Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meest marginale gebeurtenis van het jaar is weer bijna begonnen. Wanneer vuurwerkverbod? Nu al 1 dode, vannacht 1000en oogbollen kapot in de Benelux en 3000 vingers afgerukt. Luchtvervuiling, schade, brand. Gewoon verbieden!!!
Gij klinkt als elke Mimi, Rudy en Georgette op “je bent van x” FB pagina’s.

Bewogen jaar, bewogen (maar traag en boring) oudjaar zo lijkt het.

Hier ejaculeert bijna iedereen prematuur al het vuurwerk, tzal op zijn tegen middernacht. Mooie orgie zeg, iedereen uitgschoten op het uur van de waarheid.

Even serieus, echt ik wens iedereen een (terug) normaler jaar in 22, vuurwerk om 24h .... horeca ipv om 23h toe, open 24 op 24h voor 3dagen op oudjaar en feeeest! Zodanig dat al de kribbigheid en frustratie en nijd en angst en wat nog er weer normaal uit kan.

Onze glutenvrije kappersvrouw heeft haar eigen chocoladefontein mee als dessert. I shit you not. Zo een spel van Princess chocolade fontein en fruit om er in te dopen. Een dessert meebrengen ok. Maar een chocolade fontein?
Ik hou het ondertussen alcoholvrij, gewoon omdat ik morgen niet (op zijn West-Vlaams) ‘plukke’ wil zijn maar mocht er ene aan de achterdeur kloppen met een fles vodka: friends for life.

Onze glutenvrije kappersvrouw heeft haar eigen chocoladefontein mee als dessert. I shit you not. Zo een spel van Princess chocolade fontein en fruit om er in te dopen. Een dessert meebrengen ok. Maar een chocolade fontein?
Ik hou het ondertussen alcoholvrij, gewoon omdat ik morgen niet (op zijn West-Vlaams) ‘plukke’ wil zijn maar mocht er ene aan de achterdeur kloppen met een fles vodka: friends for life.
Hoe ver is da daar van Gent en passeert er daar nen bus?

Niet per se een ergernis, maar zo'n moment dat ge best wel spijt voelt voor anderen.

Het is kwart na 11 en ik kom uit 't café waar ik een paar andere lui naar huis heb moeten brengen wegens te veel gezopen en nee, het zijn geen tieners meer, eerder 40+, die serieus in de alcohol vlogen omdat ze niet gelukkig zijn, ook wel afgaande op hetgeen ze delen op FB...

Ik zal dan mijn zin herformuleren.

"In het algemeen wordt er van de lotto nog altijd teveel reclame gemaakt. Ik hoor het sowieso dagelijks op de radio en op websites wordt het ook vaak in uw strot geramd."

Wat mij betreft zou daar gewoon geen reclame voor gemaakt worden. En een online profiel aanmaken om makkelijker te kunnen gokken is al zeker te gek voor woorden voor een overheidsbedrijf.
Het is u goed recht om dat te vinden, maar ik ben het daar dus totaal niet mee eens.
Ik hoor zelden reclame voor iets van de nationale loterij op de radio.
En op websites al helemaal niet, tenzij ik zelf naar de website van de nationale loterij ga.
Ik ben half december zelf gaan zoeken op hun website op te weten of er een extra lotto was bij kerst en Nieuwjaar, want er was nog nergens reclame voor geweest. De dag daarna was er voor de eerste keer reclame van op de televisie.
Idd. Vraag maar aan Jean-Claude Van Damme of Tom Boonen. Zeker die laatste is sterk in mijn achting gedaald daardoor.
En waarom is Tom daarom in jou achting gedaald?
De reclame met hem gaat net over met mate spelen, verantwoord spelen, "Je grenzen kennen".

@sarnath 100% akkoord. En dan het riedeltje van "we sponsoren goede doelen".

wat is het volgende? Heroine verkopen als overheid en er een wielerploeg mee oprichten.
Kwestie van belachelijke, totaal op niets slaande, van de pot gedrukte vergelijkingen spant dit wel de kroon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan