Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ketel is al sinds midden november kapot, de compressor moet vervangen worden. Eergisteren stond de firma onverwacht ‘s morgens aan de deur om een weerstand in het vat te steken zodat de verwarming opnieuw zou werken maar het warmt maar heel traag op en ‘t is hier nog steeds koud. Het stuk zou overigens pas geleverd worden week 3 van ‘22 😫

Jawel hè. In beide voorbeelden gaat het over zaken laten meespelen die niet direct relevant zijn.
Ik vind gedrag op school in andere lessen net wel relevant, dat is mijn punt. Kinderen en tiener zijn geen engeltjes, het gebeurt vaak genoeg dat ze snel snappen bij welke leerkracht ze het varken kunnen uithangen en bij welke dat niet pakt, het zou dus nogal schoon zijn als een andere leerkracht niets "mag" weten over dat gedrag zeg.
Oei, heb ik ergens tegen uw kar gereden? ;)
Neen, ik vind dat soort opmerkingen type "iemand is ooit eens niet lief tegen mij geweest op het forum en dat was niet eerlijk" gewoon achterlijk.

De opmerking over cultuur is erover, maar euhm...je denkt toch niet dat mensen tegen hun collega's gaan zwijgen over gemeenschappelijke leerlingen?

Dat is toch compleet normaal dat als je in de ene les het varken uithangt de andere leerkrachten dit weten? Het zou anders nogal gemakkelijk zijn. Nogal een vreemd trauma om jaren later nog te weten ook, een opmerking van een leerkracht over een eerder event met kidibul.
Dat zou toch het laatste zijn waar ik me mee bezig zou houden. Roddelen over een kind van 14. Er zijn wel interessantere dingen om over te praten met collegas tijdens de pauze denk ik. Iedereen weet gewoon dat zo een leraarskamer een roddelkot is en niks anders.

Dat je praat over probleemgedrag en hoe je het kan oplossen of als een leerling problemen heeft met bepaalde zaken en eens samen denkt hoe je het kan oplossen zou misschien een nuttiger tijdbesteding zijn.

Heeft ook totaal niks met trauma te zien of heb jij soms heel je jeugd uit je geheugen gewist ofzo dat alles een trauma moet zijn omdat je het nog weet?

Neen, ik vind dat soort opmerkingen type "iemand is ooit eens niet lief tegen mij geweest op het forum en dat was niet eerlijk" gewoon achterlijk.
Mijn opmerking is achterlijk? Vind je dat nu echt een gepaste reactie? Maar bedankt alvast om mijn punt te bewijzen dat er (blijkbaar) andere zaken meespelen in uw reactie die hier eigenlijk niet relevant zijn.

Er is een beetje ambras in de Teams voor een derde jaar Mode & Creatie. Agnes krijgt een *beetje* tegenwind over haar Cultuur opmerking. Agnes was altijd al een beetje… niet echt fan van andere culturen. En dat is dan vastbenoemd.

4055-F6-C4-D42-C-4980-88-B9-533-CE83-F2-EF2.jpg
Gewoon keihard rapporteren. Dit is degoutant. Die krijgen waarschijnlijk totaal geen eerlijke kans.

De ketel is al sinds midden november kapot, de compressor moet vervangen worden. Eergisteren stond de firma onverwacht ‘s morgens aan de deur om een weerstand in het vat te steken zodat de verwarming opnieuw zou werken maar het warmt maar heel traag op en ‘t is hier nog steeds koud. Het stuk zou overigens pas geleverd worden week 3 van ‘22 😫
Fuck ook wel een kut periode om zonder chauffage te vallen. Ik heb nog 2 elektrische vuren met blazen van 3 kW die je kan lenen als je wilt. Regio Merelbeke-Lievegem. Ze zijn wel wat stoffig want het zijn er van in de verbouwingen.

Laatst bewerkt:
Dat zou toch het laatste zijn waar ik me mee bezig zou houden. Roddelen over een kind van 14. Er zijn wel interessantere dingen om over te praten met collegas tijdens de pauze denk ik. Iedereen weet gewoon dat zo een leraarskamer een roddelkot is en niks anders.

Dat je praat over probleemgedrag en hoe je het kan oplossen of als een leerling problemen heeft met bepaalde zaken en eens samen denkt hoe je het kan oplossen zou misschien een nuttiger tijdbesteding zijn.

Heeft ook totaal niks met trauma te zien of heb jij soms heel je jeugd uit je geheugen gewist ofzo dat alles een trauma moet zijn omdat je het nog weet?
Ik heb links en rechts een paar kennissen die leerkrachten zijn geworden. De ene is al wat positiever over zijn job dan de andere.
Persoon A doet extra moeite om de lessen interessant te onderbouwen (want van de school zelf moet ge niks verwachten naar het schijnt) en persoon B blaast, zucht en mompelt: pffff, daar zal nooit iets van terecht komen. Persoon B werkt ook al wel een paar jaar langer op school, misschien dat het daar iets mee te maken heeft :).

Van mij mogen ze het doen. Niet dat ik iets heb tegen 'de jeugd van tegenwoordig'. Eerder schrik van 'de ouders van tegenwoordig' ;)

Mijn opmerking is achterlijk? Vind je dat nu echt een gepaste reactie? Maar bedankt alvast om mijn punt te bewijzen dat er (blijkbaar) andere zaken meespelen in uw reactie die hier eigenlijk niet relevant zijn.
Ik reageer op iemand anders en jij komt door een of andere scheve vergelijking iets zeggen over hoe men jij achtervolgt ofzo. Op dat soort zaken reageer ik altijd met een variatie op "het zijn altijd dezelfden", op eender wie. Weet je waarom? Omdat het altijd dezelfden zijn die van alles het slachtoffer zijn, zowel hier op een forum als in het echte leven.

Maar kennelijk moet dat bij jou meteen persoonlijk worden en ben je een slachtoffer :unsure:
Eerlijk: ik zou bij god niet weten wat jouw laatste posts zijn of waar je tegen mijn kar bent gereden, maar gebaseerd op de 3 posts die ik hier lees lijk je mij een nogal lichtgeraakt iemand die misschien het forum minder serieus moet nemen.

Ik vind dat gewoon menselijk gedrag, en zoals hierboven al toegelicht vind ik je algemeen gedrag op school wel relevant eigenlijk. Jij zal op het werk ook wel over het werk spreken vermoed ik, welja als je werk bestaat uit een stuk of 100 pubers waar er een paar opvallen omdat het varkens zijn, mja ik zou het weten :)

Verder klink jouw anekdote niet echt als probleemgedrag dat een individuele aanpak nodig heeft. Dat is toch gewoon iets waar een opmerking genoeg is? Daar dan meteen afkomen met "de leraarskamer is een roddelkot en ze zouden zich beter met iets anders bezighouden" klinkt voor mij gewoon als onverteerde gebeurtenissen.

Laatst bewerkt:
Ah fuck, dat suckt. Op zo'n momenten komt een oude houtkachel of een pelletkachel wel van pas.
Geen kennissen, vrienden, ... die nog elektrische vuurtjes hebben staan zodat je toch even uit de nood geholpen bent?

Ik reageer op iemand anders en jij komt door een of andere scheve vergelijking iets zeggen over hoe men jij achtervolgt ofzo. Op dat soort zaken reageer ik altijd met een variatie op "het zijn altijd dezelfden", op eender wie. Weet je waarom? Omdat het altijd dezelfden zijn die van alles het slachtoffer zijn, zowel hier op een forum als in het echte leven.
Oei, het zit precies toch diep dat je zo'n sneren blijft geven.
Maar kennelijk moet dat bij jou meteen persoonlijk worden en ben je een slachtoffer :unsure:
Eerlijk: ik zou bij god niet weten wat jouw laatste posts zijn of waar je tegen mijn kar bent gereden, maar gebaseerd op de 3 posts die ik hier lees lijk je mij een nogal lichtgeraakt iemand die misschien het forum minder serieus moet nemen.
Amai, als dit al een "gewone" reactie is, wat moet dat dan geven als ik écht tegen uw kar rij? :unsure:

Héhé da ken ik. En dan vraagt ge:
"kunt ge aub wat specifieker zijn? want ik ga dan verlof moeten pakken"
- "Jama ge moete gij daar gene verlof voor pakken ze manneke" ... 😼

Bij mijn garage is dat ook.
"Wanneer kunde hem komen brengen"
-"Liefst op een vrijdag, want ik moet verlof pakken en dan sluit dat mooi aan op't weekend"
"Oooh jama manneke gij moet daar nie speciaal verlof voor pakken ze, da's toch wa overdreven. Hebde zo gene andere dag in de week dat ge thuis bent?"
-"Euh, nee?"
Dat is bij mijn garage geen probleem, ik breng de auto 's avonds na het werk binnen, rij weg met vervangingen en volgende dag wissel ik die terug om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan