Heb jij zo'n verschrikkelijke familie? Waarom ga je dan nog zelfs?Saai kerstfeest nr 2. Ondertussen al koppijn en moe van het ene glas wijn na het andere binnen te gieten om het een beetje te overleven.![]()
Hier gisterenavond kerstavond gevierd met tante/nonkel/nicht/vriend. En het was super gezellig en plezant. Mijn ouders waren er niet bij dus nog toffer voor mij

Ik heb hierdoor (mijn ouders en andere) ook zware issues met mezelf.
, de resterende 9 maand vullen ze met klagen en stoefen hoe hard ze wel niet werken in die 3 maand) zien ze mij daar ook niet meer voor echt te vieren, sinds het verlies van onze dochter heb ik echt geen zin meer om daar wat smoelen te zitten trekken, ik ga daar hoogstens voor een aperitief en hapje en dan heb ik het wel weer gezien. Imo heeft niet iedereen een hechte familie of ook maar een familie waar je enige voeling mee hebt dus dan snap ik wel dat veel mensen daar tegen op kijken. Imo zijjn feestdagen voor de een een bron van plezier, voor de ander een klote tijd gezien men dan geconfronteerd wordt met gemis van bepaalde personen/zaken.