Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
We Happy Few Act I uitgespeeld. Dat is bijna 22h aan speeltijd (incl. redelijk wat sidemissions, maar niet allemaal). Blijkt er nog een Act II en III te zijn waarbij ge met een ander karakter speelt en terug opnieuw start. :cry:
En alsof dat het nog niet erg genoeg is, is de tweede een vrouw die wil vluchten, maar ge moet ook voor ne baby zorgen. Why oh why :cry:
Het zal toch echt bij Act I blijven dan. Dit is een beetje te veel van het goede.

We Happy Few Act I uitgespeeld. Dat is bijna 22h aan speeltijd (incl. redelijk wat sidemissions, maar niet allemaal). Blijkt er nog een Act II en III te zijn waarbij ge met een ander karakter speelt en terug opnieuw start. :cry:
En alsof dat het nog niet erg genoeg is, is de tweede een vrouw die wil vluchten, maar ge moet ook voor ne baby zorgen. Why oh why :cry:
Het zal toch echt bij Act I blijven dan. Dit is een beetje te veel van het goede.
Naam is dan ook ‘WE happy few’ en niet ‘I just li’l ole me’

Ik vind het vooral raar dat mac-bc een vergunning verkregen heeft om een raam te voorzien in een rijwoning op slechts 0,5 van de perceelsgrens. Het burgerlijk wetboek is hierin duidelijk, je mag pas een raam dat uitzicht geeft op het aanpalende perceel voorzien op minstens 19 decimeter (1,9m dus :p) behalve als dat in mat-glas ofzo zou zijn. Bij een rijwoning is het zelfs de bedoeling dat je tot op de perceelsgrens bouwt zodat er geen blinde muren op de perceelsgrenzen overblijven. De diepte van het gebouw kan uiteraard verschillen per gemeente, en zelfs van perceel (als er bv. een verkaveling of RUP zou zijn). MAAR het blijft natuurlijk vervelend voor degene die minder lichtinval krijgt hierdoor. Dit is zowat de meest gehoorde 'klacht' aan ons loket :p Maarja, uiteindelijk mag de volledige huizenrij tot éénzelfde bouwdiepte gaan (ideaal scenario) waarbij dus alle achtergevels even ver komen.
Dit dus hé, je hebt de wetgeving op lichten en zichten, een raam daar plaatsen is normaal niet eens toegelaten.

Daarnaast, het gaat om rijwoningen, wanneer je het recht hebt om een bepaalde diepte te bouwen kan je als buur daar enerzijds niets tegen beginnen, en anderzijds er toch niet op gokken dat ze dat niet gaan doen en daar dan maar een raam gaan steken? Beetje vreemd ook gewoon dat hij daar zelf niet gewoon de volledige breedte van het perceel heeft benut zoals het normaal wordt gedaan en kan. Hoe hij nu heeft aangebouwd is gewoon onlogisch.

Regels zijn er nu eenmaal, achteraf dan op uw buren gaan klagen dat ze niet naar uw eigen idee van hoe het zou moeten gaan bouwen of willen volgen, tja. Zo kan iedereen natuurlijk met zijn eigen goesting afkomen.

Laatst bewerkt:
Vandaag 600km gereden voor niets.
We gingen met de kinderen oud en nieuw doorbrengen bij familie in zuid-Frankrijk, maar ter hoogte van Parijs bericht gekregen dat mijn nonkel positief had getest. Dan maar rechtsomkeer gemaakt en terug naar huis.

Na de zomervakantie die letterlijk in het water was gevallen (camping weggespoeld) nu weer dit…

We gingen met de kinderen oud en nieuw doorbrengen bij familie in zuid-Frankrijk, maar ter hoogte van Parijs bericht gekregen dat mijn nonkel positief had getest. Dan maar rechtsomkeer gemaakt en terug naar huis.

Na de zomervakantie die letterlijk in het water was gevallen (camping weggespoeld) nu weer dit…
Toch wel eens vlug parijs binnengereden, kwestie van met uw auto wat te gaan sightseeën

Hopelijk geen verkeersboete er bovenop dan.🐷

Daarnet in het VRT-jaaroverzicht nog eens die beelden van die waterramp in Wallonie gezien. Dat de Warmste Week ging over "jezelf kunnen zijn", en niet voor de grootste ramp in decennia in Belgie, onbegrijpelijk
Zelfs bij de Waalse versie van De Warmste Week ging het niet over de waterramp, ook daar hadden ze een andere onderwerp.
Gelukkig heeft het jarenlang stickers kopen van het Rode Kruis door de Belgen ervoor gezorgd dat zij adequaat en onmiddellijk voor hulp konden zorgen.

Oh wait… :unsure:
Als er één organisatie is die van mij nooit ene cent zal krijgen dan is het het Rode Kruis, er zijn andere initiatieven waarvan ik met zekerheid weet dat mijn bijdragen goed besteed zullen worden.
Je zag het toch in het uiteindelijke eindbedrag (laagste sinds 2007), mensen hadden er gewoon geen voeling mee. Het was een experiment -Stubru samen met MNM werkt gewoon niet- gecombineerd met een zeer vaag goed doel waar je alles en niks kan onder steken, resultaat is dat een ooit leuk feel good radio aan dit tempo binnen 2-3 jaar dood en begraven is. Knap werk VRT!
Kijk dan eens naar Nederland, zoveel groter en zoveel meer inwoners dan hier in Vlaanderen, maar de bedragen bij hen zijn zelfs nog lager dan bij ons.

Toch weer in die ‘doe eens mee met de lotto voor de feestdagen’ val gelopen :sarcastic: voor een klein bedrag, maar toch, waarom, zelf? Toch goed dat ik dat maar een keer of 3 per jaar mag doen van mezelf, ik snap soms waarom mensen veel geld kwijt zijn aan gokken.
Als ik effectief win dan nvm dit alles wish me luck
En maar reclame maken op de radio/tv.
Zo alomtegenwoordig, ik snap niet dat dat nog kan tegenwoordig.
Eigenlijk was er dit jaar heel weinig reclame voor dei extra lotto's, vorig jaar trouwens ook al.
De jaren daarvoor was er altijd veel meer reclame voor die lotto's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan