Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke regio ben je?
Deze prijzen zijn redelijk schandalig.

Remmentest duurt 2 minuten, uitstoot test duurt 1 minuut, lichten afstellen een 3 tal minuten max (tenzij er een slechte lamp in zit of de regeling niet goed werkt) Hier 87 euro inclusief btw voor vragen das diefstal.
Heel de mikmak aan filters en vloeistoffen kost nog geen 100 euro aan inkoop prijs. Die remblokken kosten inkoop rond de 25 euro inkoop maximum, voorkant vervangen is kwartiertje werk.
Dichting thermostaat is n pakking van een euro, geen idee hoeveel werk het is maar dat zal zeker geen uur werk zijn om die te plaatsen.

Voor dit alles was je bij mij (heb een onafhankelijke garage in Nijlen) nog geen 400 euro kwijt geweest...

Ik ben soms wat te goedkoop, maar ik verschiet altijd van de facturen die klanten mij laten zien van andere garages...

Ben van regio Waasland.

Garage in kwestie staat in de buurt wel bekend dat ze enorm duur zijn.
Maar het was vrij dringend, auto was daar gekend en khad geen tijd/zin om een onafhankelijke garage te zoeken.

Vanaf volgende keer zoek ik wel iets anders.

Nijlen is wat ver jammer genoeg..

Voor dit alles was je bij mij (heb een onafhankelijke garage in Nijlen) nog geen 400 euro kwijt geweest...
Nijlen hé? Doe je onderhoud voor alle type wagens?
Ik woon in Itegem dus Nijlen valt nog mee. Ik ga daar dikwijls eten in de wereldkeuken Diamant (voor Coronatijd).

Welke regio ben je?
Deze prijzen zijn redelijk schandalig.

Remmentest duurt 2 minuten, uitstoot test duurt 1 minuut, lichten afstellen een 3 tal minuten max (tenzij er een slechte lamp in zit of de regeling niet goed werkt) Hier 87 euro inclusief btw voor vragen das diefstal.
Heel de mikmak aan filters en vloeistoffen kost nog geen 100 euro aan inkoop prijs. Die remblokken kosten inkoop rond de 25 euro inkoop maximum, voorkant vervangen is kwartiertje werk.
Dichting thermostaat is n pakking van een euro, geen idee hoeveel werk het is maar dat zal zeker geen uur werk zijn om die te plaatsen.

Ik ben soms wat te goedkoop, maar ik verschiet altijd van de facturen die klanten mij laten zien van andere garages...
Mssh eens stilstaan bij de totale plaatje van wat een garage kost.

Hij heeft een garage. :unsure:

Nu, de kosten van een onafhankelijke zijn idd niet te vergelijken met een officiële, maar de service is daarvoor verre van slechter bij een onafhankelijke.
Dus zijn remtestbank, zijn uitstoottester en lichtregelaar kosten hem niks? Want aangezien hij gewoon de tijd rekent en niet het gebruik van de toestellen moet het zijn dat die uit de lucht komen vallen, ook vergeet hij dat sommige garages niet alleen die zaken controleren maar men ook nog eens de speling op de stuurgewrichten controleert, banden, staat van de uitlaat, verlichting etc. Als je dit goed wilt doen dan ben je toch ook al een 3 kwartier bezig. Ook de filters en olie rekent hij aan inkoopprijzen. Imo rekent men hier dus wel degelijk gewoon de kosten van de onderdelen en niet de werkelijke kosten van een garage. Alle apparatuur, medewerkers en alles wat er rond hangt moet hier wel degelijk van betaald geraken he. Of gaan we ook zo op restaurant? Biefstuk kost max 7 euro aan inkoopprijs, bakken duurt hoop en wel 10min en dan doet men dan nog meestal dat biefstuk niet alleen, salade heb je voor minder dan een euro en wat kost nu wat frieten bakken. Schandalig dat men daar 25 euro durft voor te vragen, afzetters zijn he. Of op cafe, 150 euro voor een vat bier, 160 pinten haal je eruit en dan durven ze verdorie 2 euro vragen. Schandalig :unsure:
Dat de prijzen hoog zijn ga ik niet ontkennen maar ik ga daarom nog niet beweren schandalig duur zijn.

Dus zijn remtestbank, zijn uitstoottester en lichtregelaar kosten hem niks? Want aangezien hij gewoon de tijd rekent en niet het gebruik van de toestellen moet het zijn dat die uit de lucht komen vallen, ook vergeet hij dat sommige garages niet alleen die zaken controleren maar men ook nog eens de speling op de stuurgewrichten controleert, banden, staat van de uitlaat, verlichting etc. Als je dit goed wilt doen dan ben je toch ook al een 3 kwartier bezig. Ook de filters en olie rekent hij aan inkoopprijzen. Imo rekent men hier dus wel degelijk gewoon de kosten van de onderdelen en niet de werkelijke kosten van een garage. Alle apparatuur, medewerkers en alles wat er rond hangt moet hier wel degelijk van betaald geraken he. Of gaan we ook zo op restaurant? Biefstuk kost max 7 euro aan inkoopprijs, bakken duurt hoop en wel 10min en dan doet men dan nog meestal dat biefstuk niet alleen, salade heb je voor minder dan een euro en wat kost nu wat frieten bakken. Schandalig dat men daar 25 euro durft voor te vragen, afzetters zijn he. Of op cafe, 150 euro voor een vat bier, 160 pinten haal je eruit en dan durven ze verdorie 2 euro vragen. Schandalig :unsure:
Dat de prijzen hoog zijn ga ik niet ontkennen maar ik ga daarom nog niet beweren schandalig duur zijn.
Hij rekent hier efkes zijn uurprijs, om te vergelijken met de uiteindelijke vraagprijs. Nadien geeft hij ook zijn eigen vraagprijs mee, die er een stuk onder ligt. Iedereen weet wel dat je betaalt voor uren en stukken, maar ook iedereen weet dat een merkgarage veel duurder uitvalt in de meeste gevallen.
Voor hetzelfde onderhoud betaal ik bijvoorbeeld bij mijn onafhankelijke iets van een 300 euro maximaal, waar ze bij de Volvo 600+ voor vragen. En ik mag er bij blijven, dus ben zeker dat alles wat ze aanrekenen, ook effectief gedaan werd.

Als ik zie dat de keuring check-up bij Waelvis 72 euro kost zonder btw en bij mij 30 euro inclusief btw, dan is er toch iets serieus mis!
Zolang je niet weet wat men allemaal gedaan heeft is het appelen met peren vergelijken.
Hij rekent hier efkes zijn uurprijs, om te vergelijken met de uiteindelijke vraagprijs. Nadien geeft hij ook zijn eigen vraagprijs mee, die er een stuk onder ligt. Iedereen weet wel dat je betaalt voor uren en stukken, maar ook iedereen weet dat een merkgarage veel duurder uitvalt in de meeste gevallen.
Voor hetzelfde onderhoud betaal ik bijvoorbeeld bij mijn onafhankelijke iets van een 300 euro maximaal, waar ze bij de Volvo 600+ voor vragen. En ik mag er bij blijven, dus ben zeker dat alles wat ze aanrekenen, ook effectief gedaan werd.
Dat een merkgarage duurder is ga ik niet ontkennen maar daarom zijn de prijzen niet schandalig duur. Als je weet dat een goeddraaiende merkgarage ongeveer nog 1procent van de omzet winst is. Vergelijk dit met je onafhankelijke garage en zeg dan eens wie het best verdiend.

Kinderen mogen hele dag naar school waar zo op elkaar geplakt zitten, maar kleuterbudo (soort judo) mag niet (Max 10 kinderen op mat van 250m^2, dus niet te doen voor de club om op te delen)

Nijlen hé? Doe je onderhoud voor alle type wagens?
Ik woon in Itegem dus Nijlen valt nog mee. Ik ga daar dikwijls eten in de wereldkeuken Diamant (voor Coronatijd).
Yup, alle merken. Specialiteit Honda maar doe gewoon onderhoud en herstellingen van alle merken.
Heb klanten met een Ford, Chevrolet, Fiat, Jeep, Volkswagen, Audi...
Mijn uurtarief is 40 euro ex btw (48,40 euro inc btw) en dat is relatief laag als je vergelijkt bij een merken garage.
En geloof mij, een auto controleren voor de keuring duurt echt geen 45 minuten, op de keuring duurt het niet eens 45 minuten.

Ik ben een kleine garage zonder wachtruimte en fancy showroom en doe alles alleen, dus ik heb ook geen massa aan personeel te betalen wat de prijs drukt voor mijn klanten. Ik heb geen fancy gebouw (ben wel bezig met de garage te vernieuwen, nieuwe werkplaats komt er hopenlijk ten laatste volgend jaar) maar ik maak dat goed met betaalbare prijzen en topservice. Doe ook depannage als klanten panne hebben en bij mij kan je terecht na 18u en op zondag in nood.

En dat ik 10 euro voor een liter motor olie reken en een merken garage 18 euro voor diezelfde motor olie tjah, dat vind ik een beetje overdreven, want zij hebben dikwijls een nog lagere inkoopprijs dan ik. De remblokken die bij mij 50 euro kosten van Brembo (en daar verdien ik ook nog op) en op een ander meer dan 100... Ik maak echt mijn bedenkinen daar bij.

Onlangs een Fiat 500 gehad van 2016 van een klant, een kleine 400 euro kwijt voor groot onderhoud + bougies + versnellingsbakolie, welke beide meestal niet eens bij n groot onderhoud bij zitten. Dat menske verschoot want dat was ze bijna kwijt bij de Fiat garage voor een klein onderhoud.

Ik wist niet dat Fiat ook al zo duur was.
Ik ben bij Renault een goede 200 euro kwijt voor een klein onderhoud.

Als ik dat hier zo allemaal lees, dan tref ik het nog vrij goed bij Renault.

Kinderen mogen hele dag naar school waar zo op elkaar geplakt zitten, maar kleuterbudo (soort judo) mag niet (Max 10 kinderen op mat van 250m^2, dus niet te doen voor de club om op te delen)
Wij hebben het opgedeeld. Maar er zijn kinderen die een andere hobby kiezen boven de kinderbudo, dus niet volledige groep van 40 die we moeten opdelen naar groepjes van 10

Ik heb redelijk wat kennissen uit de cultuursector op Facebook. Dat zijn mensen (voornamelijk vrouwen) die jaren kunst- of toneelschool gedaan hebben en een heel jaar stoefen dat ze deurklink nr 2 in de achtergrond op de set van Thuis gespeeld hebben. Nu zijn die allemaal, stuk voor stuk "life coaches" aan het worden. Want als uw sector al een jaar op zijn gat ligt ga je jezelf uiteraard herscholen naar iets waar wel werk in te vinden is
unsure.gif
.

Ik heb redelijk wat kennissen uit de cultuursector op Facebook. Dat zijn mensen (voornamelijk vrouwen) die jaren kunst- of toneelschool gedaan hebben en een heel jaar stoefen dat ze deurklink nr 2 in de achtergrond op de set van Thuis gespeeld hebben. Nu zijn die allemaal, stuk voor stuk "life coaches" aan het worden. Want als uw sector al een jaar op zijn gat ligt ga je jezelf uiteraard herscholen naar iets waar wel werk in te vinden is
unsure.gif
.
ik zou ook graag eens met een deurkink spelen

Op het werk aankomen: de enige collega die het vertikt om met masker rond te lopen horen zeggen.

"Hebt ge het niet gehoord, in Israel vallen ze gelijk vliegen nadat ze dat vaccin hebben gekregen"
Omgedraaid en terug naar huis gegaan, I can't deal with this BS today.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan