Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
That's some good parenting there.
694

De vrouw had wok besteld dan aan huis werd gebracht. Normaal zou het 45 minuten door, maar ja 2 uur en verschillende kwade telefoons nog altijd geen eten m, en de vrouw een laatste telefoon gedaan dat ze hun eten mogen houden.

Ben dan zelf naar de kebab gereden, kom ik terug was de wok toch geleverd en mijn hangry vrouw heeft zo van hare tak gemaakt dat we niet moesten betalen. Dus free door morgen. (Kleine glimlach)
Als je op een zondag eten bestelt weet je toch op voorhand dat het lang gaat duren, bestel dan ruim op tijd in plaats van nadien de verontwaardigde idioot uit te hangen. Die geschatte bezorgtijd is meestal ook gewoon een geautomatiseerd bericht dus je moet al behoorlijk naïef zijn om te geloven dat het echt maar 45 minuten gaat duren op de drukste dag van de week.

Dat gebrek aan respect is dan weer mijn ergernis omdat ik een paar weken geleden nog een ongemakkelijk gesprek heb gehad met een bezorger die bijna aan het smeken was om een positieve review te posten, want de zondag voordien was alle elektriciteit uitgevallen in hun keuken en ze hebben toen zoveel negatieve reviews gekregen dat bijna niemand er nog durfde te bestellen. En hij was natuurlijk degene die overal de verwensingen mocht gaan ontvangen omdat de hangry Karens maar niet wouden snappen waarom hun eten te laat was :sarcastic:

Eerst beloven ze op het werk dat ik van een deeltijds contract naar een fulltime contract kan gaan. Kom ik te horen, ja maar het zal maar een tijdelijk fulltime zijn van 6 maanden. Dat was de afspraak niet. Den deze is nu vollop aan het zoeken naar ander werk. Als men zijn belofte niet houd dat ik eerst een fulltime contract zou krijgen van onbepaalde duur, dan kan ik ook niet beloven dat ik blijf. En ben niet de enige daar die het er aftrapt. Dees maand al enkele zorg/verpleegkundigen en enkele van de poets hebben hun ontslag gegeven.

Laatst bewerkt:
Als je op een zondag eten bestelt weet je toch op voorhand dat het lang gaat duren, bestel dan ruim op tijd in plaats van nadien de verontwaardigde idioot uit te hangen. Die geschatte bezorgtijd is meestal ook gewoon een geautomatiseerd bericht dus je moet al behoorlijk naïef zijn om te geloven dat het echt maar 45 minuten gaat duren op de drukste dag van de week.

Dat gebrek aan respect is dan weer mijn ergernis omdat ik een paar weken geleden nog een ongemakkelijk gesprek heb gehad met een bezorger die bijna aan het smeken was om een positieve review te posten, want de zondag voordien was alle elektriciteit uitgevallen in hun keuken en ze hebben toen zoveel negatieve reviews gekregen dat bijna niemand er nog durfde te bestellen. En hij was natuurlijk degene die overal de verwensingen mocht gaan ontvangen omdat de hangry Karens maar niet wouden snappen waarom hun eten te laat was :sarcastic:

Neen het is niet aan de klant om dat te weten en er rekening mee te moeten houden.

Als ze hun bestelling doorgeven moeten ze zelf maar zeggen dat er een lange wachttijd zal zijn van 2u. Er is een verschil tussen lang duren (45 minuten is al lang) en meer dan 2u wachten voor een pot wok zoals zij moeten wachten hebben. Dat is gewoon belachelijk als er geen technische panne is. (en dat kun je de mensen ook laten weten)

Het probleem was niet dat mijn eten niet tijdig klaar was, want dat was het wel, maar door onderbemanning konden ze het niet tijdig geleverd krijgen.

Mijn eten heeft meer dan een uur bij hun op de toog gestaan, waardoor we het koud thuis kregen.

Als je als keten een bezorg service voorziet, en je een richtuur geeft, ga je als klant ervan uit dat je rond dat tijdstip je eten thuis krijgt, want daar betaal ik voor.

Dat de bezorgers hier niets aan kunnen doen, weet ik ook, maar dan moeten de leidinggevenden is uit maken of ze service willen houden en dan meer volk aannemen ofwel de service niet meer aanbieden.

Eerst beloven ze op het werk dat ik van een deeltijds contract naar een fulltime contract kan gaan. Kom ik te horen, ja maar het zal maar een tijdelijk fulltime zijn van 6 maanden. Dat was de afspraak niet. Den deze is nu vollop aan het zoeken naar ander werk. Als men zijn belofte niet houd dat ik eerst een fulltime contract zou krijgen van onbepaalde duur, dan kan ik ook niet beloven dat ik blijf. En ben niet de enige daar die het er aftrapt. Dees maand al enkele zorg/verpleegkundigen en enkele van de poets hebben hun ontslag gegeven.
Die teambuilding voor niks gedaan! :s

De cursus dan :p

Cursus? Zeg maar hoe leer je elkaar nog meer te haten op het werk.

Portefeuille kwijt. Gebeurt wel vaker, maar nu toch hardnekkiger want nergens te vinden op de gebruikelijke plaatsen en intussen ook al de ongebruikelijke plaatsen nagekeken. Ik begin te vrezen dat ik die gisteren kwijt ben geraakt aan de supermarkt. 😣

Portefeuille kwijt. Gebeurt wel vaker, maar nu toch hardnekkiger want nergens te vinden op de gebruikelijke plaatsen en intussen ook al de ongebruikelijke plaatsen nagekeken. Ik begin te vrezen dat ik die gisteren kwijt ben geraakt aan de supermarkt. 😣
Dat is altijd miserie. Het kwijtraken op zich niet zo, maar al die kaarten gaan blokkeren en weer aanvragen :( Misschien is een van deze wat voor je:

Dat is altijd miserie. Het kwijtraken op zich niet zo, maar al die kaarten gaan blokkeren en weer aanvragen :( Misschien is een van deze wat voor je:

Dat ga ik op mijn kerstlijst zetten! Merci 👌

Idd ik zag enorm op tegen die ronde voor alles opnieuw aan te vragen. En ook toevallig vandaag op mijn Telenet e-mail een scam mail van m’n bank. Normaal komt dat soort phishing alleen op Hotmail, dus nu begon ik schrik te krijgen dat iemand m’n portefeuille gevonden had en zo probeerde code te krijgen (en wie weet wat allemaal al gedaan of geprobeerd had met corporate kredietkaart). Maar bleek dus allemaal vals alarm, because i’m an idiot 🤓

Wat een zever.

Ik heb zo eens 2,5 uur op frieten moeten wachten. 2x gebeld, geen antwoord. De derde maal werd ik nogal snel afgesnauwd (terwijl ik beleefd bleef) want 'meneer weet niet dat het carnaval is in de buurt of wat?'. Ik heb dan beleefd gevraagd of hij mijn order wou annuleren wanneer ik wist dat ze er zelfs nog niet aan begonnen waren. Dan kreeg ik: 'ah, das nog ne goeien, meneer moet anders hier maar eens komen meedraaien als hem denkt dat het beter kan'.

Dan was het voor mij toch gedaan met vriendelijk blijven. Ik zei hem dat hij binnen x-aantal maanden ging mogen stoppen met zijne boel met zo'n manieren tegen klanten.

Als ge met levering werkt en ge plakt er een uur op, zorg dan dat je dat kan nakomen. Anders moet je niet met levering werken. Nekeer een half uur te laat gaat niemand van kraaien, maar toch geen 2u?

In uw gedachtegang plakt men een 45 min wachttijd op uw bestelling en als dat ondertussen langer dan 2u duurt en ge durft bellen dan zijt gij de verontwaardigde idioot want: 'HA! 't is wel zondag hé, dan telt dat niet'.

En dan verontwaardigd zijn dat men respectloos is. Mike toch.

Edit: en die gast zijn frituur is ondertussen failliet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan