Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op kantoor werken. Effe vergeten hoe chill het (vaak) is om thuis op uw gemak zonder gezaag van den baas te kunnen werken.

Merk dat mijn gemoed echt in pieken en dalen verloopt sinds de zomer voorbij is. Enige wat ik nog doe is van thuis uit werken en m'n vriendin zien. Gelukkig heeft m'n vriendin een aantal leuke huisgenoten dus heb ik toch nog ietwat van sociaal contact echter hoeft het niet te lang blijven duren. Heb precies ook de indruk dat ze op het werk ervan profiteren dat iedereen thuiswerkt en quasi constant beschikbaar is.

En dan nog het feit dat ik mijn appartement in Brussel heb opgezegd via aangetekende brief zoals in het contract vermeld met inachtneming van drie maanden termijn. Zegt de eigenaar dat em het niet goed ontvangen heeft/verloren heeft. Zijn uitleg was alleszins niet duidelijk. Typisch Frans paljaske die in Ukkel woont en Frankrijk ontvlucht als exil fiscal. Ik verlaat het appartement in ieder geval en ie kan fluiten naar zijn huur als ik weg ben.

Van die vreselijke meetings waar niet over nagedacht is op voorhand, en die dan nog méér uitlopen dan voor corona want iedereen zit toch al thuis.

"Kick off voor dit project, dan kan iedereen zich voorstellen" 2u begroot maar geen duidelijke planning of template van wat er nu net moet gezegd worden.

Persoon 1 stelt zich voor, inclusief met hobbies en kinderfoto's.
Persoon 2 begint naast de kwestie te lullen.
Even een discussie onderling die beter intern was gebeurd.
Persoon 3 is al 20 minuten al haar plannen aan het uitleggen.

Er zitten 13 personen in de meeting en we zijn 1u20 min verder.
🤡

Dat er een videomeeting is met het team en 40% van het team gezellig op kantoor zit, in een vergaderruimte, binnen de 1,5m perimeter zonder mondmaskers. Daar kan ik me best wel druk in maken. Maar hey, gelukkig zit ik lekker knus thuis.

Van die vreselijke meetings waar niet over nagedacht is op voorhand, en die dan nog méér uitlopen dan voor corona want iedereen zit toch al thuis.

"Kick off voor dit project, dan kan iedereen zich voorstellen" 2u begroot maar geen duidelijke planning of template van wat er nu net moet gezegd worden.

🤡
Gho bekijk het positief; ge wordt betaald terwijl ge hier op het forum zit. Dat is toch ook iets.

Maar dat is idd een pest, vergaderingen die uitlopen en waar ge niks kunt bijdragen. Kan je je er niet vanaf maken door te zeggen dat je nu echt door moet naar een volgende meeting? Ik ken er die dat truukje nog doen.

Niet normaal inderdaad laatste tijd.

zeg nu nog eens dat het grondwater niet aangevuld wordt.

Buiten voelt het trouwens meer aan als herfst.
sorry maar 't is nog altijd niet aangevuld :)

Kheb gisteren nog gekeken

Ik wil inloggen (via Itsme) als ouder, maar moet m'n zoon nog registreren en dat kan enkel met eID lezer.
Al een geluk dat we zo een onding hebben liggen, kheb da ooit eens ergens gratis gekregen.
Dus dat ding gaan zoeken op de zolder, wonder boven wonder lukt da installeren direct zonder problemen.
Voor mensen die geen eID lezer hebben, dat lukt ook met zo een bakje van de bank waarmee je ook betalingen kan doen.

Mijn vrouw die vorige week naar een voedingsdeskundige is gegaan omdat ze wat gezonder wil eten etc. Gezegd dat ze mocht doen wat ze wilde, maar dat ik mij niet (te hard) wou aanpassen.

Zit ik hier met een bord Linzendahl (wtf is dat zelfs) voor mijne neus en geen vlees te bespeuren in de wijde omtrek 🤨

Mijn vrouw die vorige week naar een voedingsdeskundige is gegaan omdat ze wat gezonder wil eten etc. Gezegd dat ze mocht doen wat ze wilde, maar dat ik mij niet (te hard) wou aanpassen.

Zit ik hier met een bord Linzendahl (wtf is dat zelfs) voor mijne neus en geen vlees te bespeuren in de wijde omtrek 🤨
Sebiet een uitstap naar het frituur?

🤡
Wij hebben iemand in ons team die elke keer ze moet uitleggen waar ze mee bezig is zegt "ik zal dit heel kort houden" en dan minstens 20 minuten - in veel te veel detail - haar parlé begint te doen, terwijl er eigenlijk op max. 5 minuten per persoon wordt gerekend. Gelukkig hebben wij maar om de 2 weken zo'n update meeting met het team.

Als ik zelf meetings organiseer zet ik daar altijd een einduur op.
Dat werkt best goed.
Meestal zijn 't de anderen die dan zeggen dat er door gedaan moet worden omdat ze maar tot x-uur hadden ingecalculeerd.

Ah vergaderingen. Eindeloos doorbomen over kleine details, bijzaakjes of een compleet halfuur naast de kwestie lullen. Iedere keer weer opnieuw. Ben zelf een man van weinig woorden die graag snel to the point komt dus kan er mij geweldig aan ergeren.

Een van de weinige voordelen aan corona: dat ik die personen soms kan muten of het volume lager zetten en na een vergadering eens niet met hoofdpijn buitenwandel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan