Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alé, oortjes in met ‘door de wind, door de regen’ en ‘rock you like a hurricane’ en dat lukt toch wel, zeker!
Met Ingeborg lukt niets bij mij. Das nu eens een mens waar ik echt de kriebels bij krijg. Ge hebt me wel een stukje terug gewonnen bij het tweede nummer.
Maar ik ga het woord rock even letterlijk nemen en net zo als een rock gewoon passief blijven liggen waar ik lig.

Met Ingeborg lukt niets bij mij. Das nu eens een mens waar ik echt de kriebels bij krijg. Ge hebt me wel een stukje terug gewonnen bij het tweede nummer.
Maar ik ga het woord rock even letterlijk nemen en net zo als een rock gewoon passief blijven liggen waar ik lig.

Rain down on me - Kane
Thunderstruck - AC/DC
Blowin’ in the wind - Bob Dylan
Riders on the Storm - The Doors
Singin’ in the rain - Gene Kelly
Here comes the rain again - Eurythmics

Brood kopen

November Rain - Guns ‘n’ Roses en rap doorwandelen, zijde thuis voor het nummer uit is.

Destandaard

"Down is geen ziekte, net zo min als bijvoorbeeld ADHD en autisme."

:rolleyes:

Vraag me dan toch af waarom mijn vriendin haar broer een hoop medicatie moet nemen om zijn autisme onder controle te houden.

Ik heb het artikel niet gelezen maar misschien bedoelen ze dat het ziektebeeld niet bepalend mag zijn hoe iemand behandeld wordt of gezien wordt als mens.
Zoals @Squidward het mooi verwoord over haar zoon die autistisch is.

Iemand met down syndroom zal altijd extra zorg nodig hebben, zeker als kind met kiné, logé, fysieke problemen... Maar iemand met down syndroom, ASS of adhd is gewoon meer dan de stempel.
Denk ik dan 🤷🏼‍♀️

(Tenzij er in dat artikel staat dat mensen met down,ass,... geen recht hebben op verhoogde tegemoetkoming voor kiné,logo of terugbetaling van noodzakelijke medicatie dan is het weer een andere discussie)

Destandaard

"Down is geen ziekte, net zo min als bijvoorbeeld ADHD en autisme."

:rolleyes:

Vraag me dan toch af waarom mijn vriendin haar broer een hoop medicatie moet nemen om zijn autisme onder controle te houden.

Wel, eigenlijk is het een handicap. Toch niet 100% hetzelfde, of zo werd me toch verteld toen ik als puber de diagnose autisme toegekend kreeg (bovenop mijn andere handicap van zware slechthorendheid). Peins toen dat ze zeiden: "van een ziekte heb je kans om te genezen, een handicap niet." Bon dat was al 21 jaar geleden, geen idee hoeveel het idee erachter veranderd is.

Ik kom thuis, buurman denkt dat ik hele dag weg ben, zijn auto staat voor mijn oprit.
Dit is nu reeds tweede keer.

Zulke dingen zijn voor mij bv reden te verkopen en iets anders te kopen...

Zijn mensen nu niet beter opgevoed?!
Ooit gehad dat de moeder van de overbuurvrouw voor mijn poort kwam staan. Terwijl we plaats hebben voor 3 auto's voor de woning die allemaal vrij waren en er ook plaats was bij de overbuurvrouw zelf.

Interessante discussie. Wat is een ziekte...

Maar als een volledig chromosoom te veel hebben, immuniteitsproblemen hebben, steriel zijn in veel gevallen, 30y minder levensverwachting en het verstand van een 10jarige hebben al geen ziekte meer is, wat is dan nog een ziekte...

Dan moeten we ook geen genetische borstkanker meer als ziekte zien (dat is maar 1 gennetje kapot). En moeten we medicatie dan nog terugbetalen voor een "niet-ziekte".

Woke being woke.
Als men iets als ziekte omschrijft, zit daar een ondertoon in dat het ook genezen kan worden.

Zoals de griep of een verkoudheid een ziekte is, maar waar je vanaf kan geraken.

Dit telt natuurlijk niet voor personen met het syndroom van down of een ASS diagnose.

Vandaar zou ik de laatste 2 ook. Iets omschrijven als een ziekte, betere termen zouden handicap of ontwikkelingsstoornis zijn

Als men iets als ziekte omschrijft, zit daar een ondertoon in dat het ook genezen kan worden.

Zoals de griep of een verkoudheid een ziekte is, maar waar je vanaf kan geraken.

Dit telt natuurlijk niet voor personen met het syndroom van down of een ASS diagnose.

Vandaar zou ik de laatste 2 ook. Iets omschrijven als een ziekte, betere termen zouden handicap of ontwikkelingsstoornis zijn

Slippery semantics slope. Parkinson is ook ongeneeslijk. Terminale kanker is ook ongeneeslijk.

De extreme passiefheid van sommigen.

"Waar ligt dat?"

Ik denk euhm 5 seconden google, soit ik deel de stad mee die ik zo nog wist.

Krijg je een rolleyes terug, met van ja nu weten we wat.

Ik google het dan maar en geef ze een exacte locatie mee op google maps.

Ik ben 1 van mijn eigen voornemens aan het breken, niet goed meer zijn voor anderen.
Dju toch.

ik heb altijd beschuit in huis. Ik ken mezelf al wel genoeg om te weten dat de zin om buiten te komen soms zo laag ligt dat ik nog liever gewoon niet eet. Beschuit is dan ideaal als redmiddel.
Als je een diepvriezer hebt, brood kan je perfect invriezen.
Idem sandwiches en zo. Grabbel er een paar uit de zak, laat de rest zitten.

Ons konijn dat weer schijnzwanger is, dan begint die overal nestjes te bouwen. Die hamstert haar hooi en achter de zetel maakt ze een nestje 😆
Het ambetante is dat ze met dat hooi de volledige living door moet, je ziet zo een spoor lopen...

Ons konijn dat weer schijnzwanger is, dan begint die overal nestjes te bouwen. Die hamstert haar hooi en achter de zetel maakt ze een nestje 😆
Het ambetante is dat ze met dat hooi de volledige living door moet, je ziet zo een spoor lopen...
wij hebben dat is met een hond gehad had ook na de derde keer maar laten steriliseren was niet normaal in elk klein hoekje constant gaan zoeken naar puppies, melk aanmaken, geen moment rust kennen en echt treuren zelfs van waar zijn ze nu men puppies ik ben ze kwijt precies.

wij hebben dat is met een hond gehad had ook na de derde keer maar laten steriliseren was niet normaal in elk klein hoekje constant gaan zoeken naar puppies, melk aanmaken, geen moment rust kennen en echt treuren zelfs van waar zijn ze nu men puppies ik ben ze kwijt precies.
Wij denken er ook aan omdat te doen maar een konijn heeft grote kans dat ze het niet overleeft. We hebben een manneke ook en die is wel zijn ballekes kwijt.
Mijn vrouw is zo gek op die konijntjes mocht ze dood gaan is hier grote miserie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan