Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Saai kerstfeest nr 2. Ondertussen al koppijn en moe van het ene glas wijn na het andere binnen te gieten om het een beetje te overleven. 🤮🤮🤮🤮
Heb jij zo'n verschrikkelijke familie? Waarom ga je dan nog zelfs?

Hier gisterenavond kerstavond gevierd met tante/nonkel/nicht/vriend. En het was super gezellig en plezant. Mijn ouders waren er niet bij dus nog toffer voor mij :LOL:

Het schijnt dat dochters met ouder worden altijd op hun moeder gaan lijken.

Screenshot-20211225-150401-2.png

@straight_six zijn dilemma in stripvorm
Hij kan naar zijn werk bellen dan

Heb jij zo'n verschrikkelijke familie? Waarom ga je dan nog zelfs?

Hier gisterenavond kerstavond gevierd met tante/nonkel/nicht/vriend. En het was super gezellig en plezant. Mijn ouders waren er niet bij dus nog toffer voor mij :LOL:
Tussen 4 bijna gepensioneerden die bezig zijn over hoe lang ze nog moeten voor ze op pensioen zijn zonder andere famillie bij is niet echt wat ik versta onder een gezellige avond.

Ondertussen een beetje mijn vrouw aan het kloten om me toch een beetje bezig te houden al zal ik me dat vanavond nog beklagen.

Tussen 4 bijna gepensioneerden die bezig zijn over hoe lang ze nog moeten voor ze op pensioen zijn zonder andere famillie bij is niet echt wat ik versta onder een gezellige avond.

Ondertussen een beetje mijn vrouw aan het kloten om me toch een beetje bezig te houden al zal ik me dat vanavond nog beklagen.

:lol: :lol: :lol:

Nog niet de vraag gesteld “wie van jullie heeft al een uitvaartverzekering?”?

Blijf volgende keer thuis :v En doe wat leuke activiteiten met je vrouw :unsure:

Blijf volgende keer thuis :v En doe wat leuke activiteiten met je vrouw :unsure:
Dat ligt zo gevoelig bij veel families, de zagerij is het soms echt niet waard denk ik. Wij hebben straks mijn schoonouders, da’s awkward AF want die hebben niks dan ‘grappige’ (🤮) kritiek op hun zoon.
Vorig jaar heb ik er moeten inhameren dat je écht niet aan je kleinzoon van 10 ‘ah, dag lelijkaard’ kan gaan zeggen.
Maar vragen we ze niet dan is dat schreeuwende ruzie en testamenten laten aanpassen en al dat soort onzin.
Mijn familie is de beste, die zijn gewoon grosso modo dood.

Dat ligt zo gevoelig bij veel families, de zagerij is het soms echt niet waard denk ik. Wij hebben straks mijn schoonouders, da’s awkward AF want die hebben niks dan ‘grappige’ (🤮) kritiek op hun zoon.
Vorig jaar heb ik er moeten inhameren dat je écht niet aan je kleinzoon van 10 ‘ah, dag lelijkaard’ kan gaan zeggen.
Maar vragen we ze niet dan is dat schreeuwende ruzie en testamenten laten aanpassen en al dat soort onzin.
Mijn familie is de beste, die zijn gewoon grosso modo dood.
Klinkt precies als mijn ouders. Die maken ook vaak 'grapjes' over mijn uiterlijk en andere enz.
Wat zo'n mensen niet snappen is dat dat voor vele mensen kwetsend is en als kind je serieus kan upfucken naar te toekomst toe :D
Mijn familie waar ik gisterenavond bij was is gelukkig niet zo. Die zijn enthousiast over dingen die ik doe of probeer en geven oprechte complimenten. Bij mijn ouders is het altijd op alles commentaar en nooit enthousiasme voor dingen die ik doe. And then they wonder why I don't tell them anything anymore.
Ocharme die zoon van je familie. Das echt niet ok en gaat zen tol eisen op den duur :( Ik heb hierdoor (mijn ouders en andere) ook zware issues met mezelf.

Laatst bewerkt:

Toch wel één van de meest geliefde burgervaders over alle partij-grenzen heen denk ik.
Ten opzichte van het huidig exemplaar is dat niet moeilijk...

Ik ben best joviaal in de omgang maar indien mijn schoonouders zo iets zouden zeggen over mijn zoon kregen ze de kans om die woorden terug te nemen en zich te verontschuldigen of gewoon het huis te verlaten. En ik weet dat ik verbaal erg agressief uit de hoek kan komen maar ik zou me echt niet inhouden.
En de uitleg “het was maar om te lachen” zou niet als excuus tellen.

Toch gek hoeveel mensen met tegenzin samenkomen met hun familie, doodzonde.
Ik heb gisteren voor het eerst Kerst zonder familie gevierd (enfin gevierd… doorgebracht) en ja, dat is waardeloos hé. Een dag zoals alle andere, behalve dan dat het de vooravond van de congé is.

Ik heb gisteren voor het eerst Kerst zonder familie gevierd (enfin gevierd… doorgebracht) en ja, dat is waardeloos hé. Een dag zoals alle andere, behalve dan dat het de vooravond van de congé is.
Je vergeet het verschil in familie en schoonfamilie.

Al heel de week ‘ja, om 6u zijn we daar, ja, ‘t is goe, 6u’
Nu 6u26 en wie zitten hier te koekeloeren zonder schoonouders? Nougatbollen respect é, ik zou de deur niet meer opendoen maja mijnen trouwboek…

Komt wss gewoon omdat ik eigenlijk opgegroeid ben bij mijn grootmoeder en ik heb totaal geen band met mijn moeder.

Kon ze zelf ook niet veel aan doen aangezien ze alleen was en opvoedster was en dus onregelmatige uren had.

Maar sinds mijn grootouders gestorven zijn heb ik niet echt famillie meer. (buiten mijn gezin natuurlijk)

Anyhow. Juist 2u gemaft en kater is alive and kicking.

Kerstmis 2021 zal ik niet gauw meer vergeten. Tante had een zaal geregeld zogezegd. Blijkt door een of andere miscommunicatie dat zalen verboden waren.

Nu zitten we kerst te vieren in een café, met random lui erbij.

met de gebruikelijke horecaregels.

Bleek nog eens te weinig eten te zijn besteld.

Feliz Navidad?

Idem hier. Ouders gescheiden, vroeger vierden we kerstavond en kerstdag altijd met familie aan mijn vaders kant, oudejaar en nieuwjaar met familie aan moeders kant. Sinds mijn vader gestorven is dus niks meer te doen aan mijn vaders kant (mijn oom en neef zijn ook al gestorven waardoor er dus quasi niemand meer overblijft). Dan maar vieren met schoonfamilie maar gezien die zich enkel bekommeren om hun eigen, zich enkel willen lazarus zuipen en zich wat wentelen in zelfmedelijden (want ze hebben zulke zware zelfstandige activiteit waardoor ze het 3 maand op een jaar superdruk hebben :sarcastic: , de resterende 9 maand vullen ze met klagen en stoefen hoe hard ze wel niet werken in die 3 maand) zien ze mij daar ook niet meer voor echt te vieren, sinds het verlies van onze dochter heb ik echt geen zin meer om daar wat smoelen te zitten trekken, ik ga daar hoogstens voor een aperitief en hapje en dan heb ik het wel weer gezien. Imo heeft niet iedereen een hechte familie of ook maar een familie waar je enige voeling mee hebt dus dan snap ik wel dat veel mensen daar tegen op kijken. Imo zijjn feestdagen voor de een een bron van plezier, voor de ander een klote tijd gezien men dan geconfronteerd wordt met gemis van bepaalde personen/zaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan