Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerstmis 2021 zal ik niet gauw meer vergeten. Tante had een zaal geregeld zogezegd. Blijkt door een of andere miscommunicatie dat zalen verboden waren.

Nu zitten we kerst te vieren in een café, met random lui erbij.

met de gebruikelijke horecaregels.

Bleek nog eens te weinig eten te zijn besteld.

Feliz Navidad?
Klinkt als een recept voor een legendarische zatte avond!

Kerstmis 2021 zal ik niet gauw meer vergeten. Tante had een zaal geregeld zogezegd. Blijkt door een of andere miscommunicatie dat zalen verboden waren.

Nu zitten we kerst te vieren in een café, met random lui erbij.

met de gebruikelijke horecaregels.

Bleek nog eens te weinig eten te zijn besteld.

Feliz Navidad?
Klinkt eigenlijk wel als fun, eens gewoon iets compleet onverwacht op een van de meest voorspelbare dagen van het jaar.

Café is de Rio in Uikhoven, Maasmekka
Het is tot nu toe 1 grote FC De kampioenen aflevering.

M'n broer is ook jarig en we mochten onze taarten - en dat zijn er wel wat met een serieus grote familie - zetten op zo'n centrale tafel.

Zitten andere bezoekers ook taart te pakken, wat ik vanuit hun standpunt wel kan begrijpen, want in een café komt ge niet met uw eigen eten (doorgaans toch).
Sommige tantes natuurlijk die van zich laten horen.

Cafébaas die blijkbaar zaken volledig anders interpreteert.

En Googke die ondanks 27 lentes nog aan de kindertafel zit, maar t wel oké vind gezien de toog niet vreselijk ver is.

M'n broer is ook jarig en we mochten onze taarten - en dat zijn er wel wat met een serieus grote familie - zetten op zo'n centrale tafel.

Zitten andere bezoekers ook taart te pakken, wat ik vanuit hun standpunt wel kan begrijpen, want in een café komt ge niet met uw eigen eten (doorgaans toch).

En Googke die ondanks 27 lentes nog aan de kindertafel zit, maar t wel oké vind gezien de toog niet vreselijk ver is.
Heerlijk verhaal 👌

Love it!

Toch gek hoeveel mensen met tegenzin samenkomen met hun familie, doodzonde.
Ik heb gisteren voor het eerst Kerst zonder familie gevierd (enfin gevierd… doorgebracht) en ja, dat is waardeloos hé. Een dag zoals alle andere, behalve dan dat het de vooravond van de congé is.
Ik vind het juist gek dat iedereen zo graag rondhangt bij mensen die toevallig dezelfde achternaam hebben, alsof dat alleen hen zo interessant maakt :unsure:

Ja nee want die stak speciaal het straat over om iets te zeggen en zei mijne naam.

Sucks echt dat ik ook zo slecht met gezichten ben. Moet echt mensen een paar keer irl zien voor ik die herken.
Onlangs had ik een tweedehands airco gekocht en deze daarna gaan ophalen bij een ouder koppel. Ik denk: Mmm die man ken ik van ergens.
Ik zie hem vreemd kijken, ik zeg: Ik ken u van ergens denk ik?
Hij: Ja maar ik herinner niet meteen van waar ..

Uiteindelijk bleek dat we ooit samen bij dezelfde firma gewerkt hadden. En toen hebben we nog een uur liggen zeveren :tongue:
Maar ja, ik vind zo'n conversatie ook vrij ongemakkelijk. En ik vind het altijd moeilijk om te zeggen: "Ik ken u maar ik weet niet van waar" Dat is een oncomfortabele zin. :unsure:

Onlangs had ik een tweedehands airco gekocht en deze daarna gaan ophalen bij een ouder koppel. Ik denk: Mmm die man ken ik van ergens.

Uiteindelijk bleek dat we ooit samen bij dezelfde firma gewerkt hadden. En toen hebben we nog een uur liggen zeveren :tongue:
Maar ja, ik vind zo'n conversatie ook vrij ongemakkelijk. En ik vind het altijd moeilijk om te zeggen: "Ik ken u maar ik weet niet van waar" Dat is een oncomfortabele zin. :unsure:
Mijn moeder kan daar ook nooit mee lachen als ik dat zeg :unsure:

Mijn schoonouders zitten er goed bij. Schoonpapa heeft een nieuw horloge gekocht. Voor €1700 mag je in een groot huis in Roeselare gaan en voor een aangekocht Zwitsers binnenwerk je eigen plaat, wijzers, kast en bandje kiezen. Hij vindt dees fantastisch want ‘het komt uit Roeselare! Shop lokaal!’ (Die mens is geboren en getogen in Kortrijk. Hij heeft niks met Roeselare. Mijn vader was van daar maar zelfs hij zou daarop zeggen ‘eh?’)
.
.
.
.
Maar ze hebben niks mee voor de kleinkinderen. Zelfs geen fidget spinner bij wijze van spreken.
Ze zijn de kinderen niks verplicht natuurlijk maar dit jaar is dit dus al zijn 5e horloge van toch een serieus bedrag. Soit, ik weet dat ik niks te vragen heb, zij hebben hun geld dus het is alleen aan hen om te beslissen wat er mee te doen. Maar kleinkinderen… alé, ik weet nie, ik zou het niet kunnen.

‘Liggen’ zeveren? Jij bent wel een heel gezellige koper!

Eerste keer in 3 jaar terug kerst bij broer.

Word waker met maag en darmkramp. Maagkramp ging snel over (nog een late olijf + trappist die wat oprispte), maar de ganse dag wat onrustige darmen gehad en druk op darmen (zelden of nooit last van, stres zeker).

M'n kaakpijn was even zwaar ambetant , m'n gezicht voelde de eerste 2 uur alsof ik in een boksmatch met Freddy De Kerpel had gezeten en m'n hyperacusis brein schreeuwde van "t'is hier veel te luid voor u". En de spieren rond m'n oren en kaak gingen effe bonkers, zo ook m'n oorsuizen.
Voor mezelf al 2 jaar in nieuw huis en vrij alleen, en nooit met meer dan 4 mensen in 1 ruimte geweest, meestal 2 of heel kort effe 3 -4!
Nu opeens 10 ... met soms 4 conversaties door elkaar... Mijn hyperacusis brein sloeg tielt.
Afijn t'is dan even gekalmeerd, en nu 8 uur later nog pijn in m'n smoel, en scherper oorsuizen... maar die piek in de voormiddag + darmen die raar deden bij elk stuk eten. Het was geen fun op zo'n dag. Dat heb je dan vandaag na 2 jaar thuis zitten :S .
Als het morgen al wat beter gaat, wel een belangrijke stap gezet in het gevecht met hyperacusis en mogelijks stapje naar normaler sociaal leven en de angst overwinnen die hyperacusis soms tijdelijk meebrengt als je oren en aangezicht effe total bonkers gaan door too much input.

ps. ja niet leuk voor Trump en partner, respect komt van 2 kanten
ps. the matrix 4 , bah slappe 'paplepel de boodschap er maar in' kak , moet nog 2de helft zien vandaag, so interested was ik

Laatst bewerkt:
Mijn schoonouders zitten er goed bij. Schoonpapa heeft een nieuw horloge gekocht. Voor €1700 mag je in een groot huis in Roeselare gaan en voor een aangekocht Zwitsers binnenwerk je eigen plaat, wijzers, kast en bandje kiezen. Hij vindt dees fantastisch want ‘het komt uit Roeselare! Shop lokaal!’ (Die mens is geboren en getogen in Kortrijk. Hij heeft niks met Roeselare. Mijn vader was van daar maar zelfs hij zou daarop zeggen ‘eh?’)
.
.
.
.
Maar ze hebben niks mee voor de kleinkinderen. Zelfs geen fidget spinner bij wijze van spreken.
Ze zijn de kinderen niks verplicht natuurlijk maar dit jaar is dit dus al zijn 5e horloge van toch een serieus bedrag. Soit, ik weet dat ik niks te vragen heb, zij hebben hun geld dus het is alleen aan hen om te beslissen wat er mee te doen. Maar kleinkinderen… alé, ik weet nie, ik zou het niet kunnen.
Met shop local bedoelen ze eerder dat ge niet bij een online superstore gaat bestellen.

Ik ben oud aan het worden. Gisteren kerstfeest bij de familie tot 23h ofzo, vandaag mij zo brak voelen alsof ik tot 6h ben gaan feesten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan