Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
11 jaar geleden. We woonden nog in de stad. Ik wordt wakker van een knal. Ik hoor een autoalarm. Mijn vrouw zit al rechtop in 't bed en vraagt me "Wat was dat?". Ik ga naar de badkamer en kijk naar beneden (3de verdiep) ik zie dat dat alarm van mijn wagen komt, en dat die tegen de auto voor ons is gereden. Ik ijk naar mijn uurwerk. "F*ck 2 uur 's nachts, ik ben waarschijnlijk vergeten mijn handrem op te trekken, en er is iemand weggereden waardoor mijn auto verder naar beneden is gerold, tot tegen de volgende wagen. Oei alle buren gaan wakker worden". Ik kleed me snel aan en loop naar beneden, ik doe de voordeur open en zie dat de hele achterkant van mijn wagen weg is. Het rechterachterwiel staat gewoon 90° gedraaid. Mijn eerste reflex "Vluchtmisdrijf'. Niet dus, er staat een nieuwe VW Passat achterstevoren in de straat, de bestuurder stapt uit, duidelijk stinkend naar de alcohol en hij vraagt me of ik weet van wie de auto is die hij heeft aangereden. Hij geeft aan dat hij ook nog een tweede wagen heeft aangereden na zijn 180° draai, dat is de Mercedes A van mijn vrouw, waarvan de twee assen doorgebroken zijn van de zijdelingse knal tegen de borduur.
Ik bel de politie ook al vraagt hij mij alles in der minne te regelen.
Net wanneer de politie aankomt hoor ik een vrouw in paniek, huilend . Zijn vriendin of partner. "Hoe gaan we dit ooit betalen, ik had je nog gezegd van niet met die auto te rijden".
De verkeerspolitie neemt kort mijn verslag van de feiten op, en geeft aan dat het duidelijk is dat de tegenpartij gedronken heeft. Ik zeg dat ik dat ook dacht, en dat dit wel een fikse rekening gaat worden zonder verzekering (3 wagens perte totale, een splinternieuwe VW passat, mijn Audi A4, op dat moment één jaar oud en de Mercedes A van mijn vrouw + nog wat schade aan een andere wagen.
De politieagent haalde zijn schouders open zei toen 'Ik heb daar nu helemaal geen medelijden mee, ik zie veel ergere gevolgen van dronken achter het stuur te kruipen".

Twee maand later rijdt een dronken bestuurder met rijverbod een kind van 6 jaar dood op het zebrapad, nog geen 500 m van bij mij thuis. De dader heeft ook vluchtmisdrijf gepleegd, want "anders werden de frieten die hij was gaan halen met de auto, koud".
Toen snapte ik helemaal perfect wat zo'n agenten tegen komen en waarom zij de juiste attitude hebben, en waarom je nooit compassie moet hebben met dronken bestuurders.
Vorige week hadden we zo 1. En als ze zeiden tegen hem wat als je een kind omver had gereden? Zijn reactie: "dan was het dat kind zijn schuld, het moest maar over steken op een zebrapad"

Virus op de computer gehad en Malwarebytes die hele tijd over een trojan loopt te rapporteren :( Toch maar eens een clean install van Windows doen straks. Loopt de boel weer lekker. Nu ik Plex gebruik in plaats van Kodi gaat dat me allemaal weer een stuk minder tijd kosten. Blijft wel weer een avond weggesmeten.

door mijn gespalkte linkerpink na een breuk gaat typen toch niet zoals ik wil :(

daarnet wil ik in een chat "salut" typen nadat een franstalige collega goeiedag zegt.

Wat typ ik? "a slut"

FML

Klein statistiekje van dit weekend bij ons van alcohol en drugs in het verkeer.

12 ongevallen waarvan er drank en/of drugs mee gemoeid was. En dan zijn wij nog een relatief kleine zone en dat zijn dan nog enkel degene die iets tegen gekomen zijn/gepakt zijn.

Een mens zou soms bang zijn om zich in het verkeer te begeven.

Klein statistiekje van dit weekend bij ons van alcohol en drugs in het verkeer.

12 ongevallen waarvan er drank en/of drugs mee gemoeid was. En dan zijn wij nog een relatief kleine zone en dat zijn dan nog enkel degene die iets tegen gekomen zijn/gepakt zijn.

Een mens zou soms bang zijn om zich in het verkeer te begeven.
Ik kijk al helemaal uit naar het moment dat mijn dochter zich in het verkeer waagt. Gelukkig gaat dat nog een tijdje duren. Echter, lijkt me drankmisbruik in het verkeer iets van alle tijden en zal dat niet meteen stoppen. De pakkans is met momenten ook te klein.

Wel een goede daad verricht!!

Dat wel, juist achteraf gedacht dat ik beter eerst naar de café-baas was geweest misschien.
Enfin, dat is de buurman en blijkbaar kan die mee verantwoordelijk gesteld worden od.

(Niet dat ik denk dat dat nu het geval gaat zijn).
Aan de andere kant liever ook zo ene een nachtje in de cel dan er zomaar vanaf te komen.

Ik kijk al helemaal uit naar het moment dat mijn dochter zich in het verkeer waagt. Gelukkig gaat dat nog een tijdje duren. Echter, lijkt me drankmisbruik in het verkeer iets van alle tijden en zal dat niet meteen stoppen. De pakkans is met momenten ook te klein.
Alhoewel het wel al wat veranderd is, is dat in België ook gewoon nog relatief aanvaard. 10-15 jaar geleden kende ik ook zo van die gevallen want "hoe geraak je anders thuis van de discotheek allez".

Volgens wat ik heb gehoord is dat in bv. Scandinavië eerder een sociaal stigma, zo een beetje een stempel dat je maar een loser bent.

Scholierenlijntje, scholierentreintje, probleempje… welke bruggepensioneerde Mia heeft dat artikel geschreven.

Laatst bewerkt:
Met momenten? De pakkans is gewoon klein.
Ik ga bijna wekelijks naar Hasselt (meestal vrijdag avond soms eens zaterdag), ik hen nog maar 1 keer een alcoholcontrole gezien en dat was toen op de grote ring in Hasselt.
Als ik te veel gedronken heb, dan blijf ik bij een kameraad in Hasselt slapen.

Redelijk ellendig sinds gisteren, voornamelijk redelijk felle keelpijn en een algemeen gevoel van niet 100% te zijn. Gisteren en vandaag een zelftest gedaan maar die waren toch al negatief :unsure:

Met momenten? De pakkans is gewoon klein.
Ik ga bijna wekelijks naar Hasselt (meestal vrijdag avond soms eens zaterdag), ik hen nog maar 1 keer een alcoholcontrole gezien en dat was toen op de grote ring in Hasselt.
Als ik te veel gedronken heb, dan blijf ik bij een kameraad in Hasselt slapen.
Mijn partner rijdt ondertussen 5 jaar of langer met de wagen en heeft ook nog nooit moeten stoppen voor een controle. Go figure. In al die jaren dat ik rij, misschien eens 1 of 2 keer.

Alhoewel het wel al wat veranderd is, is dat in België ook gewoon nog relatief aanvaard. 10-15 jaar geleden kende ik ook zo van die gevallen want "hoe geraak je anders thuis van de discotheek allez".

Volgens wat ik heb gehoord is dat in bv. Scandinavië eerder een sociaal stigma, zo een beetje een stempel dat je maar een loser bent.
Hier wordt dat inderdaad sociaal aanvaard. Als ge wat op hebt en toch gaat rijden zou je nog te horen krijgen dat je zeker niet te hard mag rijden en voorzichtig moet doen. Nouja. In Scandinavië staat de alcohol dan ook een stuk duurder he.

Hier wordt dat inderdaad sociaal aanvaard. Als ge wat op hebt en toch gaat rijden zou je nog te horen krijgen dat je zeker niet te hard mag rijden en voorzichtig moet doen. Nouja. In Scandinavië staat de alcohol dan ook een stuk duurder he.
Zeker, wij als maatschappij zijn daar wat losser in. In dit geval is dat volgens mij geen goede zaak. Persoonlijk maak ik me vaak de bedenking dat voor bepaalde soorten ongewenst gedrag de pakkans/eventuele straf zo laag is, dat het een goede zaak zou zijn als we allemaal in plaats van onze schouders op te halen die mensen als marginaal benoemen.

Maar dat is misschien gewoon wat te jaren '50 van mij :unsure:

Mijn partner rijdt ondertussen 5 jaar of langer met de wagen en heeft ook nog nooit moeten stoppen voor een controle. Go figure. In al die jaren dat ik rij, misschien eens 1 of 2 keer.
Ik ben nog nooit tegengehouden geweest, al twee of drie controles dat ik gewoon werd doorgelaten. Ik rij met de wagen sinds 2005.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan