Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt ook 24k volgers op insta. Ken jij al die 24.000 mensen?

Nee, maar als die mensen iets komen zeggen ofzo dan zeggen ze dat het daarvan is of dan zeggen ze zelf wie ze zijn bijvoorbeeld.

Uit dit gesprek kon ik zowel afleiden dat ik die toch op zijn minst al es ene keer irl moet gezien hebben. En het was vlak voor mijn deur, dus zal hier wel in straat wonen ofzo.

Nee, maar als die mensen iets komen zeggen ofzo dan zeggen ze dat het daarvan is of dan zeggen ze zelf wie ze zijn bijvoorbeeld.

Uit dit gesprek kon ik zowel afleiden dat ik die toch op zijn minst al es ene keer irl moet gezien hebben. En het was vlak voor mijn deur, dus zal hier wel in straat wonen ofzo.
Vraag het hem de volgende keer eens :)

Net buiten iemand tegengekomen die ik overduidelijk zou moeten kennen.
5 minuten mee gebabbeld zonder een idee te hebben wie het is.

En dan de hele tijd die angst dat ge betrapt wordt dat ge die niet kent.
Maar het is me gelukt, denk niet dat em iets gemerkt heeft. Nu kan ik weer 2 weken mij gaan afvragen wie dat was.
Guy

Bellen met Fransen, de echten, uit Frankrijk. Die nemen de telefoon op met enkel allô waardoor je al niet 100% zeker bent of je op 't juiste adres terecht bent.
Die praten aan eentempo waarop Verstappen jaloers is , laten u niet uitspreken en hangen direct op als je niet binnen de nanoseconde antwoord en gewoon ff iets wil checken.

Walen zijn iets minder gehaast, daar kan al eens mee gepraat worden.
En zeker als je een (telefoon)nummer aan hen moet vragen en ze dan met iets afkomen als zéroswasaantdiezwiet kattreveigntseis sinkaanttrwa karaantneuf

Dan ben je nog die zéroswasaantdiezwiet aan het decoderen terwijl ze al klaar zijn. En dan nog boos zijn als je vraagt of ze het nog willen herhalen.

Echt, welke debiel heeft die taal uitgevonden? Zie je dat al in het Nederlands? NulZestigTienEnAcht. Vier keer Twintig en zestien. Je hebt al een doctoraat in de Wiskunde nodig om die taal te ontcijferen. :sop:

En zeker als je een (telefoon)nummer aan hen moet vragen en ze dan met iets afkomen als zéroswasaantdiezwiet kattreveigntseis sinkaanttrwa karaantneuf

Dan ben je nog die zéroswasaantdiezwiet aan het decoderen terwijl ze al klaar zijn. En dan nog boos zijn als je vraagt of ze het nog willen herhalen.

Echt, welke debiel heeft die taal uitgevonden? Zie je dat al in het Nederlands? NulZestigTienEnAcht. Vier keer Twintig en zestien. Je hebt al een doctoraat in de Wiskunde nodig om die taal te ontcijferen. :sop:
In het Deens is dat nog erger!

En een Franstalige heeft het er ook moeilijk mee dat wij vijfentwintig en niet twintigvijf zeggen. Heck, zelfs ik heb het daar moeilijk mee als ik cijfers moet noteren!

Ze verstaan zelfs hun eigen taaltje niet eens. Lang geleden, toen ome Yusi ne kutkind was en op reis ging met zijn ouders naar Frankrijk, werd ik eens gestuurd naar de keuken van de camping voor zout. Ik moest zeggen "Un peu de sel". Toen ik daar stond, zei ik per abuis "Un peu sel". En die mannen keken alsof ze de taal niet herkenden. Daarna zei ik het nog eens en ditmaal correct: "Un peu de sel" en ze wisten direct waar ik het over had.

Serieus? Als ge een deel van een woord weglaat en het daardoor niet begrijpt, tot daar toe. Maar komaan, ik liet 1 woordje weg dat geeneens vertaald wordt in vele andere talen en ze snappen het niet meer. Dom volk... En om dan nog maar te zwijgen van het aantal versnellingen die ze hebben voor het achteruitrijden.

Het hele kumbaya gedoe rond de kerstperiode. "Familie" die ge nooit ziet of hoort die dan kaartjes sturen of erger, afkomen op een of ander familiefeest. Ik voel me dan echt Samson bij de zoveelste nonkel die "geïnteresseerd" iets over mijn leven of job vraagt:
tumblr_mq6jqfE2o21qbdffto6_250.gifv

Echt gewoon fuck off gast, als ik u de rest van het jaar nooit hoor dan moet ik u nu ook niet zien, ik voel die "christmas spirit" niet :sarcastic:

Het hele kumbaya gedoe rond de kerstperiode. "Familie" die ge nooit ziet of hoort die dan kaartjes sturen of erger, afkomen op een of ander familiefeest. Ik voel me dan echt Samson bij de zoveelste nonkel die naar "geïnteresseerd" iets over mijn leven of job vraagt:
tumblr_mq6jqfE2o21qbdffto6_250.gifv

Echt gewoon fuck off gast, als ik u de rest van het jaar nooit hoor dan moet ik u nu ook niet zien, ik voel die "christmas spirit" niet :sarcastic:
Misschien hebben die nonkels hetzelfde gevoel?

En nu dat nog in die mensen hun gezicht smijten en de kalkoen kan worden aangesneden. Waar is dat kerstdiner bij jullie?
"Hey nonkel.... Rudi was het zeker hé? Hoe is t nog? Uw gezin 6 jaar geleden laten zitten voor de secretaresse en sindsdien uw kop niet meer durven tonen? Gedaan met de secretaresse nu? Ah, daarmee dat ge terug zijt. Kunt ge de kroketjes eens doorgeven?"

Mij stoort het gewoon enorm dat half Wallonië weggespoeld is en als warmste week neemt men dat dan niet als thema. Onbegrijpelijk. Temeer omdat die mensen van de overheid ook (zo goed als) geen steun krijgen.
Dat ook ja, ik snap dat ook niet. Mensen in ons eigen land, erg. Maar thema van warmste week ligt natuurlijk al langer vast denk ik. Maar goed, dan nog zouden ze gewoon die mensen vanuit de overheid vollenbak moeten helpen ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan