Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn man is duchtig begonnen met Oudejaar te plannen. Het zal zijn beste maat en hem zijn, samen aan het koken met een leuk flesje bij in de keuken. En ik mag in de eetkamer blijven bij 3 mensen die ik of niet echt kan pruimen (madam van de beste maat, humorloos geval) of niet ken (bevriend koppel van beste maat. Die mens knipt af en toe het haar van onze zonen, duidelijk voldoende voor een feestje samen) en 4 kinderen waarvan er maar 2 van mij zijn.
Voor hem is dat zo echt zijn ding, hij is helemaal gelukkig met plannen van wijn en eten en dan nog met zijne maat… Hij is zo echt een ‘vierder’. Normaal hadden we Oudejaar onder ons eigen altijd maar voor hem was dat ‘verloren’. Dus ik zeg dan maar - zo in de zomer - ‘zou je iemand uitnodigen voor eindejaar?’
Hij helemaal content, ik goesting om mijzelf aan de grasmaaier te voederen.

In de woorden van Gargamel ‘oh wat háát ik dit’

Ik kan geloven dat je je niet goed voelt, je komt precies altijd laatst in je gezin. Je besefte dat zelf wel las ik.
Och ja kzou zeggen maak er het beste (of probeer) van zoals Coldplayke zegt... ik zit al bepaalde jaren op oudjaar alleen meestal door ziekte en door m'n hyperacusis ... das ook iets.

Laatst bewerkt:
Mijn man is duchtig begonnen met Oudejaar te plannen. Het zal zijn beste maat en hem zijn, samen aan het koken met een leuk flesje bij in de keuken. En ik mag in de eetkamer blijven bij 3 mensen die ik of niet echt kan pruimen (madam van de beste maat, humorloos geval) of niet ken (bevriend koppel van beste maat. Die mens knipt af en toe het haar van onze zonen, duidelijk voldoende voor een feestje samen) en 4 kinderen waarvan er maar 2 van mij zijn.
Voor hem is dat zo echt zijn ding, hij is helemaal gelukkig met plannen van wijn en eten en dan nog met zijne maat… Hij is zo echt een ‘vierder’. Normaal hadden we Oudejaar onder ons eigen altijd maar voor hem was dat ‘verloren’. Dus ik zeg dan maar - zo in de zomer - ‘zou je iemand uitnodigen voor eindejaar?’
Hij helemaal content, ik goesting om mijzelf aan de grasmaaier te voederen.

In de woorden van Gargamel ‘oh wat háát ik dit’
Tedoeme, gisteren net een uitnodiging aanvaard voor oudejaarsavond (vlak bij Kortrijk dan nog 😁), anders zou ik zeggen: kom naar hier, maximum 1 kind en woon op wandelafstand van een station 🤪

Langs de andere kant zou het zonder buitenstaanders wellicht ook niet zo'n gezellige avond worden voor jou als ik je eerdere verhalen in het achterhoofd hou? Ik zou die avond toch proberen positief te benaderen.

En ik snap je ergernis absoluut, maar voor hem is het denk ik ook moeilijk om een compromis te vinden. Zou je liever hebben dat hij buitenshuis zonder jou gaat vieren, en jij dan nog eens een avondje self-care kan doen?
Voor hem, uiteindelijk, doe ik het met plezier. Het is niet dat ik anders zou kunnen zeggen ‘goh, mijn ideale Oudejaar dat is…’ want hij zou er zeker in meegaan. Ik ga het niet veel later dan middernacht uitzingen maar ik zal wel mijn best doen om goed gezelschap te zijn. Mag ook niet te laat worden want op 2 januari is er eentje jarig (11 jaar) dus moeder moet in goeie doen zijn.

Ik kan geloven dat je je niet goed voelt, je komt precies altijd laatst in je gezin. Je besefte dat zelf wel las ik.
Och ja kzou zeggen maak er het beste (of probeer) van zoals Coldplayke zegt... ik zit al bepaalde jaren op oudjaar alleen meestal door ziekte en door m'n hyperacusis ... das ook iets.
Volgens mij zet ze zich zelf altijd laatst.. We horen hier natuurlijk ook maar 1 kant e.

Hij zou liever samen met iemand vieren (wat nu ook niet zo vreemd is) ze zegt dan dat hij iemand mag uitnodigen. Hij nodigt zijn beste maat uit met natuurlijk zijn vrouw (makes sense). En hier doet ze daarover "haar beklag"

Dan moet ze gewoon zelf iemand uitnodigen of hij vraagt zijn maat en zij een vriendin en everybody's happy.

Oudejaar is bij ons meestal ook met vriendinnen van mijn vrouw en van hun wederhelft ben ik ook niet de grootste fan, maar drank lost veel op.

Volgens mij zet ze zich zelf altijd laatst.. We horen hier natuurlijk ook maar 1 kant e.

Hij zou liever samen met iemand vieren (wat nu ook niet zo vreemd is) ze zegt dan dat hij iemand mag uitnodigen. Hij nodigt zijn beste maat uit met natuurlijk zijn vrouw (makes sense). En hier doet ze daarover "haar beklag"

Dan moet ze gewoon zelf iemand uitnodigen of hij vraagt zijn maat en zij een vriendin en everybody's happy.

Oudejaar is bij ons meestal ook met vriendinnen van mijn vrouw en van hun wederhelft ben ik ook niet de grootste fan, maar drank lost veel op.
Mijn karakter is hier mijn eigen grootste vijand. Ik heb geen vriend(inn)en dus ik zou het zelf al niet kunnen. Ik doe ook tegenover hem mijn beklag niet, é, dat zou nu al te stom zijn om het zelf voor te stellen en dan moeilijk te doen! Ik ben enthousiast en ik toon belangstelling. Het is ook geen ‘levensgrote’ opgave om zo een avond te doen. Maar in een veilige omgeving (hier dus) doet het wel deugd om eens te kunnen ‘bah humbug’ zeggen. Maar mijn trouwboek merkt daar niks van, ik ben ook geen onmens. Voor zijn gedacht gaan we gezellig samen Oudejaren. Ik heb zelfs al Mario Party Allstars gekocht voor de kinderen.

Maar mijn trouwboek merkt daar niks van, ik ben ook geen onmens. Voor zijn gedacht gaan we gezellig samen Oudejaren.

Zou het niet beter zijn dat hij dat wel weet?
Misschien wil hij best wel rekening met jou houden, maar je geeft hem gewoon geen kans door niet eerlijk te zijn over wat je wil, wat je graag doet...

Ik vind niks mis met toegevingen doen enzo, beiden al eens water bij de wijn hoort ook gewoon bij het samen leven. Maar open en eerlijke communicatie is toch wel een van de belangrijkste dingen in een gezonde relatie.

Zou het niet beter zijn dat hij dat wel weet?
Misschien wil hij best wel rekening met jou houden, maar je geeft hem gewoon geen kans door niet eerlijk te zijn over wat je wil, wat je graag doet...

Ik vind niks mis met toegevingen doen enzo, beiden al eens water bij de wijn hoort ook gewoon bij het samen leven. Maar open en eerlijke communicatie is toch wel een van de belangrijkste dingen in een gezonde relatie.
Dikke second. Sorry @Squidward maar je komt toch over als iemand die klaagt dat niemand met haar rekening houd maar als iemand dan vraagt war je wil zelf zegt dat ze geen rekening met je moeten houden. Imo is het aan u om te zeggen wat je wil ipv altijd te denken dat een ander het op magische wijze zal te weten komen.

Laatst bewerkt:
ze zegt toch niet dat hij geen rekening met haar houdt? Enkel dat ze nu opgescheept zit met mensen die ze niet kent of niet graag heeft terwijl haar man wel iemand heeft waar hij graag bij is. Lijkt me een logische ergernis aangezien ze daar niet naar uitkijkt en ook niet iets kan aan toevoegen om het wel leuk voor haar te maken.
Lijkt me gewoon zo'n ergernis als dat je met je vrouw gaat shoppen om haar een plezier te doen, terwijl je weet dat je enkel als bagagedrager gaat dienen en u gaat staan vervelen terwijl zij haar 70ste paar schoenen uitprobeert.
Je doet iets om je partner te plezieren, maar innerlijk kijk je er tegen op.

vanmiddag de timer opgezet voor de eieren maar niet opgelet en gehoord waardoor m'n eieren waarschijnlijk overkookt zijn (als dat kan)
nu de spirelli opgezet en de timer vergeten op te zetten. ga ik hier elke minuut eens moeten testen of ze genoeg gekookt zijn.
Ik had beter naar de chinees geweest.

vanmiddag de timer opgezet voor de eieren maar niet opgelet en gehoord waardoor m'n eieren waarschijnlijk overkookt zijn (als dat kan)
nu de spirelli opgezet en de timer vergeten op te zetten. ga ik hier elke minuut eens moeten testen of ze genoeg gekookt zijn.
It is by trial and error you shalleth learn!

Dikke second. Sorry @Squidward maar je komt toch over als iemand die klaagt dat niemand met haar rekening houd maar als iemand dan vraagt war je wil zelf zegt dat ze geen rekening met je moeten houden. Imo is het aan u om te zeggen wat je wil ipv altijd te denken dat een ander her op magische wijze zal te weten komen.
Of je kunt haar gewoon eens haar ergernis laten typen in het ergernistopic, zonder er "sorry, maar zo kom jij over en zo moet jij het oplossen ipv altijd zo te denken dat-" op te reageren met een ondertoon van "los uw problemen eens op" en "als ik in uw situatie zat dan was het al lang opgelost dus waarover zaagt gij."

Soms doen we eens dingen die we niet leuk vinden, als je er in dit topic niet over mag zagen, welk nut heeft dit topic dan. :sarcastic:

Of je kunt haar gewoon eens haar ergernis laten typen in het ergernistopic, zonder er "sorry, maar zo kom jij over en zo moet jij het oplossen ipv altijd zo te denken dat-" op te reageren met een ondertoon van "los uw problemen eens op" en "als ik in uw situatie zat dan was het al lang opgelost dus waarover zaagt gij."

Soms doen we eens dingen die we niet leuk vinden, als je er in dit topic niet over mag zagen, welk nut heeft dit topic dan. :sarcastic:
Als dat ook tegen mij was, gezien Nestorius op mijn post reageerde, dan was dat helemaal niet de bedoeling.

Ik reageerde vooral op dat zinnetje dat haar trouwboek daar niks van merkt. En uit haar posts hier lijkt het toch wel wat alsof haar opofferingen veel frequenter zijn dan de zijne. Dus lijkt mij dat in hun geval niet slecht dat hij dat weet en beter beseft wat zijn madam allemaal voor hem doet. In't beste geval zorgt dat voor wat meer wederkerigheid. In't slechtste geval kan hij niet zeggen dat hij van niks wist als het haar eens teveel wordt en de boel ontploft.

Ik herken daar vooral mijn eigen valkuil in. Ik neig ook naar zoiets niet te zeggen. En als dat er dan veel te laat uit komt, zegt mijn lief: "Maar zeg dat dan eerder, dan had ik wel dit of dat kunnen doen."

Als dat ook tegen mij was, gezien Nestorius op mijn post reageerde, dan was dat helemaal niet de bedoeling.

Ik reageerde vooral op dat zinnetje dat haar trouwboek daar niks van merkt. En uit haar posts hier lijkt het toch wel wat alsof haar opofferingen veel frequenter zijn dan de zijne. Dus lijkt mij dat in hun geval niet slecht dat hij dat weet en beter beseft wat zijn madam allemaal voor hem doet. In't beste geval zorgt dat voor wat meer wederkerigheid. In't slechtste geval kan hij niet zeggen dat hij van niks wist als het haar eens teveel wordt en de boel ontploft.

Ik herken daar vooral mijn eigen valkuil in. Ik neig ook naar zoiets niet te zeggen. En als dat er dan veel te laat uit komt, zegt mijn lief: "Maar zeg dat dan eerder, dan had ik wel dit of dat kunnen doen."
Nee hoor, in jouw bericht zat een heel andere toon, dan zo'n "sorry, maar" karakterinschatting en veralgemening van hoe zij altijd maar denkt. :biglaugh: Niks mis met advies, maar de manier waarop doet het hem! Was helemaal niet op uw bericht!

Herbegin eens. Morgen een boterham met choco. Als dat lukt, toast.

Zijt gerust @Tonerider, ik heb ne maat die het nog erger deed dan u. Die kreeg letterlijk geen water aan de kook. Ik herhaal, die, kon, geen ... WATER ... koken (en bijgevolg dus ook geen pasta, eieren, patatten, ...).

Na ettelijke jaren proberen kan die nu een stevig potje koken. Dus er is hoop !!!

(hoe shockerend zou het zijn als ik nu kon zeggen "en die maat was @Tomski")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan