Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik zelf meetings organiseer zet ik daar altijd een einduur op.
Dat werkt best goed.
Meestal zijn 't de anderen die dan zeggen dat er door gedaan moet worden omdat ze maar tot x-uur hadden ingecalculeerd.
Doe ik ook. Ik plan dan ook bewust een vrij korte tijd in, niet eindigend op de middag/avond maar eerder om 10-11u of 14-15u.

Ik kan iedereen je boek death by meeting aanraden. Amusant om te lezen en nadien herken je alle patronen en erger je nog meer aan meetings 😁

Hier op het werk er iets aan proberen te doen maar das gewoon een gevecht tegen de bierkaai. Verschrikkelijk!

Carrefour dat een drankje van 1,49 pond in vet gedrukt op de fles notabene.
Voor 5€ verkoopt.

Goh, ik heb een kennis uit Denver (Colorado) bijna tot het punt van huilen gebracht toen ik hem liet zien hoeveel een kratje Duvel bij ons kost...

Ik word op een project geplaatst. Ik vraag documentatie. Die is er niet, nochtans is het project al twee jaar bezig en moet ik dit verder oppikken duh!

Ik plan meetings in, deze worden allemaal geweigerd / geannuleerd. Er wordt beslist mij in 1 meeting met het hele team de uitleg te doen. Okay dan.

Eerste zin in de meeting: En Makila wat zijn uw nog openstaande vragen?
Ik denk: Wat een 'fucking' domme vraag, ik ken GEEN letter waarover het project gaat, want er is geen documentatie en je hebt ervoor gezorgd dat alle voorgaande meetings geannuleerd waren. (!)

Amper een klein uurke uitleg gekregen van 5 verschillende mensen. Het enige dat men had om te tonen was een user diagram waarop de werking stond beschreven. 200 pijltjes en 100 cirkeltjes of zo, amper leesbaar :) Nice ..

Na de meeting: En Makila alles begrepen? (Ik denk: GEEN LETTER? :confused:).

Vrijdag terug meeting, ik ben benieuwd.

Mijn vrouw die vorige week naar een voedingsdeskundige is gegaan omdat ze wat gezonder wil eten etc. Gezegd dat ze mocht doen wat ze wilde, maar dat ik mij niet (te hard) wou aanpassen.

Zit ik hier met een bord Linzendahl (wtf is dat zelfs) voor mijne neus en geen vlees te bespeuren in de wijde omtrek 🤨
Grappig verhaal, maar dal (zonder h) is best lekker als goed gemaakt. Dal gewoon een soort pap of dikke soep uit India, op basis van (meestal) peulvruchten die niet moeten weken. In uw geval dus op basis van linzen (y). Linzen zijn trouwens ook superlekker.

Als ik zelf meetings organiseer zet ik daar altijd een einduur op.
Dat werkt best goed.
Meestal zijn 't de anderen die dan zeggen dat er door gedaan moet worden omdat ze maar tot x-uur hadden ingecalculeerd.
Hoe plannen uw collega's in fuck's naam meetings zonder einduur? Die knallen gewoon full day meetings in de agenda ofwa? :eek:

Ik word op een project geplaatst. Ik vraag documentatie. Die is er niet, nochtans is het project al twee jaar bezig en moet ik dit verder oppikken duh!

Ik plan meetings in, deze worden allemaal geweigerd / geannuleerd. Er wordt beslist mij in 1 meeting met het hele team de uitleg te doen. Okay dan.

Eerste zin in de meeting: En Makila wat zijn uw nog openstaande vragen?
Ik denk: Wat een 'fucking' domme vraag, ik ken GEEN letter waarover het project gaat, want er is geen documentatie en je hebt ervoor gezorgd dat alle voorgaande meetings geannuleerd waren. (!)

Amper een klein uurke uitleg gekregen van 5 verschillende mensen. Het enige dat men had om te tonen was een user diagram waarop de werking stond beschreven. 200 pijltjes en 100 cirkeltjes of zo, amper leesbaar :) Nice ..

Na de meeting: En Makila alles begrepen? (Ik denk: GEEN LETTER? :confused:).

Vrijdag terug meeting, ik ben benieuwd.
Als uw "ik denk" zou veranderen in "ik zei" zou uw werkleven er al wat beter uitzien. Zo'n houding is voor schoolverlaters, niet voor 30-40 jarigen.

"Er is een tekort aan IT'ers"

Elke junior vacature: Je hebt minstens 3 jaar ervaring in een soortgelijke job, spreekt vloeiend Frans en hebt de volgende 35 MSCE certificaten.

Grrr

Dat is al jaren zo, ofwel moet je al x aantal jaren ervaring hebben, die je uiteraard niet kan opdoen wanneer je daartoe de kans niet krijgt, ofwel moet je diploma's hebben die vaak totaal niet relevant zijn voor de job.
Ik heb daardoor lange tijd naar werk zitten zoeken, tot ik het totaal opgegeven heb en voor een totaal ander job gegaan ben.

Dat is al jaren zo, ofwel moet je al x aantal jaren ervaring hebben, die je uiteraard niet kan opdoen wanneer je daartoe de kans niet krijgt, ofwel moet je diploma's hebben die vaak totaal niet relevant zijn voor de job.
Ik heb daardoor lange tijd naar werk zitten zoeken, tot ik het totaal opgegeven heb en voor een totaal ander job gegaan ben.
Ik ben mij aan het omscholen naar dit omdat het een knelpuntberoep is...

Zelfde verhaal hier. Netwerkbeheerder gestudeerd via vdab en heb maanden moeten solliciteren ondanks dat ik een van de betere van de klas was. Uiteindelijk als ibo'er op een helpdesk beland waar het heel chaotisch was (lees: niets van info en te veel klanten voor het aantal IT'ers), dus na een tijd opgegeven en geen goesting meer om terug te beginnen solliciteren, dus ben weer in fabrieken beginnen werken.

Dat was het 20 jaar geleden ook al.
Het is geen knelpuntberoep omdat er niet genoeg mensen zijn die het studeren, het is een knelpuntberoep omdat ze de eisen te hoog stellen waardoor ze geen mensen vinden die aan die eisen voldoen.

"Er is een tekort aan IT'ers"

Elke junior vacature: Je hebt minstens 3 jaar ervaring in een soortgelijke job, spreekt vloeiend Frans en hebt de volgende 35 MSCE certificaten.

Grrr
De meerderheid can de requirements in een vacature mag je gewoon negeren. Er zijn natuurlijk altijd eisen waar je niet onderuit kunt, Zonder de juiste diploma’s zal je niet snel als hersenchirurg aangenomen worden. Elk bedrijf is op zoek naar die ene witte raaf, en ofwel heb je bedrijven die elke sollicitatie serieus nemen (ook die technisch gezien onder niveau zijn) of je hebt er die koppig vasthouden aan hun ridicule eisen en staat die vacature binnen een jaar nog open.

Ik ben in het verleden genoeg op gesprekken mogen gaan voor jobs waarvoor ik volgens de criteria niet voor in aanmerking kwam. Maar ik heb dan wel een motivatiebrief die uitpuilt van het enthousiasme en gedrevenheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan