Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, een afbetaling is niet wat ik bedoelde, ik bedoel een schuld als in iets waar een deurwaarder zou achterzitten. Waarschijnlijk om u twee jaar Dag Allemaal aan te smeren dan. Ze bellen mijn moeder nog en ze ligt al 18 maand onder de zoden.
ik heb een saai leven, heb hollands bloed en ben asociaal: hoe in hemelsnaam zou ik schulden kunnen hebben? Van 1x in de maand een hamburger te gaan eten?

73 procent meer Belgen met dementie tegen 2050

Dementie ondanks tientallen jaren onderzoek --> Men staat letterlijk nog nergens. Er zijn zelfs amper medicijnen die de ziekte afremmen. Dat er nog altijd NIKS is, is toch echt triestig?

Men kan als men echt wil mensen naar Mars sturen, men kan een kunsthart plaatsen. Een long vervangen. Maar een ziekte als dementie afremmen of genezen (correctie stoppen)? Ah neen, na al die massa's onderzoeken. Neen, nada, rien, kust mijn klote ... letterlijk gewoon 0%.

Op dat vlak staat de wetenschap toch absoluut nog niet zo ver. Dat zal wel veranderen in de toekomst. We staan misschien wel vrij dicht bij doorbraken die vele ziekten kunnen genezen, maar vandaag de dag, zijn we er nog NIET.

Paar uurtjes bij de schoonouders gezeten en nu hoofdpijn en verstopte neus.

Altijd houtkachel aan in de living en een pelletkachel in de veranda. De rest van het huis is dan om te bevriezen. Zo'n droge lucht in huis

Paar uurtjes bij de schoonouders gezeten en nu hoofdpijn en verstopte neus.

Altijd houtkachel aan in de living en een pelletkachel in de veranda. De rest van het huis is dan om te bevriezen. Zo'n droge lucht in huis
Gemakkelijk op te lossen door kommetje water op hun houtkachel te plaatsen. Het water verdampt en zo is de lucht minder droog.

Gemakkelijk op te lossen door kommetje water op hun houtkachel te plaatsen. Het water verdampt en zo is de lucht minder droog.
Op de houtkachel is moeilijk want is zo'n ingebouwde schouw.
Maar los daarvan, zet gewoon die centrale verwarming op, dan heeft het hele huis een aangename temperatuur (ook de wc en de badkamer)

Tussen de feestdagen met +12 graden stond die kachel zelfs aan, ge weet ook nooit hoe ge u moet kleden als ge naar daar gaat.

De hersenen zijn nu eenmaal heel erg complex. Dus triestig zou ik het niet noemen.
T'is niet alleen de hersenen hé. We moeten toch ook eerlijk zijn niet? Opereren kan men al goed, zelfs een kunsthart, nier (uitwendig), ... dat is allemaal géén probleem. Maar iets echt (permanent herstellen of) genezen aan het menselijk lichaam? Neen hoor, daarin is men toch nog altijd slecht in.

Ja een menselijk lichaam is complex maar anderzijds zijn er gemiddeld genomen eigenlijk nog steeds bitterweinig ziektes die men kan genezen?
Eerlijkheidshalve wijzigt dit toch niets aan het feit dat ik ergens gewoon gelijk heb?

Kanker? Nope.
Dementie? Nope.
Een verkoudheid? Is het een viruske? --> Nope dan, 0 medicijnen buiten een hoestsiroopke. Uitzieken in bed ja. Je lichaam moet het nog altijd zelf doen. Bij bacterieën hebben ze wel antibiotica maar bacterieën worden steeds resistenter dus ook dat verdwijnt.
Iemand verlamt terug genezen? Nope.
Multiple Sclerose --> Nope

En zo kan ik maar doorgaan ..

T'is niet alleen de hersenen hé. We moeten toch ook eerlijk zijn niet? Opereren kan men al goed, zelfs een kunsthart, nier (uitwendig), ... dat is allemaal géén probleem. Maar iets echt (permanent herstellen of) genezen aan het menselijk lichaam? Neen hoor, daarin is men toch nog altijd slecht in.

Ja een menselijk lichaam is complex maar anderzijds zijn er gemiddeld genomen eigenlijk nog steeds bitterweinig ziektes die men kan genezen?
Eerlijkheidshalve wijzigt dit toch niets aan het feit dat ik ergens gewoon gelijk heb?

Kanker? Nope.
Dementie? Nope.
Een verkoudheid? Is het een viruske? --> Nope dan! Uitzieken in bed ja. Bij bacterieën hebben ze wel antibiotica maar bacterieën worden steeds resistenter.

Wat wil je dan, dat we mensen tot in de eeuwigheid kunnen oplappen? Imo is dat helemaal niet wenselijk.

Wat wil je dan, dat we mensen tot in de eeuwigheid kunnen oplappen? Imo is dat helemaal niet wenselijk.
Neen het enige dat ik zeg is dat we nog nergens staan in het (echt) genezen van ziektes, wat gewoon klopt. Of ontken je dat misschien? Dat is toch niet zo moeilijk begrijpbaar? Voor de rest zeg ik juist niks. Dat is wat jij (of anderen) er van maken.

Neen het enige dat ik zeg is dat we nog nergens staan in het (echt) genezen van ziektes, wat gewoon klopt. Of ontken je dat misschien? Dat is toch niet zo moeilijk begrijpbaar? Voor de rest zeg ik juist niks. Dat is wat jij (of anderen) er van maken.
Op die manier geef ik je gelijk. Hoewel ik daar eigenlijk niet rouwig om ben, wij mensen moeten toch eens leren dat we niet alles kunnen controleren en de natuur gewoon zijn gang gaat.

reclameaffiche met kind onder water zorgt voor polemiek in Wallonië

Ok mee eens dat dit ongepast is voor iemand die net die miserie heeft meegemaakt (vandaar in de ergenis thread) maar deze zin deed mij toch in een schaterlach uitbarsten:
Bij de jury voor ethische reclamepraktijken, de federale voogdijminister en de luchtvaartmaatschappij zijn al zeker twee klachten binnengelopen:rofl:
Om dan nog te zwijgen over die website, ge moet stukjes tekst zoeken tussen gigantische reclames..

Op die manier geef ik je gelijk. Hoewel ik daar eigenlijk niet rouwig om ben, wij mensen moeten toch eens leren dat we niet alles kunnen controleren en de natuur gewoon zijn gang gaat.
Hierin geef ik je ook wel gelijk hé. Ik deed gewoon een constatie (wéér ne reminder in feite) nadat er weer een goede vriend zijn vader de diagnose kanker kreeg in een terminale fase en ik dat artikel las over dementie. Wat men voor hem nog kan doen? Een beetje prullen in de marge en dat is het dan. :headshake:

Kanker? Nope.
Dementie? Nope.
Een verkoudheid? Is het een viruske? --> Nope dan, 0 medicijnen buiten een hoestsiroopke. Uitzieken in bed ja. Je lichaam moet het nog altijd zelf doen. Bij bacterieën hebben ze wel antibiotica maar bacterieën worden steeds resistenter dus ook dat verdwijnt.

Stamcellen is een tak waardoor men iets opnieuw kan herstellen. Staat nog wel in de kinderschoenen, maar het is hoopvol.
Google maar op Stamcellen en dan bijv. Alzheimer of organen.
Of nanorobotica...

En ja, er zijn ziektes waar we nog niets aan kunnen doen, maar wat we al kunnen, is imo toch ook al van het niveau 'we vliegen naar Mars'.

Maar het blijft natuurlijk spijtig als je zelf met de dood of met een ernstige ziekte wordt geconfronteerd. Dat is nooit leuk.

De stelling is ook gewoon fundamenteel niet correct. Daarom is ze onbegrijpbaar.
Ik ben ondertussen al twee of drie keer van de dood gered door de geneeskunde (appendicitis, salmonella, hersenvliesontsteking).
Mijn jongste zoon had een piloorstenose en was voorbestemd om te sterven 2 weken na zijn geboorte.

Er zullen altijd ziekten zijn die ongeneselijk zijn, maar er is al heel wat waarvan mensen genezen worden. Zelfs voor wat kanker betreft, is de overlevingskans na 5 jaar meer dan verdubbelt de laatste jaren (nu is dat 65%).
En ben je echt zeker dat we niets kunnen doen tegen virussen? Kan je me dan eens vertellen wat virusremmers zijn, en hoe het komt dat er nu niemand meer sterft aan aids? Wat de coronapil doet?

De gemiddelde levensverwachting is waanzinnig gestegen. Dat is niet alleen omdat we gezonder eten en leven, ook door medische ingrepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan