Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tonerider is het beu van binnen te zitten en eenzaam te wezen, dus besluit hij ondanks het grijze weer eenzaam foto's te gaan trekken aan het meer hier dichtbij (out of context laat foto's weg). Gaat naar een plekje aan de parking, ziet dat de vogels vooral aan de andere kant zitten. Tonerider op wandel dus. Komt aan de andere kant, ziet mens met brood aan de overkant. Alle vogels naar daar natuurlijk.
En ondertussen is het toch al te donker om nog deftige foto's te trekken. Ik mag blij als ik vijf deftige foto's heb.

Tonerider is het beu van binnen te zitten en eenzaam te wezen, dus besluit hij ondanks het grijze weer eenzaam foto's te gaan trekken aan het meer hier dichtbij (out of context laat foto's weg). Gaat naar een plekje aan de parking, ziet dat de vogels vooral aan de andere kant zitten. Tonerider op wandel dus. Komt aan de andere kant, ziet mens met brood aan de overkant. Alle vogels naar daar natuurlijk.
En ondertussen is het toch al te donker om nog deftige foto's te trekken. Ik mag blij als ik vijf deftige foto's heb.

Laatst bewerkt:
eerder

IMG20211231155143.jpg

Meest marginale gebeurtenis van het jaar is weer bijna begonnen. Wanneer vuurwerkverbod? Nu al 1 dode, vannacht 1000en oogbollen kapot in de Benelux en 3000 vingers afgerukt. Luchtvervuiling, schade, brand. Gewoon verbieden!!!

Meest marginale gebeurtenis van het jaar is weer bijna begonnen. Wanneer vuurwerkverbod? Nu al 1 dode, vannacht 1000en oogbollen kapot in de Benelux en 3000 vingers afgerukt. Luchtvervuiling, schade, brand. Gewoon verbieden!!!
In Vlaanderen is er een vuurwerkverbod. Enkel kan dat met een aanvraag aan de burgemeester opgegeven worden. Dus als je door het jaar een vuurwerk wil geven kan je dat als de burgemeester zijn goedkeuring geeft. Voor oudejaar wordt dat in de meeste gemeentes standaard opgegeven. Regels zijn in elke gemeente anders, hier in de gemeente waar ik woon, mag het bv van 0u tot 0u30

In Vlaanderen is er een vuurwerkverbod. Enkel kan dat met een aanvraag aan de burgemeester opgegeven worden. Dus als je door het jaar een vuurwerk wil geven kan je dat als de burgemeester zijn goedkeuring geeft. Voor oudejaar wordt dat in de meeste gemeentes standaard opgegeven. Regels zijn in elke gemeente anders, hier in de gemeente waar ik woon, mag het bv van 0u tot 0u30

Hier ook al knallen ergens achter ons. Er is dan ook een ‘vuurwinkel’ in de stad dus het blijft hier wel populair.
Onze hond heeft er niet super veel last van maar ik vind het ook maar marginaal gedoe en veel te gevaarlijk. In Holland daarnet een kind van 12 dood dat zelfs niet zelf met het vuurwerk bezig was.

Al twee keer opgevallen: pakje komt af met DHL en zoeft vooruit, echt snel! Om dan in België bij BPost te belanden, waarom kan ik echt niet bij, en dan… tja… dan begint het ‘verwerken’ en dan zit je daar te wachten.

Hier ook al knallen ergens achter ons. Er is dan ook een ‘vuurwinkel’ in de stad dus het blijft hier wel populair.
Onze hond heeft er niet super veel last van maar ik vind het ook maar marginaal gedoe en veel te gevaarlijk. In Holland daarnet een kind van 12 dood dat zelfs niet zelf met het vuurwerk bezig was.
Hier ook zo ne winkel. Gisteren passeer ik daar, een rij mensen tot op 't straat. Ma zeker 30 personen. En 3/4 Nederlanders ad de nummerplaten te zien. En hier achter ad voetbalpleinen is zo'n jeugdbende al een paar dagen van die piraten aan't afknallen. Katapult ligt klaar maar nog gene binnen bereik gehad.

Idem hier. Al van 17h45 af en toe knallen. Van 23h45 tot 1h is al lang niet genoeg meer blijkbaar. Mag van mij compleet verboden worden dat random gegooi.

Dat akoestisch trauma die ik aanhaalde?
Oudejaardag 14h smiddags, boodschap aan doen. Idioot gooit piratenbom op de stoep voor me als ik net afkom. Deze ontploft op 20cm van me.
Kerel deed dat vanuit een pitta kraam op de stoep van de openbare weg waar constant mensen passeren. Ik zou hem moeten martelen of z'n kot afbranden omwille wat het mij gekost heeft in 5 jaar tijd. ... maar zo ben ik niet, en dat lost niks op.
Strenge handhaving wel.

Kheb getwijfeld m'n verhaal naar HLN te sturen. Ze hebben nu een artikelreeks, schade door vuurwerk. Maar geen fan van die roddel gazet.

ps. gelukkig met mate in dit landelijk stuk, ook veel dieren hier in een straal van 100-200m, paarden schapen koeien honden ....

Laatst bewerkt:
Al twee keer opgevallen: pakje komt af met DHL en zoeft vooruit, echt snel! Om dan in België bij BPost te belanden, waarom kan ik echt niet bij, en dan… tja… dan begint het ‘verwerken’ en dan zit je daar te wachten.
In 90 procent van de keren handelde bpost af als het met DHL kwam. Geen idee waarom.

In 90 procent van de keren handelde bpost af als het met DHL kwam. Geen idee waarom.
En je ziet dat zo met goede moed tien dagen voor Kerst verzonden worden, hop hop door Amerika, over de Oceaan, naar Duitsland op geen 48u en dan *silence* Eergisteren ‘Bpost is uw pakje aan het verwerken’ en weer *silence*
Hou ik het voor Valentijn of direct volgende Kerst?

Lijkt mij ook en dit was bijvoorbeeld ook een sterke indicator dat m’n oma mentaal niet meer zo goed mee was als ze zelf wou toegeven. Ze had haar frietketel op het fornuis gezet en dat fornuis aangezet i.p.v. de frietketel zelf. “Zoals vroeger”.
Heb ik al kind ook ooit gedaan, met de knopjes van het vuur spelen. Gelukkig dat de plastic voet dan de frietketel eerst begon te smelten en stinken en de ouders dat wel merkten.

Betty White is overleden.
Ik was nu wel geen zo een extreme ‘national treasure Betty’ fan als veel in Amerika maar het is zo een ‘2021’ ding dat zij op Oudejaar toch nog zou overlijden, 18 dagen voor haar honderdste. Het voelt als een laatste boot up the ass van een stupide jaar. RIP Betty.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan