Avondland
Well-known member
Shinrin-yoku in het Japans.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Shinrin-yoku in het Japans.
Het zal wel toeval zijn, maar ik heb nu ook wel op een week tijd twee keer een gatplakker gehad die eerst nog teken deed met de grootlichten alsof ik in de weg reed, daar zo op het linkse vak tegen 10-20 km/u meer dan de maximumsnelheid met hopen voorliggers. Dat eindigt dan steevast met wat illegaal langs rechts voorbijsteken en een paar keer gevaarlijk invoegen. In het 2de geval om dan wat verder naast elkaar te staan aan de lichten.Het valt mij de laatste tijd op dat er meer en meer frustro's rondrijden op de baan. Niemand heeft nog maar 5 seconden geduld en bij het minste dat hun niet aan staat beginnen ze al te claxonneren of met hun lichten te flikkeren.
Oei, toevallig ook aan de paddo's gelikt aldaar?Gisteren was het bos aan de overkant van mijn straat zo mooi in het herfstige ochtendlicht dat ik mijn bureau heb verlaten en een bosbad heb genomen als pauze.
Amai, zo'n veralgemeningen. Ik kon in mijn tijd een saf volledig afsleuren in <1 minuut als het moest. Verder is dit ook een plaats waar je aan je netwerk kan werken met mensen van buiten je team. Beetje equivalent van koffiemachineklets dus.Als rokers om het uur 10 minuten gaan roken en onproductief zijn mag ik dat ook.
Idd. Als zo een apsjaars in mijn kont aan het boren zijn, dan blijf ik zeker aan de huidige snelheid rijden. Hij moet maar wachten zoals ik. Vorige week ook zo een pipo met zijn lichten aan het knipperen terwijl er nog 3 voor mij hingen we een rij aan het inhalen zijn. Wat dacht hij dat ik ging doen?Het zal wel toeval zijn, maar ik heb nu ook wel op een week tijd twee keer een gatplakker gehad die eerst nog teken deed met de grootlichten alsof ik in de weg reed, daar zo op het linkse vak tegen 10-20 km/u meer dan de maximumsnelheid met hopen voorliggers. Dat eindigt dan steevast met wat illegaal langs rechts voorbijsteken en een paar keer gevaarlijk invoegen. In het 2de geval om dan wat verder naast elkaar te staan aan de lichten.
Maar iedereen weet dat rokers marginalen zijn dus daarmee netwerken is toch niet nuttig.Amai, zo'n veralgemeningen. Ik kon in mijn tijd een saf volledig afsleuren in <1 minuut als het moest. Verder is dit ook een plaats waar je aan je netwerk kan werken met mensen van buiten je team. Beetje equivalent van koffiemachineklets dus.

Paar weken terug ook zo eentje gehad die me na een zone 30 aan een school 's ochtends begon op te jagen, me nadien voorbijschoot om vervolgens voor me over de weg te beginnen zwalpen aan 10 per uur ofzo, zware ochtend gehad zeker?Het zal wel toeval zijn, maar ik heb nu ook wel op een week tijd twee keer een gatplakker gehad die eerst nog teken deed met de grootlichten alsof ik in de weg reed, daar zo op het linkse vak tegen 10-20 km/u meer dan de maximumsnelheid met hopen voorliggers. Dat eindigt dan steevast met wat illegaal langs rechts voorbijsteken en een paar keer gevaarlijk invoegen. In het 2de geval om dan wat verder naast elkaar te staan aan de lichten.
Ja, zeg dat wel.Het valt mij de laatste tijd op dat er meer en meer frustro's rondrijden op de baan. Niemand heeft nog maar 5 seconden geduld en bij het minste dat hun niet aan staat beginnen ze al te claxonneren of met hun lichten te flikkeren.
't Was een boutade, geen tirade tegen rokers.Oei, toevallig ook aan de paddo's gelikt aldaar?
Amai, zo'n veralgemeningen. Ik kon in mijn tijd een saf volledig afsleuren in <1 minuut als het moest. Verder is dit ook een plaats waar je aan je netwerk kan werken met mensen van buiten je team. Beetje equivalent van koffiemachineklets dus.
En zoals je zelf aangeeft: niet-productieve momenten op het werk heeft ook positieve effecten. Volgens ons CAO hebben we 's middags recht op 30 minuten pauze en in de voor- en namiddag telkens 10 minuten. Roken of naar het bos gaan (of in de bosjes duiken met een collega) hoort daar dan bij.Sorry, was mijn smilies vergeten't Was een boutade, geen tirade tegen rokers.
Roker of niet-roker, er zijn altijd mensen die de kantjes ervan aflopen.En zoals je zelf aangeeft: niet-productieve momenten op het werk heeft ook positieve effecten. Volgens ons CAO hebben we 's middags recht op 30 minuten pauze en in de voor- en namiddag telkens 10 minuten. Roken of naar het bos gaan (of in de bosjes duiken met een collega) hoort daar dan bij.
Je hebt ook mensen die 30 minuten op de pot gaan zitten, daar is wellicht zeer weinig meerwaarde aan voor het bedrijf.Dus gewoon "ik ga even wandelen in het bos"Shinrin-yoku in het Japans.
. Ik snap gerust dat dit goed doet, maar ik vind het precies en wishy-washy-hipster naam.Nee hoorDus gewoon "ik ga even wandelen in het bos". Ik snap gerust dat dit goed dat, maar ik vind het precies en wishy-washy-hipster naam.
Maar hey, whatever works voor jou is het juiste.
@Tomski
)Test het eens uit hé.Voor zover ik weet is er enkel op de snelweg een minimumsnelheid van 70 km/u. Voor de rest zijn er maximumsnelheden.

Onder de rubriek 'ik haat' in mijn vriendenboek?onverdraagzame mensen
Ne snickers naar zijne kop gesmeten?allez, net een kolerieke vent aan de voordeur gehad. De bouwpromotor van de appartementen in aanbouw achter ons blijkbaar.
We zouden daar alles naar de kloten rijden met onze aannemer (de onze maakt gebruik van hun modderwerf om op onze grond te rijden met hun kraan (tis daar toch al modder en sporen van hun eigen bouwkranen)
als hij nog 1 kraan van ons ziet dan belt 'm de flikken.
Ne snickers naar zijne kop gesmeten?
Jaaa héérlijk toch? En dat recht heb je zeker.
Dat en de mooiere zonsop- en ondergangen. Gisteren was het bos aan de overkant van mijn straat zo mooi in het herfstige ochtendlicht dat ik mijn bureau heb verlaten en een bosbad heb genomen als pauze. Als rokers om het uur 10 minuten gaan roken en onproductief zijn mag ik dat ook.

Nee regen mogen ze idd skippen maar wandelen nu tijdens de herfst of winter is lekker toch?De winter en de koude zijn geweldig - kan je zonder schroom lekker binnen blijven
Enkel de vorte regen mogen ze houden. En dan die winterwandelingen waar je goed ingepakt bent tegen de koude![]()