Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De afgelopen weken waren er op play5 altijd 2 afleveringen van Vermist na Elementery, vandaag is er na Elementery ineens niks meer.
Dat terwijl er nog een volledig seizoen niet uitgezonden is.
Mocht je Streamz hebben daar kwam ik Vermist ook tegen.

Edit: Wel enkel maar S7 en nog maar 15 dagen beschikbaar precies.

Dat is hier al eens gepasseerd, nog niet lang geleden, ook toen was Mulan diegene die daar eerst mee afkwam, maar ze is precies mijn uitleg toen vergeten. Kort: het is niet het gewicht, maar het (leeg) volume dat er voor zorgt dat glas meer uitstoot heeft bij transport.
Niet dat het veel uitmaakt, maar just is just. :unsure:
Ik volg u redenering wel.
Maar als we het hebben over statiegeld flessen:
Bij glas word het het leeggoed opgehaald door dezelfde vrachtwagen die de nieuwe flessen brengen. Als die het leeggoed niet meenamen reden die leeg terug.
Bij plastieken flessen word het leeggoed opgehaald door andere vrachtwagens dan die die de volle flessen brengen. Ook mogen die leeggoedflessen niet plat gedrukt worden, dus zitten we daar ook nog met een groot volume.
Hier hebben we bij de plastieken flessen dus net meer uitstoot ipv minder.

Als we naar de wegwerpflessen kijken:
Glas gaat naar de glasbollen of word aan huis opgehaald (in sommige gemeenten), dat glas breekt al wanneer het in de containers beland, dus daar speelt dat volume al minder.
Plastieken flessen worden opgehaald met het pmd, ook hier mogen die weer niet plat gedrukt worden als een puk, maar moeten ze overlangs plat gedrukt worden, wat meer plaats inneemt, waardoor er dus minder stuksper zak meekunnen.

In beide gevallen lijkt glas mij dus weer in het voordeel te zitten ten opzichte van plastiek. Tenzij er zaken zijn die ik over het hoofd zie??

Mocht je Streamz hebben daar kwam ik Vermist ook tegen.

Edit: Wel enkel maar S7 en nog maar 15 dagen beschikbaar precies.
Nee, dat heb ik niet.

Maar het is inderdaad het laatste seizoen, seizoen 7 dat ze nu niet meer uitzenden.
Misschien dat dat iets met het feit dat het op Streamz staat te maken heeft?

Ik ben benieuwd wat ze met het laatste seizoen van Elementary gaan doen, misschien dat we dat ook niet ineens te zien gaan krijgen.

Naar mogelijke sponsoren en standhouders is dat toch van belang, geeft aan hoeveel inspanningen er gepleegd zijn om volk te lokken
Sure, maar dat zet je toch niet op uw website? Dat communiceer je rechtstreeks naar uw sponsor. En dan nog zegt dat aantal vrij weinig, je kan er een miljoen laten drukken en gewoon in uw garage laten liggen :unsure:

Antibiotica uitgenomen. Niet alleen doet mijn keel nog altijd pijn, mijn oor is ontstoken. Ik heb goeie druppeltjes van de apotheek dus de pijn is even weg, alleen dof gevoel nu. Maar ik ga mijn immuunsysteem toch op evaluatiegesprek vragen want dat doet zijn job dus niet.

Meisje waar ik al een paar keer op leuke date mee ben geweest gecontacteerd om af te spreken want ik ben terug van mijn werk. (werk 14 dagen offshore op zee en ben dan 14 dagen aan land)
Vroeg haar of zo uit is geweest op zaterdagavond en zin had om zondag af te spreken.
Ze zei dat ze niet uitgeweest was want ze had "badje genomen met mn lief".
😐 😐 😐 Ik weet het even niet meer... met lange periodes werken wordt het wel nog eens moeilijk om aan een lief te raken.
Heb ik al vaker op een date mogen horen. "Goh amai, je bent dan 14 dagen weg ofzo?"
Als dat zo wordt aangepakt is dat toch gewoon niemand om moeite of tijd in te steken?

Verder, wat is nu in godsnaam 14 dagen? Hopen relaties over de landsgrenzen die langere periodes moeten overbruggen. Nog jong vermoed ik?

Antibiotica uitgenomen. Niet alleen doet mijn keel nog altijd pijn, mijn oor is ontstoken. Ik heb goeie druppeltjes van de apotheek dus de pijn is even weg, alleen dof gevoel nu. Maar ik ga mijn immuunsysteem toch op evaluatiegesprek vragen want dat doet zijn job dus niet.
Algemene bloedcontrole laten doen al? Doe ik jaarlijks, soms zelfs 2x per jaar.
En antibiotica helpt niet bij virale ontstekingen natuurlijk, en net die brengen kinderen met plezier tot bij hun ouders! 😔

Dat mijne 17 jarige JR mij géén enkele minuut met rust laat vandaag. Ik ga ermee wandelen maar na een tijdje zakt meneer door zijn achterpootjes. Dan komen wij terug thuis, ik help hem dan in zijn hondenmandje. Nog géén minuut later hoor ik hem richting papa wandelen, staat hij te loeren naar mij en héél luid te huilen zoals een wolf. Ik hoor hem al denken: Wanneer gaan we opnieuw wandelen? NU papa? :unsure:

Als ik hem dan buitenzet in de tuin, dan blaft hij even, hij wandelt wat rond, gaat terug naar binnen, dan zakt ie weer door zijn achterpoten. Ik help hem dan terug zijn mandje in. Nog geen minuut later, tjippel tjippel tjippel! :wallbash: Wéér hetzelfde liedje.

Dan denk ik: Kereltje blijf toch eens even liggen en recupereer, uw achterpootjes zijn versleten! Maar neen, dat doet hij juist niet, zo is hij nu weer uren (!) aan één stuk bezig, zonder ophouden. Net nu vrouwlief niet thuis is natuurlijk.
Artrose in zijn achterpootjes?

Kunt ge hem niet ff op de arm nemen of in de zetel bij u zetten of op uw schoot? Dan is hij mss wat kalmer

Algemene bloedcontrole laten doen al? Doe ik jaarlijks, soms zelfs 2x per jaar.
En antibiotica helpt niet bij virale ontstekingen natuurlijk, en net die brengen kinderen met plezier tot bij hun ouders! 😔
Dokter wist het ook niet precies. Alles wat hij kon bedenken had zeker geen maand mogen duren. Denk dat het extreem weinig buitenkomen en de mondmaskers gewoon mijn systeem platgelegd hebben.

Dokter wist het ook niet precies. Alles wat hij kon bedenken had zeker geen maand mogen duren. Denk dat het extreem weinig buitenkomen en de mondmaskers gewoon mijn systeem platgelegd hebben.
Getest op allergieën of al eens gekeken of allergie medicatie verlichting brengt?
Ik kreeg vroeger soms allergische keelontstekingen.

En stress is natuurlijk een fantastische kweekbodem om het immuniteitssysteem eens goed in overdrive te krijgen! 🤨

Kunt ge hem niet ff op de arm nemen of in de zetel bij u zetten of op uw schoot? Dan is hij mss wat kalmer
In de armen nemen of op de schoot hielp niet. Maar woensdag zijn ze rolluiken komen plaatsen en dat heeft hem tijdelijk wat gestresseerd.
Ik zal vanaf nu ook een paar hersenspelletjes met hem spelen, als hij de volgende keer wat onrustig is.

Artrose in de rug. Achterpootjes verzwakken gewoon door de hoge leeftijd.

Laatst bewerkt:
In de armen nemen of op de schoot hielp niet. Maar woensdag zijn ze rolluiken komen plaatsen en dat heeft hem tijdelijk wat gestresseerd.
Ik zal vanaf nu ook een paar hersenspelletjes met hem spelen, als hij de volgende keer wat onrustig is.

Artrose in de rug. Achterpootjes verzwakken gewoon door de hoge leeftijd.
Kun je hem niet anders moe maken met denkspelletjes? Bvb snoepjes onder een handdoek verstoppen, of het moeilijker maken en de handdoek vouwen met snoepjes in, een kong,..

Kun je hem niet anders moe maken met denkspelletjes? Bvb snoepjes onder een handdoek verstoppen, of het moeilijker maken en de handdoek vouwen met snoepjes in, een kong,..
Ik kan dat proberen. Maar éénvoudig is dat niet.
Hij is bijna blind, en hij vindt het niet meer leuk als hij zijn nekje moet buigen.
De laatste keer dat ik snoep verstopte in een handdoek, keek hij er eens naar en dan draaide hij zijn hoofd en weg was ie. :)

Maar ik ga wel proberen wat mentale spelletjes met hem te spelen deze week. T'is zowiezo gemakkelijker om hem mentaal te vermoeien dan fysiek. :tongue: (Lees: Onmogelijk een Jack Russel is een hyperactieve energiebol)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan