Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat taaltje ook vreselijk, maar ik vond het al dwaas dat (nu twintigers) alles "chill" vinden. Zoals bij die zaken meestal het geval is ligt het waarschijnlijk aan mijn toenemende leeftijd en niet aan de verdoemenis van de jeugd.

En zo heb je de cyclus van het leven ontdekt. Alles vervalt, alles gaat dood. Maar er bloeit dan weer iets nieuws.
Maar de totale entropie van het universum blijft stijgen, alle pogingen van levende wezens ten spijt, om uiteindelijk te vervallen in een duister universum bij 0 Kelvin in de verre toekomst. Maar soit, euhm, Fri-yay!!
:unsure:

De oudjes zullen sommige van die woorden nog wel oppikken, hoor. Vroeger was YOLO ook des duivels en zogezegd rare jongerenpraat, nu hoor ik enkel nog bejaarden dat zeggen. :unsure:

Tiktok zal bv. ook nog worden ontdekt door ouderen (zoals al is gebeurd met fb en WhatsApp). Dan gaat de jeugd ook weer door naar het volgende nieuwtje, dat op zijn beurt weer wordt verketterd door de ouders tot ze er zelf vertrouwd mee raken.
En ik vroeger maar geloven dat ik een moderne hippe vader ging zijn itt mijn ouders.

Ik vind dat taaltje ook vreselijk, maar ik vond het al dwaas dat (nu twintigers) alles "chill" vinden. Zoals bij die zaken meestal het geval is ligt het waarschijnlijk aan mijn toenemende leeftijd en niet aan de verdoemenis van de jeugd.
Troost u met de gedachte dat die jeugd zich over tien jaar zal ergeren aan de generatie die na hen komt.

sorry, rode tekst is voor moderatoren
Mijn ergernis van vandaag is dit nieuws van Deutsche Bank:
Overschakeling van jaarlijkse op maandelijkse afrekening voor kredietkaarten:
- DB Titanium 1,66 EUR per maand
- DB Gold/DB Titanium Plus 3,75 EUR per maand

• Deel 1, Rubriek XIV. Financiële diensten - DB Account, pagina 17
Prijswijziging: maandelijkse vergoeding van 5,30 EUR per bankrelatie (d.w.z. 15,90 EUR/kwartaal).

Overschakeling van driemaandelijkse naar maandelijkse afrekening voor het aanbod DB Account.

De maandelijkse bijdrage van 5,30 EUR is niet verschuldigd indien aan een van de volgende voorwaarden is voldaan:

• De totale waarde van de activa (cash en beleggingen, met inbegrip van verzekeringsproducten) van de bankrelatie was op de laatste werkdag van de vorige maand groter dan of gelijk aan 50.000 euro.
  • Alle houders van de bankrelatie waren jonger dan 25 jaar op de laatste werkdag van de voorafgaande maand.
  • Een van de houders van de DB Account bankrelatie was ook een DB Personal- of Private Banking-cliënt tijdens de voorgaande maand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wilt dus zeggen, vanaf uw 25ste als je geen 50k hebt op uw rekening, ben je elke maand 5.30 euro kwijt omdat je gewoon te weinig centen hebt op uw rekening. Op een jaar ben je dus 63.6 euro kwijt... En je spaart tegen 0.11% op deze bank. Wat denken jullie ervan???

Dat wilt dus zeggen, vanaf uw 25ste als je geen 50k hebt op uw rekening, ben je elke maand 5.30 euro kwijt omdat je gewoon te weinig centen hebt op uw rekening. Op een jaar ben je dus 63.6 euro kwijt... En je spaart tegen 0.11% op deze bank. Wat denken jullie ervan???
Dat het banken volledig vrij staat dit te doen aangezien het jou volledig vrij staat om voor een andere bank te kiezen. 🤷🏼

De reden dat ik mijn geld daar weggehaald heb. Ze willen duidelijk enkel vermogender klanten houden hé

Dat taaltje is echt om zot van te komen. Ik snap geen woord van wat die brabbelen. En het ergste is dat onze kinderen ook zo beginnen spreken. Mijn kleine van het eerste middelbaar: Wafas= schoenen, Waggie= auto, Mifo=vriend, als ik er eens mee lach zegt hij: "lekkere diss voadree".. en dan nog van die onnozele woorden. Morgen ga ik mijn nieuwe auto ophalen zegt hij: " Doe maar je beste Wafas aan om je nieuwe waggie te gaan halen e mifo" :baard:

Nuja hij doet het ook express om mij ermee te kloten, moest hij hele dagen zo praten dan steek ik hem ergens binnen.

Dat is dus mijn ergernis die al een tijd aan de gang is. Dat onze taal zo verkloot wordt omdat ze het allemaal cool vinden om straattaal te spreken maar steek ze een dag bij die marginalen die het uitgevonden hebben en ze lopen wenend naar huis.
Probeer die taal u eigen te maken, en praat zo terug. Daar mag zeker een foutje in sluipen.
Beter nog, praat zo tegen hun vrienden als ze erbij staan.

Dat taaltje is echt om zot van te komen. Ik snap geen woord van wat die brabbelen. En het ergste is dat onze kinderen ook zo beginnen spreken. Mijn kleine van het eerste middelbaar: Wafas= schoenen, Waggie= auto, Mifo=vriend, als ik er eens mee lach zegt hij: "lekkere diss voadree".. en dan nog van die onnozele woorden. Morgen ga ik mijn nieuwe auto ophalen zegt hij: " Doe maar je beste Wafas aan om je nieuwe waggie te gaan halen e mifo" :baard:

Nuja hij doet het ook express om mij ermee te kloten, moest hij hele dagen zo praten dan steek ik hem ergens binnen.

Dat is dus mijn ergernis die al een tijd aan de gang is. Dat onze taal zo verkloot wordt omdat ze het allemaal cool vinden om straattaal te spreken maar steek ze een dag bij die marginalen die het uitgevonden hebben en ze lopen wenend naar huis.
De belangrijkste vraag is: welke auto heb je gekocht?

Dat het banken volledig vrij staat dit te doen aangezien het jou volledig vrij staat om voor een andere bank te kiezen. 🤷🏼
Ja zoals de bank waar ik een lening heb en die zich nu meer wilt profileren als een private bank en dan 7,5 euro per maand pestbelasting vraagt.

Ja... tot ge zoals mij een lening hebt bij een bank die zich meer wilt profileren als een private bank en dan 7,5 euro per maand pestbelasting vraagt.
Dan staat het jou nog steeds vrij om te gaan bankhoppen indien je op lange termijn hierdoor goedkoper uit komt.
Indien dat niet lukt: dan ben je nog steeds "goed" af want dat wil zeggen dat je nog steeds goedkoper af bent dan op een ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan