Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze middag liep ik langs enkele scholen om een broodje te gaan halen. Ik kwam drie kleine klootzakken tegen die niet aan de kant gingen waardoor ik daar dus bijna tegenaan liep. Op de terugweg kom ik weer een van die kleine klootzakken tegen en vraagt die of ik een sigaret heb. Ook al had ik er, die kreeg er toch geen.

Deze middag liep ik langs enkele scholen om een broodje te gaan halen. Ik kwam drie kleine klootzakken tegen die niet aan de kant gingen waardoor ik daar dus bijna tegenaan liep. Op de terugweg kom ik weer een van die kleine klootzakken tegen en vraagt die of ik een sigaret heb. Ook al had ik er, die kreeg er toch geen.

bijna een mes in uw lijf

Nu niet dat ik je aan de pillen willen krijgen maar ik heb Quetiapine gekregen als ‘antipsychoticum’ en voor slaap heeft dat enorm geholpen om de nachtmerries en paniek te verminderen. Ik heb heel vaak een droomloze slaap. Ze zijn ook, mits correct gebruik, niet direct verslavend (niet direct). Het kan misschien helpen om de cirkel te doorbreken. Eens je een paar nachten ‘gewoon’ geslapen hebt, dat je systeem toch wat rust heeft en die ‘ik moet slapen ik moet slapen’ er wat uit raakt?
eugh, bedankt maar :
De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende:

Regelmatig (bij meer dan 30 op de 100 mensen)​

Gewichtstoename, door een toename van de eetlust en een veranderde stofwisseling.
Slaperigheid, sufheid, hoofdpijn en vermindering van het reactie-, concentratie- en coördinatievermogen.
Duizeligheid of zwart voor de ogen, vooral bij opstaan uit bed of uit een stoel.

Soms (bij 10 tot 30 op de 100 mensen)​

Droge mond, keelpijn, verstopte neus en slikklachten.
Droge ogen en wazig zien, doordat u minder traanvocht aanmaakt.
Teveel cholesterol en andere vetten in het bloed.
Bewegingsstoornissen

Dat zijn bijna allemaal problemen waar ik nu al last van heb en medicatie tegen pak. Nog meer van dat en dan denk ik niet dat ik dood ga, maar wil ik ook doodgaan.

Andere ergernis:
enkele weken geleden heeft een onvriendelijke kerel van Fluvius (denk ik) me gebeld om een afspraak te maken voor de digitale teller te komen installeren. Die ging tussen 12 en 15u komen (laatste uur kan mis zijn). Om 14.58 sms gehad dat de technieker onderweg is.
De teller hangt in een gemeenschappelijke gang waar je zonder sleutel aankan, dus heb op die kast een blad gehangen met: de meter bevindt zich hier in de kast. En aan mijn bel, mijn gsm-nummer (want ik ben dus wel thuis).
Raad eens wie we nog steeds niet gezien hebben?

En in plaats van dat ze een afspraak maken met zoveel mogelijk personen in de blok, komen ze blijkbaar ook liever acht keer langs. Allez, of liever niet, want er zijn er al meerdere die klagen dat de techniekers gewoon niet opdagen.
Geen haar op mijn benen (want daar heb ik meer dan op mijn hoofd) dat er aan denkt om nog thuis te blijven voor die kerels.

Mijn ergernis van vandaag is dat ik eigelijk al veeeeeeeeel verder zou moeten staan in het leven (of toch hetgeen wat de maatschappij u wijs maakt of probeert wijs te maken)

Ik heb aan de kleinen die mijn zoon afdreigde (of uitschold) op school gezegd dat ik hem tegen de muur ging plakken. Dat is op zich niet uber-gewelddadig maar hij is er wel mee gestopt. Ik ging hem dan ook echt tegen de muur plakken en hij wist het maar al te goed. Kiandro. De naam alleen al.

Gelijk heb je.
Sommige kutkinderen zijn niet gemaakt om in dialoog te gaan, om diplomatiek correct te handelen, om goed en slecht uit elkaar te houden. Die stoppen alleen als ze de platte hand voelen haha.

Ik heb tegen mijn zoontje gezegd dat als ik ooit ontdek dat hij iemand pijn doet of slaat of wat dan ook, ik al zijn speelgoed op een boot zet richting een ver land maar als iemand hém kwetst, hij zichzelf moet verdedigen. Ik doe niet mee aan het creëren van butthurt generatie die bij elke mep en dis jankend wegloopt.

En dafuq die namen? Ik begrijp oprecht niet wat sommige kinderen verkeerd hebben gedaan dat hun ouders zo'n naam bedenken. Waar zijn de mooie en traditionele namen gebleven? Ik denk bvb aan Alexander, Thomas, Gabriël etc
Vink zo mooi hé...:love:

Gelijk heb je.
Sommige kutkinderen zijn niet gemaakt om in dialoog te gaan, om diplomatiek correct te handelen, om goed en slecht uit elkaar te houden. Die stoppen alleen als ze de platte hand voelen haha.

Ik heb tegen mijn zoon gezegd dat als ik ooit ontdek dat hij iemand pijn doet of slaat of wat dan ook, ik al zijn speelgoed op een boot zet richting een ver land maar als iemand hém kwetst, hij zichzelf moet verdedigen. Ik doe niet mee aan het creëren van butthurt generatie die bij elke mep en dis jankend wegloopt.

En dafuq die namen? Ik begrijp oprecht niet wat sommige kinderen verkeerd hebben gedaan dat hun ouders zo'n naam bedenken. Waar zijn de mooie en traditionele namen gebleven? Ik denk bvb aan Alexander, Thomas, Gabriël etc
Vink zo mooi hé...:love:
Dat zijn Bijbelse en Griekse namen, dus al meer dan 2000 jaar oud. Tijd voor wat anders?
Persoonlijk vind ik namen als Bloem of Merel erger. Dat is 0.0 creativiteit en enkel aanvaardbaar als koosnaampje.

Dat zijn Bijbelse en Griekse namen, dus al meer dan 2000 jaar oud. Tijd voor wat anders?
Persoonlijk vind ik namen als Bloem of Merel erger. Dat is 0.0 creativiteit en enkel aanvaardbaar als koosnaampje.
Liever namen die 2000 jaar oud zijn dan alle Cheyenne's, Taxandrio's, Bloemen en Lente's tesamen.:unsure:
Meegaan met de tijd qua namen wilt daarom niet zeggen dat je je kind zo'n gedrocht van een naam moet meegeven hé maar goed, iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.

Liever namen die 2000 jaar oud zijn dan alle Cheyenne's, Taxandrio's, Bloemen en Lente's tesamen.:unsure:
Meegaan met de tijd qua namen wilt daarom niet zeggen dat je je kind zo'n gedrocht van een naam moet meegeven hé maar goed, iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
tgoh ja. vooral dat laatste he. Zelf heb ik ook een naam die al sinds de middeleeuwen meegaat en ik ben er wel blij mee. Sinds enkele jaren heb ik het zelf niet graag meer dat ze die afkorten, maar dat is meer iets emotioneel/psychologisch vermoed ik.

Langs de andere kant zijn er toch wel ook namen die al lang meegaan en toch oud klinken: germaine, gertrude, yvonne, hendrik(us). Dat hoeft toch ook niet direct meer terug te komen.
Het blijft gewoon iets subjectief he.

tgoh ja. vooral dat laatste he. Zelf heb ik ook een naam die al sinds de middeleeuwen meegaat en ik ben er wel blij mee. Sinds enkele jaren heb ik het zelf niet graag meer dat ze die afkorten, maar dat is meer iets emotioneel/psychologisch vermoed ik.

Langs de andere kant zijn er toch wel ook namen die al lang meegaan en toch oud klinken: germaine, gertrude, yvonne, hendrik(us). Dat hoeft toch ook niet direct meer terug te komen.
Het blijft gewoon iets subjectief he.

Toon Ende Ridder?

Toon Ende Ridder?
266px-Antoniuspadua.jpg

Anka bleek ook zwanger te zijn van een jongetje. Matthew kwam even ter wereld, maar overleed in het ziekenhuis.

:headshake:

het leven is toch zo iets raars he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan