Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me af hoe je het uitgelegd krijgt op het werk moest je telkens je te weinig geslapen hebt niet kan komen werken. Want ja vanaf hoeveel slaap te kort (opeenstapeling) is het te veel.
Ik moet wel zeggen dat mijn ex mij veel gevoerd heeft naar het werk de eerste 2j, maar niet iedereen heeft een chauffeur ter beschikbaar of raakt ergens vlot met het openbaar vervoer.
(Ik heb trouwens ook al 2x "rijverbod" gehad van de dokter, 1x een maand, 1x 10 dagen omdat die het absoluut niet veilig vond dat ik met de auto reed, zoals ik zelf ook eerlijk zei.)

Gelukkig kon ik wél nog efficiënt werken (beetje trager wel) maar dan was het ook enkel dochter + werk.
Dan ging ik niet gaan shoppen, sporten,...
Maar op begrip van een werkgever moet je dan idd weinig rekenen. Af en toe een dagje kon ik nemen (dan nam ik overuren op), maar mocht ik structureel niet komen werken wegens oververmoeidheid, had ik mijn C4 gekregen met de boodschap "dat al die andere ouders dat wél geregeld krijgen dus dat ik dat ook maar moet doen" 🤷🏼

Wat een papierwinkel om op reis te gaan :laugh:

We gaan op reis en we nemen mee

testcertificaat mezelf
testcertificaat vrouw
recovery certificaat mezelf
recovery certificaat kind 1
recovery certificaat kind 2
vaccinatiecertificaat mezelf
vaccinatiecertificaat vrouw
artikel I en H van oostenrijkse staat (genezen verklaring, ondertekend door arts, zowel in duits als het engels)
kaartje van boostervaccin van mezelf
(als het nog toekomt vandaag, mijn boostercertificaat)
een stuk afgeprint uit het wetboek in oostenrijk waarin staat dat artikel I en H rechtsgeldige documenten zijn, ge weet nooit wie aan de grens staat met een stuk feestdagincompetentie in zijn kraag
boekingsbewijzen dat we gaan logeren waar we beweren dat we gaan logeren.

in de jaren 80 geraakte je makkelijker het ijzeren gordijn voorbij :laugh:

Frustratie van de dag:
Ik begrijp afwijkende openingsuren of winkels die enkel open doen voor afhaling maar... als je als bakker normaal open bent om 6:45 in de week en je bent actief genoeg op Facebook om rond 6u vanmorgen nog een bericht met "fijne kerstdagen" de wereld in te sturen. Wil je dan AUB ook de moeite doen om even een berichtje op Facebook te zetten genre "wegens de kerstdagen zijn wij op 24 december uitzonderlijk open vanaf xx : xx" OF "uitzonderlijk enkel open voor afhalingen of iets dergelijks"???

Ik heb daar gestaan van 7:25 tot 8:05 met het idee, misschien doen ze om half 8 of 8u wel open. En ik was niet de enige onnozelaar, op die tijd heb ik daar nog verschillende mensen zien arriveren, in volle haast ui hunne auto vliegen en dan ineens verstijven als ze zien "alle tjiens, die ruilluiken zijn nu naar beneden :unsure:"

Maar goed, in vergelijking met @Gines ... waar klaag ik zelfs over? :headshake: Ik hoop dat je snel de nodige antwoorden krijgt en dat je niet teveel miserie in uwe nek geduwd krijgt, al dan niet van administratieve aard. Also, ik raad je zéér sterk aan van sowieso onderzoek te laten uitvoeren, zeker als je hoofdpijn hebt. Voor hetzelfde geld heb je iets van Wiplash of iets dergelijks. Lijkt mij alvast súper belangrijk van dit zo snel mogelijk in gang te zetten. Als je pas half januari naar de dokter gaat dan gaan ze nadien bij verzekeringskwestie misschien nog moeilijk durven doen van "waarom zo lang gewacht???".
Moest blijken dat je, al is het maar een kleine, hernia in je nek hebt die gevolg kan zijn van het ongeval dan gaat de verzekering daar misschien wel mee intussen komen en die bedragen kunnen oplopen... ik heb ettelijke duizenden euro's getrokken wegens 2% invaliditeit aan mijn pink nadat ik ben aangereden met mijn fiets op kerstdag 3 jaar geleden.

Ik vraag me af hoe je het uitgelegd krijgt op het werk moest je telkens je te weinig geslapen hebt niet kan komen werken. Want ja vanaf hoeveel slaap te kort (opeenstapeling) is het te veel.
Simpel. Bij ons bellen ze dan om half 11 "kga der niet geraken, mijn auto is kapot" (terwijl ze om 7u moesten beginnen). :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik zet even de radio op om het nieuws te luisteren. Wat is het eerste dat ik hoor: ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU!!!

Daar zit ik weer heel de dag mee in mijn hoofd.

Deze morgen gaan lopen en daarna workout gedaan.

Zit nu op het gemakske aan mijn bureau een koffie te slurpen. Smartwatch: "let's get moving" ... toch niet zo smart vandaag :wallbash:

Deze morgen gaan lopen en daarna workout gedaan.

Zit nu op het gemakske aan mijn bureau een koffie te slurpen. Smartwatch: "let's get moving" ... toch niet zo smart vandaag :wallbash:
Mijn smartwatch gaf me vorige week aan dat ik moest gaan bewegen; ik zat op dat ogenblik al een kwartier de Alpe du Zwift op te rijden met een hartslag van 155 bpm... :rolleyes:

Hoe is het toch mogelijk he. Elke keer als ik naar de winkel ga voor een product dat in promo staat is enkel dat product uitverkocht. Vandaag ook weer in Kruidvat: alle detolhandzeep weg, al de andere zaken die aan -50% of 1+1 staan minstens nog halve schappen vol.

2de ergernis: rozijnenbrood gekocht op de markt (glimlach) en dan beseffen dat ik gisteren het laatste van de margarine heb opgebruikt. Passeert de winkel: volle parking. lol, ik ga echt geen uur aanschuiven voor 1 botervlootje. tzullen dan wel 'droge' sneden worden. Algoed dat het supervers is.

mensen die hun auto nauwelijks gebruiken en dan nog eens heel slecht parkeren.
Er is weinig parkeerplek bij ons in het straat en ik kan met mijn camionette de garage niet in (ook omdat daar mijn prive wagen staat).
Dus als er dan is plek is, hebben ze zoveel plaats tussen andere auto gelaten dat er een kleine stads auto nog wel kan parkeren maar ik met mijn camionette niet.

Of nog beter, mensen die in de garage plaats hebben maar te lui zijn om daarna de lift naar boven te pakken en daardoor dus extra plaats inpikken op de baan.

Hoe is het toch mogelijk he. Elke keer als ik naar de winkel ga voor een product dat in promo staat is enkel dat product uitverkocht. Vandaag ook weer in Kruidvat: alle detolhandzeep weg, al de andere zaken die aan -50% of 1+1 staan minstens nog halve schappen vol.

2de ergernis: rozijnenbrood gekocht op de markt (glimlach) en dan beseffen dat ik gisteren het laatste van de margarine heb opgebruikt. Passeert de winkel: volle parking. lol, ik ga echt geen uur aanschuiven voor 1 botervlootje. tzullen dan wel 'droge' sneden worden. Algoed dat het supervers is.
Straks nog eens terug naar de winkel gaan, dan is het daar heerlijk rustig.
Gisteren naar de delhaize geweest om 19h30. Ik heb zelf niet moeten wachten aan de kassa :woohoo:

Straks nog eens terug naar de winkel gaan, dan is het daar heerlijk rustig.
Gisteren naar de delhaize geweest om 19h30. Ik heb zelf niet moeten wachten aan de kassa :woohoo:
kga mijn rozijnenbrood nu opeten, dus straks is de behoefte er niet echt meer. Ik gebruik eigenlijk amper margarine. Ik denk enkel als ik kaas of salami tussen de boterham doe of dus bij rozijnenbrood aangezien ik dat zonder beleg eet.

in den gb hier hebben ze dat wel en ik heb dat efkes gebruikt tot mijn frank viel dat iedereen dat vastpakt en niemand het ontsmet, dus ik heb liever dat de kassier mijn producten vastneemt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan