Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnet in het VRT-jaaroverzicht nog eens die beelden van die waterramp in Wallonie gezien. Dat de Warmste Week ging over "jezelf kunnen zijn", en niet voor de grootste ramp in decennia in Belgie, onbegrijpelijk
Gelukkig heeft het jarenlang stickers kopen van het Rode Kruis door de Belgen ervoor gezorgd dat zij adequaat en onmiddellijk voor hulp konden zorgen.

Oh wait… :unsure:

Als een post ge-removed is, kan men bij die melding de post nog eens zetten. Ik gaf kennelijk een onderlinge steek, dat mag uiteraard aangehaald worden daar niet van, maar ik post nogal wat op de moment en ik weet in geen honderd jaar meer wat die post was. (Dit is dus gewoon een vraag over of iets uitgebreider kan, géén kritiek op het verwijderen)
Squid, geen verwijt, maar dat hier neerschrijven is niet echt efficiënt hoor.

Je hebt niemand van de moderators aangesproken, ik vind hier geheel toevallig jouw post terwijl je die even goed hier (niet ideaal, maar bon) of hier kon vragen. Maar dus, je krijgt een melding dat de post verwijderd werd in de BG Dating thread, daar zijn @coldplayke en ik de aanwezige moderators, kleine moeite om ons rechtstreeks een PM te sturen? Enfin, het zijn maar tips, zo kunnen we elkaar beter en efficiënter verder helpen.

Squid, geen verwijt, maar dat hier neerschrijven is ook niet echt efficiënt hoor.

Je hebt niemand van de moderators aangesproken, ik vind hier geheel toevallig jouw post terwijl je die even goed hier (niet ideaal, maar bon) of hier kon vragen. Maar dus, je krijgt een melding dat de post verwijderd werd in de BG Dating thread, daar zijn @coldplayke en ik de aanwezige moderators, kleine moeite om ons rechtstreeks een PM te sturen? Enfin, het zijn maar tips, zo kunnen we elkaar beter en efficiënter verder helpen.
Ik moet zeggen, ik heb volledig over wie mod wat gekeken, ik let daar sowieso niet op en ik zeg het, het was gewoon een vraag of zoiets kon want met feitelijke beslissingen zoals die denk ik dat jullie normaal wel correct zijn. Ik was ook niet in het gedacht dat mijn vraag een effectief ‘iets’ kon worden. Ben al heel de dag aan het pogen ook maar 1 menselijk woord uit Amazon te krijgen, dan vergeet je dat er ook mensen zijn die wel werken.

Ik moet zeggen, ik heb volledig over wie mod wat gekeken, ik let daar sowieso niet op en ik zeg het, het was gewoon een vraag of zoiets kon want met feitelijke beslissingen zoals die denk ik dat jullie normaal wel correct zijn. Ik was ook niet in het gedacht dat mijn vraag een effectief ‘iets’ kon worden. Ben al heel de dag aan het pogen ook maar 1 menselijk woord uit Amazon te krijgen, dan vergeet je dat er ook mensen zijn die wel werken.
Het aantal karakters in de mededeling gericht aan de 'auteur' zijn beperkt, maar normaal probeer ik daar wel een uitgebreide(re) reden te noteren. Soms is het ook gewoon opkuis, wegens als er 1 post wordt verwijderd en de rest niet, de aanleiding van de escalatie blijft staan, en dat was daar het geval.

Ik bedoelde enkel maar dat we hier los over jouw vraag zouden (kunnen) gelezen hebben, dus dat dat niet echt probleemoplossend gehandeld was. :tongue:

Toch weer in die ‘doe eens mee met de lotto voor de feestdagen’ val gelopen :sarcastic: voor een klein bedrag, maar toch, waarom, zelf? Toch goed dat ik dat maar een keer of 3 per jaar mag doen van mezelf, ik snap soms waarom mensen veel geld kwijt zijn aan gokken.
Als ik effectief win dan nvm dit alles wish me luck

Daarnet in het VRT-jaaroverzicht nog eens die beelden van die waterramp in Wallonie gezien. Dat de Warmste Week ging over "jezelf kunnen zijn", en niet voor de grootste ramp in decennia in Belgie, onbegrijpelijk
Dat begreep ik ook niet nee.
Ik ken hier mensen in de buurt die sinsdien al dagelijks naar daar gaan (gepensioneerden) om te zorgen dat de mensen daar verder kunnen.
Daar zitten dus nog altijd mensen zonder water en verwarming dag in dag uit in de schimmel. Onvoorstelbaar zoiets.
(Ik vind dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn uiteraard!)

Toch weer in die ‘doe eens mee met de lotto voor de feestdagen’ val gelopen :sarcastic: voor een klein bedrag, maar toch, waarom, zelf? Toch goed dat ik dat maar een keer of 3 per jaar mag doen van mezelf, ik snap soms waarom mensen veel geld kwijt zijn aan gokken.
Als ik effectief win dan nvm dit alles wish me luck
En maar reclame maken op de radio/tv.
Zo alomtegenwoordig, ik snap niet dat dat nog kan tegenwoordig.

Mijn gebrek aan energie/goesting om te gaan hardlopen/zwemmen.
Ik ga hier toch verandering in moeten brengen, ik wil vermijden dat ik in Q1 van 2022 binnen blijf zitten elke keer als het wat regent.
Ik heb dat opgelost door een hometrainer aan te schaffen in combinatie met mediabox. Fijn serieke kijken terwijl ge aan het sporten zijn. Qua motiviatie helpt dat wel :)

Je zag het toch in het uiteindelijke eindbedrag (laagste sinds 2007), mensen hadden er gewoon geen voeling mee. Het was een experiment -Stubru samen met MNM werkt gewoon niet- gecombineerd met een zeer vaag goed doel waar je alles en niks kan onder steken, resultaat is dat een ooit leuk feel good radio aan dit tempo binnen 2-3 jaar dood en begraven is. Knap werk VRT!

Je zag het toch in het uiteindelijke eindbedrag (laagste sinds 2007), mensen hadden er gewoon geen voeling mee. Het was een experiment -Stubru samen met MNM werkt gewoon niet- gecombineerd met een zeer vaag goed doel waar je alles en niks kan onder steken, resultaat is dat een ooit leuk feel good radio aan dit tempo binnen 2-3 jaar dood en begraven is. Knap werk VRT!

Door corona zal er ook gewoon minder ruimte zijn geweest voor initiatieven om geld in te zamelen natuurlijk.

In Herentals alles afgeschaft van treinen door aanrijding (zelfmoord t schijnt). Bon redelijk snel een bus die er "maar" 25 minuten langer over doet dan trein om in lier te geraken. Op voorhand gezien ja vervangtreinen in lier tot in Antwerpen. In lier aangekomen niks van vervangtreinen geen bestuurders ofzo. Ge kunt wel de bus pakken die er een uur over doet ofzo ipv kwartier me den trein.

Ja fuck dat ze dan ga k wel terug naar Herentals en werk ik wel van thuis vanaf kwart na negen terwijl ik daar om zeven uur ook vertrokken ben. Kan ik de honden nog blij maken ook.

Ik begrijp het niet, zelfs als je zelfmoord wil plegen, zelfs dan, waarop gooi je u zelf voor een trein. Je kloot honderden zoniet duizenden andere mensen en de machinist zit me een trauma dat hij/zij nooit meer vergeet. Toppunt van egoïsme is het.
Mijn zus pakt die trein ook (Olen - Antwerpen) en op de terugweg heeft die dat de laatste 10 jaar eigenlijk al best vaak voorgehad.

Vroeger de trein die via Duffel passeert ook. Regelmatig iemand die op dat traject ervoor sprong, volgens mijn collega was daar dicht in de buurt van het spoor een begeleidingscentrum voor mensen met depressies en zij dacht dat dat wel gecorreleerd kon zijn. :(

Tuurlijk zal covid een rol hebben gespeeld maar EUR 17m naar EUR 3m, is toch een te grote delta om het gewoon hierop te steken....
Eerlijk, ik doneer meestal, maar dit jaar ook niet gedaan, ik vond dat ze een beter doel hadden mogen kiezen. Denk dat ik niet de enige was.

Wij wonen naast een spoorweg, en ook het station met overweg is maar enkele huizen verder. De spoorweg zelf is makkelijk bereikbaar, gewoon een weide of graskant door en je staat op het spoor.

Door het vele thuiswerk ben ik nu vaak de hele dag thuis, en dan merk je toch wel hoe vaak zelfmoord op die manier voorkomt. Plots hoor je de trein lang claxoneren, en als hij dan ook remt dan is het meestal zover. Ik denk dat we een kleine maand geleden de 3de of 4de zelfmoord hadden dit jaar. Deze keer een meisje van begin 20, de vorige keer iemand van mijn leeftijd (34-35) waarmee ik nog een jaar in de klas had gezeten.

Blijkbaar schillen de percentages per land. In UK zijn 3,5% van de zelfmoorden spoorspringers (metro en trein) en in Duitsland 7%.
En blijkbaar toch redelijk wat kans om het te overleven. (Met serieuze verminkingen).
Motivatie en gedrag vlak voor de sprong is moeilijk te bepalen, maar er is toch een beetje onderzoek naar gedaan.
Als iemand in een station voor de trein wil springen, zijn enkele kenmerken: weggaan en weerkeren, switchen van platformen, helemaal aan uiteinde van platform gaan staan, hoofd naar de grond om contact te vermijden, meerdere treinen laten passeren.
Iemand die hen aanspreekt, kan al genoeg zijn om hun plan op te geven.

Door corona zal er ook gewoon minder ruimte zijn geweest voor initiatieven om geld in te zamelen natuurlijk.
Als het voor de arme mensen in Wallonie was dan had het zeker een recordbedrag geweest nu. Dan had ik mss ook zelfs een liedje aangevraagd, nu heb ik enkel maar ne wafel gekocht.

Hometrainer aan te schaffen in combinatie met mediabox. Fijn serieke kijken terwijl ge aan het sporten zijn. Qua motiviatie helpt dat wel :)
Ben ik al langer van plan, maar zit voorlopig nog op een appartement en hier is dat niet ideaal. Allé, een stationaire fiets zou nog gaan, maar ik wil eigenlijk een loopband en dat maakt echt wel veel lawaai voor de buren.

2 ergernissen:
- kom net van de winkel terug en ontdek net dat mijne vogel heel de tijd kon gaan vliegen :unsure:
- ik had dat kaartje dat ik hier vorige keer had gekregen voor de vorige huurder terug op de post gedaan nadat ik het adres had doorstreept en in drukletters erboven had geschreven dat die persoon hier niet meer woont. Aangezien dat ik dit gewoon met 2 schuine strepen in bic had doorstreept snap ik nog wel dat het automatische systeem het weer naar mijn richting stuurt, maar dat de postbode die koeien van letters en strepen niet ziet staan en het vandaag weer gewoon in mijn bus deponeert, dat is toch echt gewoon 'I dont care'.

Zet iets te koop. Na aantal berichten een prijs waar ik niet helemaal depri van word dus alé ok. Vent ging gisteren komen. Nope. Maar het lag aan het werk, vanochtend ging hij zeker komen. En weer nop en dit keer van de aardbol verdwenen. Dat is voor normale mensen een middag en ochtend thuis zitten wachten voor het lolleke van een ander. Ben dan maar naar de Cash Converters gegaan waar de prijs wel is om te huilen maar bon. Ik haat smurfen mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan