Promo's bij de lokale Carrefour zijn tegenwoordig erg vaag waardoor je deze de laatste tijd, meestal misloopt.
(Ik spreek niet over de promo's die je in je brievenbus krijgt van Carrefour in het algemeen, die zijn meestal vrij duidelijk)
- 400 bonuspunten als je 2 pakken van 6 x 33cl coca cola koopt.
Kom je aan de kassa: Ah maar dat geldt alleen voor de normale coca cola! Niet van ons huismerk Carrefour hé! OK dat kan ik ergens wel begrijpen, MAAR zo staat het NIET letterlijk op de promo.
- 350 bonuspunten voor coca cola zero 12 x 1,5 liter flessen. Kom je aan de kassa: Ah ja maar dit geldt alleen voor de cafeïne versie hé! En inderdaad 1 regel eronder staat nog het woordje caffeïne apart.
- 500 bonuspunten voor aardappelen tussen 100 en 250 gram. Ah ja maar alleen op aardappelen van het huismerk carrefour.
Staat het logo van Carrefour inderdaad op het ticket, maar dat is het dan ook. Er staat nergens dat het echt aardappelen van carrefour moet zijn.
- Chocolade van merk Cote D'or. Van 50 gram, 100 gram. Neem ik chocolade mee van 75 gram (het enige dat daar lag die dag). Ah ja neen hé meneer je hebt slecht gelezen, het is chocolade van 50 OF 100 gram! Géén 75 gram hé! En ja omdat er een komma staat ipv het woordje 'tot', hebben ze ergens wél gelijk maar mmm ...
Strikt genomen is het géén rip-off maar de laatste tijd maken ze het toch wel erg onduidelijk en dan sta je daar aan de kassa en 9/10 telt de promo dan gewoon NIET (meer). Dat was vroeger nooit het geval, toen telde dat altijd 10/10 en waren er géén addertjes onder het gras. Dat is dus bewust dat ze dit doen, en dat ergert mij een beetje.
Volgende keer er nog eens een promo is, dan gaat dat papierke door de papierversnipperaar. Ik ga niet elke keer de kleine letterkes lezen voor een fucking promo van een paar eurokes uit de Carrefour.