Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die plastiekskes rond die Chupa Chups lekstokken, wtf is dat voor iets. Terwijl uw kinderen daar vol ongeduld naast u staan te trappelen "vake, allé vake, doe da eens wat sneller, vakeuuuuuuuuuuuuuuh...". Nog geen één bij die makers die dacht "tiens, die krengen gaan eigenlijk echt wel niet goed open"? :cry::eviltongue:

Hier probeer ik al niet meer, gewoon standaard mesje, sneetje en zo openen. Het zal wel zijn voor ‘tamper proof’ maar idd normaal een product dat je in een kleine zijn pollen moet kunnen steken en die kan daar zelf weg mee.

Vake en moeke is inderdaad voor de grootouders, ik heb toch nog nooit gehoord dat iemand zijn ouders zo noemde
Langs mijn vader zijne kant was het ‘voatje’ en ‘moetje’ (zowel de kinderen als kleinkinderen) en ik heb die nog nooit elders horen gebruiken. Grootvader uit Sluis, grootmoeder uit de Vendée en nog zie ik niet hoe ze daarop geland zijn.

Hier probeer ik al niet meer, gewoon standaard mesje, sneetje en zo openen. Het zal wel zijn voor ‘tamper proof’ maar idd normaal een product dat je in een kleine zijn pollen moet kunnen steken en die kan daar zelf weg mee.
Is toch ideaal gemaakt dan? Eerst is hij 2u stil omdat hij het wil openprutsen en daarna heb je nog efkes rust omdat hij er op zit te sabbelen.

Is toch ideaal gemaakt dan? Eerst is hij 2u stil omdat hij het wil openprutsen en daarna heb je nog efkes rust omdat hij er op zit te sabbelen.
Ik zet er een schaterlach bij omdat je zegt ‘is hij stil’. Oh, my sweet summer Remake! Hij stopt met praten ongeveer een half uur nadat hij in slaap gevallen is.

pinkske dood!

gespalkt, ze gaan morgen kijken of er een ijzerken inmoet

Tomski rn 👇🏻

1*ZYpBSAe0dC4_ha-3GhcO9Q.jpeg

Het jaar is al goed begonnen toch.

Op 2 januari een telefoon van Vader dat mijn laatst levende nonkel (aan Moeders kant) op Palliatieve zorgen ligt.
Dit in zijn thuisland Canada (Hij is daar destijds naar geëmigreerd).

Deze namiddag kom ik, na wat opzoekwerk en wat mails later, tot de conclusie dat ik geen geldig Diploma Secundair Onderwijs heb.
In 1996 begonnen op leercontract, na 4j. TSO gedaan te hebben.
In 1999 afgestudeerd en een getuigschrift van de leertijd ontvangen.
Nu vertellen ze mij bij Syntra (destijds het C.M.O.), dat zij geen diploma's mochten uitreiken.
Ik had bij hen, of bij mijn oude school een 7e jaar moeten doen, dan was er geen probleem.
Ik mag nu doodvallen, maar over dat 7e jaar is destijds nooit iets gezegd geweest.
Dan maar snel mijn begeleider bij VDAB gemaild en gevraagd hoe dit diploma alsnog te bekomen.

En dan is mijn fysieke toestand ook niet echt goed.
Nog steeds rugpijn en een scherpe spierpijn in mijn beide scheen spieren bij het wandelen.
Dat is nu toch al een aantal weken, nu ga ik er stevig werk van maken van een duidelijke diagnose, ongeacht wat het mag zijn.

Het jaar is al goed begonnen toch.

Op 2 januari een telefoon van Vader dat mijn laatst levende nonkel (aan Moeders kant) op Palliatieve zorgen ligt.
Dit in zijn thuisland Canada (Hij is daar destijds naar geëmigreerd).

Deze namiddag kom ik, na wat opzoekwerk en wat mails later, tot de conclusie dat ik geen geldig Diploma Secundair Onderwijs heb.
In 1996 begonnen op leercontract, na 4j. TSO gedaan te hebben.
In 1999 afgestudeerd en een getuigschrift van de leertijd ontvangen.
Nu vertellen ze mij bij Syntra (destijds het C.M.O.), dat zij geen diploma's mochten uitreiken.
Ik had bij hen, of bij mijn oude school een 7e jaar moeten doen, dan was er geen probleem.
Ik mag nu doodvallen, maar over dat 7e jaar is destijds nooit iets gezegd geweest.
Dan maar snel mijn begeleider bij VDAB gemaild en gevraagd hoe dit diploma alsnog te bekomen.
Leercontract is toch nooit een diploma secundair? 7e jaar is hier zelfs in de verste verte niet van toepassing, geen idee waarom men dat zelfs er bij haalt. Je hebt gewoon je secundair niet afgemaakt, maar leercontract gedaan. Dan weet je toch dat je geen diploma hebt?
Antwoord van die VDAB-mens gaat zijn dat je tweedekansonderwijs gaat moeten doen.

Leercontract is toch nooit een diploma secundair? 7e jaar is hier zelfs in de verste verte niet van toepassing, geen idee waarom men dat zelfs er bij haalt. Je hebt gewoon je secundair niet afgemaakt, maar leercontract gedaan. Dan weet je toch dat je geen diploma hebt?
Neen, dat wist ik niet. Wat ik wel weet is dat ik drie jaar versmeten heb, er van uitgaande dat ik daarna een diploma zou hebben.
En vergeef het mij als ik nu dwaas of lomp overkom, ik was 15j. destijds.
Tweedekansonderwijs, daar had ik al rekening met gehouden, en dat is voor mij geen enkel probleem.

Neen, dat wist ik niet. Wat ik wel weet is dat ik drie jaar versmeten heb, er van uitgaande dat ik daarna een diploma zou hebben.
Ik weet natuurlijk niet wat ze destijds aan u hebben wijsgemaakt, maar die vorm van onderwijs is wel vrij duidelijk tegenwoordig. Als je je secundair diploma wil, ga je dat moeten doen via dit: https://www.vlaanderen.be/een-diploma-secundair-onderwijs-behalen-als-volwassene

Nu, 22 jaar na datum, waarom heb je dit nu plots nodig? Ik veronderstel dat, als je nu gaat solliciteren, de ervaring meer doorweegt dan het diploma?

Ik weet natuurlijk niet wat ze destijds aan u hebben wijsgemaakt, maar die vorm van onderwijs is wel vrij duidelijk tegenwoordig. Als je je secundair diploma wil, ga je dat moeten doen via dit: https://www.vlaanderen.be/een-diploma-secundair-onderwijs-behalen-als-volwassene

Nu, 22 jaar na datum, waarom heb je dit nu plots nodig? Ik veronderstel dat, als je nu gaat solliciteren, de ervaring meer doorweegt dan het diploma?
Nu leg je de vinger op de wonde, destijds was leercontract zelfs niet erkend bij het ministerie van onderwijs.
Mocht men ons (mijn Vader en Ik) dit duidelijke gezegd hebben, was ik nooit hieraan begonnen.
3j. lang niks dan miserie en nu een hoop trauma's.

Het lijkt nu allemaal inderdaad duidelijker sinds men de term duaal leren gebruikt.

Nu zou ik dit diploma kunnen gebruiken om iets anders, dan schrijnwerkerij, te gaan doen.
Het is officieel, mijn lichaam kan het werk als schrijnwerker niet meer aan.
In 2012 zijn de eerste tekenen zichtbaar geworden, en tot op heden is er nog steeds geen duidelijke diagnose.

Kan je niet voor heftruckchauffeur gaan o.d.?

Hele dag zitten, knelpuntberoep.

Normaal niet te veel geblaat om een diploma van 20 jaar geleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan