Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dochter heeft de hele nacht liggen hoesten in haar slaap om de 1 a 2 minuten, enkel tussen 1 en 4 hebben we ze niet gehoord omdat we ze een flesje hadden gegeven.

Ik vermoed dat de crèche straks ook gaat bellen dat ze koorts heeft. Alvast maar een afspraak bij de dokter gemaakt vanavond, want het kind heeft om de 2 weken wel iets.

Tijd voor koffie nu.
Courage!

Hier ook 2 zieke kindjes gehad, maar 't is aan het beteren. Finally.

Echt afgaan of gewoon zo'n scherpe tuut om de zoveel tijd?
Die scherpe tuut hebben die van ons bij platte batterij, dat vind ik nog wel meevallen en handig om te weten dat ze plat zijn. 🤓
Ja die tuut voor een platte batterij. Er is een duidelijk verschil tussen die tuut en natuurlijk echt afgaan. Maar zelfs al is dat nog maar die tuut, dat is verschieten als dat midden van de nacht is en je ligt te slapen, je nog 2 klein kinderen hebt die liggen te slapen.
Ik slaap 6-7u per dag en toch is dat telkens in die 6-7u dat die dingen beginnen te tuten en nooit in de rest van de dag, vind dat echt frappant. Aleja je leert dat na een paar keer verschieten ook wel, dan zet je een wederkerende herinnering in uw gsm en begin je die preventief te vervangen voor je u dood verschiet.

Here are seven of the most common causes of smoke alarm malfunction.
  1. Smoke detector placement. It doesn't take a lot of smoke to trigger the alarm. ...
  2. Overcooked food. ...
  3. Steam or high humidity. ...
  4. Pesky insects. ...
  5. A buildup of dust. ...
  6. Strong chemicals nearby. ...
  7. The batteries need to be changed.

Onlangs het 10 jarig in woonkamer (op de middag wel voor ne keer), denk stof opbouw of wat condens vocht ...
In tuinhuis gelegd, en is niet meer afgegaan na 1ste reset.

Reset is enkel 10 minuten hé, als probleem blijft, gaat alarm opnieuw af
Dus best batterijen verwijderen als je wilt doorslapen, geen batt. is geen geluid. En snel nieuw alarm of batterijen gaan halen

Een 10 jarig brandalarm die niet open vijst en blijft afgaan? Hamer erop zeker 😏 (mijn buur heeft geen vijver)

ps. Haat het ten gronde, die valse brandalarmen. Als je zeer gevoelige oren hebt ben je beter voorbereid (heb ook oorkappen om die dingen af te zetten). Er zijn er ook met magneetstrip montage ipv kwartdraai op plaatje aan plafond. Sommige hangen met vijzen in plafond, onhandig dus.

Laatst bewerkt:
Eerst mijn vriend ziek en nu heb ik het ook al zitten sinds vandaag. :rolleyes: (Keelpijn en me niet 100% voelen (geen Corona)).

Dat ding ligt nu nog steeds in mijne pompbak onder 10cm water te piepen! :help:

mc-hammer-hammer-time.gif

23u: dochter huilt me wakker.
3u: dochter huilt me wakker.
3u25: brandalarm dat hier 6 weken hangt, gaat af. Nodeloos. Ladder zoeken, ladder tegen bijna elke muur laten botsen omdat hij te hoog is om vlot te manoeuvreren, brandalarm los kunnen wrikken met verfschade als gevolg, brandalarm stil gekregen.
5 minuten later: brandalarm gaat af. 😡
Aangezien ik het niet open geforceerd kreeg, heb ik het dan maar verzopen.
Fuck this shit, just die!
Niet om uw verhaal te minimaliseren, maar het deed me aan iets denken..

Enkele jaren terug hebben wij "brand" gehad in ons huis. Voor we brandmelders hadden. De elektriciteitsmeter had kortsluiting veroorzaakt en is beginnen smeulen. M'n vrouw lag met onze jongste (toen paar maand oud) in ons bed borstvoeding te geven als ze plots rookgeur rook. (De 2 oudste waren toevallig ergens gaan slapen en ik was weg wegens nachtshift). Ze is in paniek naar buiten gelopen en heeft de brandweer (en mij) gebeld. Ik was net toegekomen en heb direct rechtsomkeer gemaakt.
Gelukkig is door de smeltende plastic de kortsluiting gestopt en is het gebleven bij zware rookschade en het vervangen van elektriciteitsmeter en zekeringskast. Maar m'n vrouw heeft een enorme schrik opgedaan. Maandenlang zorgde elke sirene (dus ook van passerende politie, ambulance, brandweer,... Zelfs op TV) voor een paniekaanval.
Na dit voorval direct rookmelders gekocht en geïnstalleerd.

Na een paar maand, terwijl ik terug de nacht had, ging er zo een af om 3u s'nachts. Met idd de "piep" dat de batterij bijna leeg was.
Ik heb meer dan een uur met haar aan de telefoon gehangen om haar te kalmeren. Ze heeft daar weken enorm van afgezien...

We hebben die dan allemaal weggesmeten en pas vorig jaar (7 jaar na datum) hebben we nieuwe gehangen..

En ik mag ze nog steeds niet testen (moet kaart schijnt om de zoveel tijd) als ze thuis is...

Of een geldautomaat die al begint te tjingelen dat je je kaart niet mag vergeten, terwijl ze nog uitgeworpen moet worden. “Zijt kalm gast!”

Een geldautomaat die eerst je kaart teruggeeft voor je je geld kan nemen... Hoe dikwijls ik daar al als een mongool staan wachten heb op die kaart na het nemen van m'n geld (terwijl ik die samen met het geld in m'n handen heb)...

Na 2 jaar nog steeds post ontvangen voor mensen die niet de vorige eigenaars waren maar daarvoor. Ik ben dan maar beginnen te mailen naar de instanties dat ze mijn adres per direct uit hun systeem mogen verwijderen.

Hier vandaag een brief ontvangen van de bank van Casablanca met de pin code voor de vorige eigenaar zijn nieuwe bankkaart. Ook elk jaar krijgen we een uitnodiging tot het betalen van een bijdrage aan het Islamitisch uitvaartfonds.
Die man woont hier al 8 jaar niet meer.

Laatst bewerkt:
verkleumde vingers. Wat een rotweer vandaag. Vanmorgen in de sneeuw gereden met de motor. Best spannend. Maar dan vanavond in een serieuze regenbui en dat was nog minder leuk. Wel veiliger kwestie van zicht, want sneeuw blijft gewoon aan uw scherm plakken, maar ben wel serieus verkleumd thuisgekomen. Vingertoppen hadden een niet normaal kleurtje en ik was nat tot op mijn sokken.

verkleumde vingers. Wat een rotweer vandaag. Vanmorgen in de sneeuw gereden met de motor. Best spannend. Maar dan vanavond in een serieuze regenbui en dat was nog minder leuk. Wel veiliger kwestie van zicht, want sneeuw blijft gewoon aan uw scherm plakken, maar ben wel serieus verkleumd thuisgekomen. Vingertoppen hadden een niet normaal kleurtje en ik was nat tot op mijn sokken.
Uw auto nog net niet beschikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan