Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij als vrachtwegenchauffeur ook regelmatig naar bestemmingen waarvan ik de taal niet ken. Ik kom, net als de Oost-Europese chauffeurs, vaak op plekken waarvan ik de taal niet ken, maar wel verwacht wordt die te kennen. Ik word ook door bureauvolk neergekeken omdat ik geen Spaans, Grieks, Italiaans, Russisch ken als ik daar moet lossen. Wat is je punt eigenlijk?
Ik vind dat mensen hier soms wat overdrijven met talenkennis. Dan zie je vacatures voor mensen die geen diploma hebben buiten middelbaar, maar moeten ze wel Frans, Engels en liefst nog een taal extra spreken.

Allezja, een vrachtwagenchauffeur uit Oost-Europa. Zie je een ongeschoolde uit een groot land zoals Bulgarije of Roemenië al veel talen spreken? Die mannen groeien vaak op waar je 500 km in elke richting kan rijden en nog dezelfde taal hoort.

Te veel vrachtwagenchauffeurs gezien vandaag die geen letter Engels, Frans, Duits, Italiaans kunnen.
Dit in combinatie met hoe werkt een pc/muis...

Vraag mij af hoe die mannen van ginder tot hier rijden en dan nog op de bestemming uit komen
Ge moet men een vrachtwagen kunnen rijden he, ge moet er niet tegen klappen in verschillende talen.

Niks extra op, in mijne jongen tijd was dat de enige pizza die we es kregen... ik zie die zwarte olijf nog steken
Vroeger hadden ze in de Lidl een soortgelijke pizza van ongeveer ne euro ( enkel minus de olijf ) maar daar was die tomatenpuree saus beter van smaak en lagen er blokjes ham op ( weliswaar heel ordinaire blokjes ham )

helaas al een jaar of 9 verdwenen maar in mijn schooltijd bergen van gegeten in het weekend savonds laat tijdens gamen want dat moest maar 10 min in de oven en qua prijs kosten dat geen hol.

Weet ik wel maar als je er niet meer over wilt gaan ben je zodanig veel naar uw teller aan het kijken dat je de straat niet meer in het oog hebt.
Dan hou ik liever de straat in mijn zicht dan mijn teller constant.
Probleem is vooral omdat mijn winterwielen erop staan en daarmee een andere snelheid op mijn meter krijg dan met mijn zomerwielen.(17 inch ipv 18 inch)
Excuses, excuses, excuses. Hier staat cruise control altijd op 56 of 76.

Die pizza’s?
Nooit geprobeerd
Al vind ik die ‘pizza’ met zwart olijfke erin wel niet slecht 😅
Flammkuchen is gene pizza he.

Ik heb ooit eens zo van die videe vulling gekocht in de aldi of lidl in een plastic potje
‘ op grootmoeders wijze’ stond erop.
zal het zo zeggen; zelfs de hond at het niet
Ik heb daarstraks nog zo ene gegeten. Da's echt niet slecht hoor.
Aldi heeft best lekkere dingen. Als het uit de lidl kwam: geen idee, daar ken ik niks.

Flammkuchen is gene pizza he.

Ik heb daarstraks nog zo ene gegeten. Da's echt niet slecht hoor.
Aldi heeft best lekkere dingen. Als het uit de lidl kwam: geen idee, daar ken ik niks.
Weet niet of dat hetzelfde was dat wij gegeten hadden. Bij ons zat daar echt nog kraakbeen in enz
Die vd budgetslager is nie slecht 😊

Vroeger was die videe van de Bon'Ap wel goed in die emmertjes maar toen stond er eens opeens '' vernieuwd recept '' op en na opwarmen was de saus eerder een plas water dan een dikke bechamel.

DIe van de budgetslager is idd goed maar niet echt goedkoop, geloof 13.50/kg en het zijn veel meer balletjes dan kip dus de winst zit er dik in want gehakt kost geen drol. ( uiteraard wisselt dat van keer tot de keer want ze scheppen u gewoon uit dus dan hebde eens wat meer balletjes en dan al eens wat meer saus of kip )

Ik zou dat eigenlijk eens zelf moeten maken maar als je maar alleen bent is de goesting om een hele kip te koken en te plukken en ne bechamel te maken soms wel ver zoek 😂

Sports Late Night op Vier/VT4/Play4 -of hoe heet het daar vandaag? Tis die zender die om de vier (haha) minuten van naam verandert- dat op een werkdag om half twaalf! begint. Als het al niet uitloopt. Waarom is dat zo laat? Het zijn ocharme maar twee matchen vandaag...

In de jaren'90 toen VTM het contract had begonnen er vijf matchen om 20:00. Om 22:30 begon de uitzending met de samenvattingen al.

Ik rij als vrachtwegenchauffeur ook regelmatig naar bestemmingen waarvan ik de taal niet ken. Ik kom, net als de Oost-Europese chauffeurs, vaak op plekken waarvan ik de taal niet ken, maar wel verwacht wordt die te kennen. Ik word ook door bureauvolk neergekeken omdat ik geen Spaans, Grieks, Italiaans, Russisch ken als ik daar moet lossen. Wat is je punt eigenlijk?

Ik vind dat mensen hier soms wat overdrijven met talenkennis. Dan zie je vacatures voor mensen die geen diploma hebben buiten middelbaar, maar moeten ze wel Frans, Engels en liefst nog een taal extra spreken.

Allezja, een vrachtwagenchauffeur uit Oost-Europa. Zie je een ongeschoolde uit een groot land zoals Bulgarije of Roemenië al veel talen spreken? Die mannen groeien vaak op waar je 500 km in elke richting kan rijden en nog dezelfde taal hoort.

Ge moet men een vrachtwagen kunnen rijden he, ge moet er niet tegen klappen in verschillende talen.
Is gewoon een ergernis (volgens mij heet dit topic zo)
Ik heb niets tegen chauffeurs hoor. Help ze allemaal. En neerkijken... zeg ik nergens. Zonder hun geen waar in de handelzaken.

Bij ons kunnen ze zich aanmelden aan een pc met de instructies in een 18tal talen.
Voor de chauffeur is dat 1x, ik leg datzelfde dan een keer of 50 uit.

Ik ben zelfs bezig om iets zoals google translate te inplenteren. Dan kunnen we met elkaar praten in onze eigen taal

Probleem is dat een vrachtwagenchauffeur de veiligheidsinstructies dan niet begrijpt.
Op de site verloren rijdt omdat hij de signalisatie niet begrijpt (hoe moeilijk kan het zijn, pijl met een A1 tot B4 in volgen).
Niet het correcte veiligheidsmateriaal gebruikt om de vracht te zekeren.
Enz, enz.

Dus enkele woorden kennen in één van die talen is dus toch wel van belang.

Excuses, excuses, excuses. Hier staat cruise control altijd op 56 of 76.
Das goe als je plat woont in uw omgeving. Daarmee zou ik evengoed dezelfde flitsboete gekregen hebben als de flitser op de overgang van bergop naar bergaf staat want dan gaat hij ook soms over de snelheid om dan zo rustig mogelijk te corrigeren naar de ingestelde snelheid.
Andersom ook (bergaf naar bergop) maar dan rij je even trager en voel je de motor bijtrekken.
Kan in sommige gevallen zelfs tot 5km/u schelen afhankelijk van hoe groot het verschil is.

Das goe als je plat woont in uw omgeving. Daarmee zou ik evengoed dezelfde flitsboete gekregen hebben als de flitser op de overgang van bergop naar bergaf staat want dan gaat hij ook soms over de snelheid om dan zo rustig mogelijk te corrigeren naar de ingestelde snelheid.
Andersom ook (bergaf naar bergop) maar dan rij je even trager en voel je de motor bijtrekken.
Kan in sommige gevallen zelfs tot 5km/u schelen afhankelijk van hoe groot het verschil is.
Dat hangt vooral af van het merk. Er zijn merken die daar sneller op reageren.
En ook de afwijking hangt af van merk tot merk. Bij mijn huidige wagen is 121km/h = 120 km/h GPS-snelheid. Bij de vorige was 123 km/h op de teller 120 km/h IRL.

Vanmiddag de badkamer wa aan 't poetsen. Snel, snel willen doen en dan 2 verschillende producten gemengd op de tegels.
Mee dat ik dat 2de product uitwreef over de tegels waar 't ander nog ophing pakte dat direct op mijne adem.
Sindsdien zo een klopke gekregen en al heel de namiddag zodat afwezig.
Leeft ge nog?

Vanmiddag de badkamer wa aan 't poetsen. Snel, snel willen doen en dan 2 verschillende producten gemengd op de tegels.
Mee dat ik dat 2de product uitwreef over de tegels waar 't ander nog ophing pakte dat direct op mijne adem.
Sindsdien zo een klopke gekregen en al heel de namiddag zodat afwezig.
Als kind iets gelijkaardigs voorgehad.
In het lager hielp ik de kokkin/kuisvrouw/... van de school tijdens de middagpauzes. (Was lekker warm binnen en voor de enorm introverte en asociale ik veel aangenamer dan buiten spelen).

Op een bepaalde middag vroeg ze aan mij om de bidon bruine zeep te nemen. Die zat in een identieke bidon als het bleekwater.

Ik vroeg hoe ik het verschil zou herkennen en ze zei dat ik er aan moest ruiken.

Maar ipv zachtjes te ruiken snoof ik er enorm hard aan. Ik dacht dat het verschil klein was en wou zeker zijn.

Ik heb daar voor wat een eeuwigheid leek naar adem liggen happen en een paar dagen barstende koppijn gehad.

Weet ik wel maar als je er niet meer over wilt gaan ben je zodanig veel naar uw teller aan het kijken dat je de straat niet meer in het oog hebt.
Dan hou ik liever de straat in mijn zicht dan mijn teller constant.
Probleem is vooral omdat mijn winterwielen erop staan en daarmee een andere snelheid op mijn meter krijg dan met mijn zomerwielen.(17 inch ipv 18 inch)
Sommige auto’s hebben een begrenzer, dat eens proberen?

Dat je als internationaal chauffeur toch minstens 1 van de 3 grootste talen zoals Frans Duits of engels zou mogen enkele woorden kunnen bovenop uw moedertaal.

Laatst bewerkt:
Sports Late Night op Vier/VT4/Play4 -of hoe heet het daar vandaag? Tis die zender die om de vier (haha) minuten van naam verandert- dat op een werkdag om half twaalf! begint. Als het al niet uitloopt. Waarom is dat zo laat? Het zijn ocharme maar twee matchen vandaag...

In de jaren'90 toen VTM het contract had begonnen er vijf matchen om 20:00. Om 22:30 begon de uitzending met de samenvattingen al.
Voor de kijkcijfers uiteraard. Ze willen zo weinig mogelijk wedstrijden tegelijk uitzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan