Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoor daarnet een schreeuw in onze straat. Genre ‘moord maar geen brand’ maja tegen dat ge uw hoofd door het raam steekt niks te zien natuurlijk. Omdat onze straat echt massa’s rustig is, deed toch raar. Ik neem nu wel aan dat het zatte studentinnen waren (de ergernis) maar ergens denk je toch altijd even aan alle Netflix crimes die je al gezien hebt.
Dat was kind nummer 2 die uit het raam gevallen is.

In Herentals alles afgeschaft van treinen door aanrijding (zelfmoord t schijnt). Bon redelijk snel een bus die er "maar" 25 minuten langer over doet dan trein om in lier te geraken. Op voorhand gezien ja vervangtreinen in lier tot in Antwerpen. In lier aangekomen niks van vervangtreinen geen bestuurders ofzo. Ge kunt wel de bus pakken die er een uur over doet ofzo ipv kwartier me den trein.

Ja fuck dat ze dan ga k wel terug naar Herentals en werk ik wel van thuis vanaf kwart na negen terwijl ik daar om zeven uur ook vertrokken ben. Kan ik de honden nog blij maken ook.

Ik begrijp het niet, zelfs als je zelfmoord wil plegen, zelfs dan, waarop gooi je u zelf voor een trein. Je kloot honderden zoniet duizenden andere mensen en de machinist zit me een trauma dat hij/zij nooit meer vergeet. Toppunt van egoïsme is het.

Ik begrijp het niet, zelfs als je zelfmoord wil plegen, zelfs dan, waarop gooi je u zelf voor een trein. Je kloot honderden zoniet duizenden andere mensen en de machinist zit me een trauma dat hij/zij nooit meer vergeet. Toppunt van egoïsme is het.
Jezelf voor een trein werpen is rationeel amper te verklaren, want dat is een doodsverachting pur sang. Een hoop pillen inslikken, jezelf leeg laten bloeden en zelfs ophangen lijkt me ... een gemakkelijkere drempel om over te stappen als je het echt niet meer ziet zitten?

In Herentals alles afgeschaft van treinen door aanrijding (zelfmoord t schijnt). Bon redelijk snel een bus die er "maar" 25 minuten langer over doet dan trein om in lier te geraken. Op voorhand gezien ja vervangtreinen in lier tot in Antwerpen. In lier aangekomen niks van vervangtreinen geen bestuurders ofzo. Ge kunt wel de bus pakken die er een uur over doet ofzo ipv kwartier me den trein.

Ja fuck dat ze dan ga k wel terug naar Herentals en werk ik wel van thuis vanaf kwart na negen terwijl ik daar om zeven uur ook vertrokken ben. Kan ik de honden nog blij maken ook.

M'n vriendin is als verpleegster ook al geregeld mensen (letterlijk) bij elkaar moeten gaan zoeken na zo'n wanhoopsdaad, geen pretje idd en voor wie zulke beelden niet gewoon is kan dat idd zeer traumatiserend zijn.

Iemand die zich van het leven berooft zal wellicht zo diep zitten dat hij niet meer rationeel nadenkt over zulke zaken, maar het blijft voor de buitenwereld idd de "vervelendste" manier. Naast de pijn omwille van het verlies, zadelt ge uw nabestaanden mogelijk ook nog met heel wat kosten op.

Uw post doet me trouwens terugdenken aan oudejaar een aantal jaar geleden, toen we een groot deel van onze oudejaarsavond op de trein ter hoogte van Herentals mochten doorbrengen omdat er iemand zich voor onze trein had gesmeten en we daar dus ook vastzaten tot het parket alles had afgehandeld. We zaten toen in de voorste wagon dus we "voelden" ook meteen wat er aan de hand was. Maar bon, onze hinder viel natuurlijk niet te vergelijken met wat zijn omgeving, of de machinist in kwestie moesten doorstaan.

hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik heb 4 emailadressen - 2 voor belangrijkere zaken, de andere voor sites die ik eenmalig gebruik. Op 2 ervan krijg ik zo af en toe eens 1 of 2 spammails.
Een emailadres en daar komen wekelijks 100+mails in de spam box. Als er dus wat belangrijks in zou zitten zou ik het ook gewoon missen.

Eigenlijk zou ik eens nieuwe adressen moeten maken, maar ik kan de tijd niet vinden om die honderden sites te gaan aanpassen.

DPD levering voor vandaag. Pakket had verleden week donderdag al geleverd kunnen zijn, maar ik mocht gaan werken.
Diezelfde donderdag de levering naar vandaag verzet.
Nu blijft het pakket in hun depot steken volgens de traceer code.
Leuk, heel leuk.

DPD levering voor vandaag. Pakket had verleden week donderdag al geleverd kunnen zijn, maar ik mocht gaan werken.
Diezelfde donderdag de levering naar vandaag verzet.
Nu blijft het pakket in hun depot steken volgens de traceer code.
Leuk, heel leuk.
Misschien dat het nog niet is bijgewerkt? Bij mijn laatste levering van DPD kreeg ik maar 30 minuten voor de koerier hier effectief stond een mail dat ze het gingen leveren tussen twee tijdstippen.

Misschien dat het nog niet is bijgewerkt? Bij mijn laatste levering van DPD kreeg ik maar 30 minuten voor de koerier hier effectief stond een mail dat ze het gingen leveren tussen twee tijdstippen.
Net even gebeld voor de zekerheid, pakket is onderweg.
Wel raar dat direct na het gesprek de info wel up-to-date is.

Jezelf voor een trein werpen is rationeel amper te verklaren, want dat is een doodsverachting pur sang. Een hoop pillen inslikken, jezelf leeg laten bloeden en zelfs ophangen lijkt me ... een gemakkelijkere drempel om over te stappen als je het echt niet meer ziet zitten?
Ja awel zo redeneer ik ook, het zal zijn omdat wij geen zelfmoordgedachten hebben zeker... . Enfin ja, een verklaring zoeken is misschien onmogelijk. Het was/is frustratie die eruit moest/moet van mijn kant uit.

M'n vriendin is als verpleegster ook al geregeld mensen (letterlijk) bij elkaar moeten gaan zoeken na zo'n wanhoopsdaad, geen pretje idd en voor wie zulke beelden niet gewoon is kan dat idd zeer traumatiserend zijn.

Iemand die zich van het leven berooft zal wellicht zo diep zitten dat hij niet meer rationeel nadenkt over zulke zaken, maar het blijft voor de buitenwereld idd de "vervelendste" manier. Naast de pijn omwille van het verlies, zadelt ge uw nabestaanden mogelijk ook nog met heel wat kosten op.

Uw post doet me trouwens terugdenken aan oudejaar een aantal jaar geleden, toen we een groot deel van onze oudejaarsavond op de trein ter hoogte van Herentals mochten doorbrengen omdat er iemand zich voor onze trein had gesmeten en we daar dus ook vastzaten tot het parket alles had afgehandeld. We zaten toen in de voorste wagon dus we "voelden" ook meteen wat er aan de hand was. Maar bon, onze hinder viel natuurlijk niet te vergelijken met wat zijn omgeving, of de machinist in kwestie moesten doorstaan.
Die personen vergeet ik nog inderdaad maar die staan ook weer voor een "leuke dag op het werk", al diegene die zitten met de opkuis, het afhandelen, ... .

Nu goed voor de duidelijkheid, dit moet zeker voor alle personen die de persoon liefhadden of goed kenden een enorm drama zijn, laat dat duidelijk zijn. Die zijn zeker het hardst getroffen. Alleen ja, ik kan er als rationeel denkend persoon niet bij dat de persoon zelf op die manier denkt een oplossing te vinden voor waar hij/zij dan ook mee in het hoofd zat.

Ideaal op oudjaar ook seg zo'n voorval... .

Mijn schoonvader heeft dat eens gehad met de auto. Er stond iemand in de graskant en toen hij erbij was sprong hij voor zijn auto.

Dan heb je nog de hele shit erbij omdat je iemand aangereden hebt. Best dat hij niet dood was. Maar na 20 jaar vertraagd hij nog altijd heel hard als er iemand langs de weg staat.

Mijn moeder heeft bij Colruyt een playstation wallet kaart gekocht voor mijn zoon en het kaartje met de code er niet bij gekregen. Enkel het kartonnen omhulsel. Nog straffer.. Blijkbaar hangen ze die code aan het kasticket en mijn moeder had gezegd dat ze geen kasticket moest hebben. Nu dat hebben ze in hun systeem wel kunnen terugvinden.

Colruyt zegt dat ik contact op moet nemen met sony.. Ja dat zie je van hier dat die een nieuwe kaart van 50€ gaan geven.

Ik snap wel dat iedereen met dat verhaal kan afkomen maar door hun stomme fout zijn wij er wel mee gekloot.

Nog een verlaat "kerstcadeau" : weer een inner-oogontsteking..... kerstavond begonnen en nu tegoei doorgebroken. Huidig zicht rechts schommelt rond de -18 en links ook wazig wegens vermoeidheidomdat dat oog te fel moet compenseren.
Wel chapeau voor de oogarts die voor mij uit verlof gekomen is (praktijk gebeld, dicht, 5min later telefoontje terug, telefonisch vlug diagnose of het echt dringend/belangrijk was en 3u later mocht ik al langsgaan)

Vandaag lid van de familie geholpen met het aanvragen van 4/5 werkregime i.f.v. medische nood partner: e-box, burgerprofiel, mysocialsecurity, ... administratieve vereenvoudiging door digitalisering :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Gewoon zo één (1) site met duidelijke aanwijzingen was blijkbaar te eenvoudig, het is veel praktischer om 20 sites met ongeveer dezelfde informatie te maken met elk hun eigen, unieke en verschillende interface en lay -out.

Een echte pechdag vandaag.
Deze ochtend gaan fietsen en kletsnat geregend geweest.
Bureaustoel geleverd, verkeerde of foutieve gas lift bijgekregen, zitvlak komt niet hoog genoeg.
kerstkaartje van mijn Zus blijkt een lege enveloppe te zijn.

Ik weet het, luxe problemen, maar toch.

Laatst bewerkt door een moderator:
"Ergernis" is mss overdreven, eerder een "buh, waarom?"-ding: mensen die zich aan telefoon voorstellen met hun volledige naam én woonplaats.

"Ja hallo meneer het is hier met Germaine Janssens uit Berlare in Oost-Vlaanderen"

Alsof dat aan telefoonook maar enigszins relevant is vanwaar ge zijt? Doorgaans zeggen ze dat ook op zo'n toon alsof ge nadat ze zich voorgesteld hebt meteen zoiets zou moeten hebben van "ahja juist, gij!!!" :unsure:

"Ergernis" is mss overdreven, eerder een "buh, waarom?"-ding: mensen die zich aan telefoon voorstellen met hun volledige naam én woonplaats.

"Ja hallo meneer het is hier met Germaine Janssens uit Berlare in Oost-Vlaanderen"

Alsof dat ook maar enigszins relevant is vanwaar ge zijt? Doorgaans zeggen ze dat ook op zo'n toon alsof ge nadat ze zich voorgesteld hebt meteen zoiets zou moeten hebben van "ahja juist, gij!!!" :unsure:
Zonder context is deze ergernis niet begrijpbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan