vind het leuker om een aanspreekpunt te hebben. Ik heb dan altijd het gevoel dat je in een bedrijf terecht komt die niet echt sociaal is.Helemaal akkoord met de motivatiebrief. Al merk ik dus dat dit minder en minder voorkomt. Zeker wanneer mensen via onze job website solliciteren laden ze vaak alleen een CV op. Persoonlijk vind ik zo'n begeleidende brief toch ook nog wel een must.
Goh, op zich zie ik daar nu geen nadelen van. Je sollicitatie komt even goed meteen bij de juiste persoon terecht.Mja via een website solliciteren vind ik sowieso al wat onpersoonlijk. Ik vind het leuker om een aanspreekpunt te hebben. Ik heb dan altijd het gevoel dat je in een bedrijf terecht komt die niet echt sociaal is.
gewoon toch cv + brief opsturen. De ideale kandidaat bestaat in 99% van de gevallen niet. En als je kunt uitleggen waarom je daar wilt werken in je brief dan mag je vaak ook op gesprek. En indien je niet mag, opvolgen waarom je niet op gesprek kan/mag. Dat neem je dan weer mee in je volgende sollicitatieprocedure"Er is een tekort aan IT'ers"
Elke junior vacature: Je hebt minstens 3 jaar ervaring in een soortgelijke job, spreekt vloeiend Frans en hebt de volgende 35 MSCE certificaten.
Grrr
Grappig verhaal, maar dal (zonder h) is best lekker als goed gemaakt. Dal gewoon een soort pap of dikke soep uit India, op basis van (meestal) peulvruchten die niet moeten weken. In uw geval dus op basis van linzen. Linzen zijn trouwens ook superlekker.
Hoe plannen uw collega's in fuck's naam meetings zonder einduur? Die knallen gewoon full day meetings in de agenda ofwa?![]()
Ben zo eens 3 keer op gesprek geweest ergens en dan niks meer gehoord. Vond ik ook wel ergErgernis in diezelfde lijn: hoe veel bedrijven/wervings of selectiekantoren die gewoon niks meer laten weten. Stuur gewoon een standaard mailtje met: u bent weerhouden voor de volgende selectieronde bla bla. Maar dan weet ik dat tenminste.

Is het spijtig genoeg altijd al geweest. Daarom dat ik eigenlijk niet echt geloof in al die HR nonsens. Gewoon de CV's eens aflopen, eens een babbeltje slaan en de eerste die u aanstaat daar geef je het gewoon aan en die leid je op. Veel efficiënter dan zitten te hengelen achter die ene witte raaf die je toch nooit vindt."Er is een tekort aan IT'ers"
Elke junior vacature: Je hebt minstens 3 jaar ervaring in een soortgelijke job, spreekt vloeiend Frans en hebt de volgende 35 MSCE certificaten.
Grrr
lol, de eerste keer dat ik ooit de melding kreeg dat ik niet weerhouden was, dacht ik dat dit positief was, omdat ik dacht dat weerhouden zoiets was als geweerd. En nog steeds moet ik er even bij nadenken. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die daar mee struggelt.Ergernis in diezelfde lijn: hoe veel bedrijven/wervings of selectiekantoren die gewoon niks meer laten weten. Stuur gewoon een standaard mailtje met: u bent weerhouden voor de volgende selectieronde bla bla. Maar dan weet ik dat tenminste.
(als ge weerhouden zijt, mag je wel door)Idem, de eerste keer dat ik die brief binnenkreeg belde ik onmiddellijk om te vragen wanneer het volgende gesprek was. Aangezien ik niet weerhouden was.lol, de eerste keer dat ik ooit de melding kreeg dat ik niet weerhouden was, dacht ik dat dit positief was, omdat ik dacht dat weerhouden zoiets was als geweerd. En nog steeds moet ik er even bij nadenken. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die daar mee struggelt.(als ge weerhouden zijt, mag je wel door)
lol, de eerste keer dat ik ooit de melding kreeg dat ik niet weerhouden was, dacht ik dat dit positief was, omdat ik dacht dat weerhouden zoiets was als geweerd. En nog steeds moet ik er even bij nadenken. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die daar mee struggelt.(als ge weerhouden zijt, mag je wel door)
Weerhouden of niet weerhouden kan trouwens exact hetzelfde betekenen.. het is namelijk geen juist taalgebruik en er zijn blijkbaar verschillende interpretaties die de ronde gaan.Idem, de eerste keer dat ik die brief binnenkreeg belde ik onmiddellijk om te vragen wanneer het volgende gesprek was. Aangezien ik niet weerhouden was.
Was even confronterend om dan te moeten horen dat je niet gekozen was, nadat je gans happy waart, en dat je dan ook nog eens als een doofus overkomt omdat je dat niet wist.

Een goeie en op maat gemaakte motivatiebrief doet inderdaad al veel. Maar omgekeerd vind ik het even storend dat er weinig bedrijven zijn die zelf een aantrekkelijke, "gepersonaliseerde" vacature opstellen. Als je eigen vacature vol met inhoudsloze buzzwords staat, kan je je eraan verwachten dat de motivatiebrieven navenant zullen zijn.

waarschijnlijk hebben ze de sollicitatiebrief weerhouden op weg naar de prullenbak.Jij bent juist. Ze gebruiken dat woord verkeerd.

![]()
Walter Roelants finisht in Dakar voor zoon Joël en To Walk Again: "Wel 30x man met zeis gezien" | sporza
Missie geslaagd: Walter Roelants heeft de Dakar tot een goed einde gebracht. Roelants kwam aan de start voor het goede doel To Walk Again en is de oudste Belgische motorrijder (60) die de Dakar finisht. "Dit kan ik van mijn lijstje vinken, maar het is levensgevaarlijk", klonk het bij Roelants na...sporza.be
Iemand die weet wat een zijs is?![]()
lol, de eerste keer dat ik ooit de melding kreeg dat ik niet weerhouden was, dacht ik dat dit positief was, omdat ik dacht dat weerhouden zoiets was als geweerd. En nog steeds moet ik er even bij nadenken. Maar blijkbaar ben ik niet de enige die daar mee struggelt.(als ge weerhouden zijt, mag je wel door)
Idem, de eerste keer dat ik die brief binnenkreeg belde ik onmiddellijk om te vragen wanneer het volgende gesprek was. Aangezien ik niet weerhouden was.
Was even confronterend om dan te moeten horen dat je niet gekozen was, nadat je gans happy waart, en dat je dan ook nog eens als een doofus overkomt omdat je dat niet wist.
Jij bent juist. Ze gebruiken dat woord verkeerd.
Weerhouden of niet weerhouden kan trouwens exact hetzelfde betekenen.. het is namelijk geen juist taalgebruik en er zijn blijkbaar verschillende interpretaties die de ronde gaan.
Weerhouden zijn kan voor de ene dus inderdaad net betekenen er wel bij te zijn en voor de andere net niet..
edit: bron => professor taalkunde