Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over de jaren heen die man nog dieper zien wegzakken.

Running gag tussen mijn vrouw en ik was indertijd 'lang geleden dat we Pico nog gezien hebben'.

Met regelmaat van de klok kwamen we hem toen toevallig tegen in Leuven binnen de week dat we die opmerking maakten
Dan eens met zijn vrienden op een bankje vol lege bierblikjes lallen tegen de voorbijgangers, de volgende keer staan gehouden door de politie, dan eens op heterdaad betrapt op diefstal, ...

Allemaal best triest eigenlijk.
In België zijn er duizenden mensen die aan de grond zitten. (Er zijn 11+ miljoen mensen in België, dus het percentage is vrij klein, maar die mensen zijn er dus wel). Komen die dan allemaal in de media? Neen, daar is totaal géén interesse voor.

Hij heeft toch serieus pech dat hij ooit in een ver verleden eens 4 seizoenen in een populaire serie heeft gespeeld. De media zoekt hem gewoon op om nog eens extra met hem te kunnen lachen. Dat is toch gewoon triestig?

Of te wel probeer je die mens te helpen (maar wat ik er van hoor, wenst ie zelf géén hulp?) en zoniet? Laat die mens dan toch gewoon met rust? Of is dat te moeilijk? :unsure:

Ik heb dus geen vrienden en ik vind heel deze situatie bizar, gelijk een scenario van Friends. Afgelijnd groepje well-to-do’ers met een echt first world problem, als persoon X nu nog Rachel noemt, is het compleet. (Ik wil absoluut niet grof zijn tegen @mac-bc en ik karikaturiseer gewoon, ik ben er zeker van dat jullie fijne mensen zijn, dit reflecteert op mij niet op jullie)
Als ge Mac zijn leven met een sitcom wilt vergelijken, is er maar 1 optie: Curb Your Enthousiasm. Watch it now, thank me later.

Neen, je moet kijken naar de tijd op week- of maandbasis die die innemen, niet naar de opsomming van losse taken.
Je doet dus maar 10%.

Bij ons maakte ik bvb de lijst van de collect en go: weekmenu maken, kijken in de kast en koelkast wat dringend op moet en wat aangevuld moet worden, boodschappen in de online app steken, kijken wat in promo staat voor hoeveelheidskorting,..-> 45 minuten per week ongeveer.
Hij stopte na het werk bij de collect en go omdat zijn auto 2x groter is dan de mijne én hij er passeert -> ik doe wel de boodschappen he! (Dat zei hij niet zo, maar je snapt mijn punt wel 😉)
Straf dat er nog niemand heeft aangegeven dat jij dus een kleine wagen wil, om je partner te dwingen te gaan winkelen 🤡

Ik denk eerlijk gezegd dat heel die discussie voortvloeit uit feit dat we hier gemiddeldes vergelijken. En er zijn vooral veel uitschieters in de richting van vrouwen die alles in het huishouden doen.
Ik doe niet de helft van 't werk in 't huishouden, maar dat wil niet zeggen dat ik niets doe. Maar ik klop ook veel meer uren voor mijn werk. Ik heb iedere week wel 1-2 dagen dan ik van 7u 's morgens tot 20-22h 's avonds met mijn werk bezig ben.

Serieus? Best dat ik hier iemand rondlopen heb dan om dat allemaal te doen! 😏😏😏
Of ge hebt mss een tuin van 10m2?

Ik heb hier ook een vrouw rondlopen die dat vroeger altijd riep, dat ik niks doe in het huishouden. Tot we de rollen eens gingen omdraaien.

Ik doe ook zo goed als niks binnen, maar ik doe alles wat buiten is + ik ga naar de winkel + ik maak eten en ruim af.

3 weken later waren de rollen al terug omgekeerd omdat het veel te veel werk was allemaal en ze in de weekends geen rust meer had...

Of ge hebt mss een tuin van 10m2?

Ik heb hier ook een vrouw rondlopen die dat vroeger altijd riep, dat ik niks doe in het huishouden. Tot we de rollen eens gingen omdraaien.

Ik doe ook zo goed als niks binnen, maar ik doe alles wat buiten is + ik ga naar de winkel + ik maak eten en ruim af.

3 weken later waren de rollen al terug omgekeerd omdat het veel te veel werk was allemaal en ze in de weekends geen rust meer had...
En ik ben een alleenstaande moeder die alles binnen én buiten doet. In een gezinswoning mét tuin. 🤷🏼

@StannekeS en voor ik ging scheiden was IK diegene die het onkruid trok, het gras maaide, de vensters binnen en buiten kuiste, de administratie deed, de boodschappen, het koken, het kuisen de 13dagen per 2 weken dat de kuisvrouw niet kwam,..
En neen, niet omdat ik dat allemaal zo leuk vond om te doen. 🤷🏼

En ik ben een alleenstaande moeder die alles binnen én buiten doet. In een gezinswoning mét tuin. 🤷🏼
Maar dat was de discussie niet, de verdeling was dat wel 😉

Als ge alles alleen moet doen is het natuurlijk veel. Maar "de rest buiten" afschrijven als 10% slaat op niet veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan