Nu niet dat ik je aan de pillen willen krijgen maar ik heb Quetiapine gekregen als ‘antipsychoticum’ en voor slaap heeft dat enorm geholpen om de nachtmerries en paniek te verminderen. Ik heb heel vaak een droomloze slaap. Ze zijn ook, mits correct gebruik, niet direct verslavend (niet direct). Het kan misschien helpen om de cirkel te doorbreken. Eens je een paar nachten ‘gewoon’ geslapen hebt, dat je systeem toch wat rust heeft en die ‘ik moet slapen ik moet slapen’ er wat uit raakt?
eugh, bedankt maar :
De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende:
Regelmatig (bij meer dan 30 op de 100 mensen)
Gewichtstoename, door een toename van de eetlust en een veranderde stofwisseling.
Slaperigheid, sufheid, hoofdpijn en vermindering van het reactie-, concentratie- en coördinatievermogen.
Duizeligheid of
zwart voor de ogen, vooral bij opstaan uit bed of uit een stoel.
Soms (bij 10 tot 30 op de 100 mensen)
Droge mond, keelpijn, verstopte neus en slikklachten.
Droge ogen en wazig zien, doordat u minder traanvocht aanmaakt.
Teveel cholesterol en andere vetten in het bloed.
Bewegingsstoornissen
Dat zijn bijna allemaal problemen waar ik nu al last van heb en medicatie tegen pak. Nog meer van dat en dan denk ik niet dat ik dood ga, maar wil ik ook doodgaan.
Andere ergernis:
enkele weken geleden heeft een onvriendelijke kerel van Fluvius (denk ik) me gebeld om een afspraak te maken voor de digitale teller te komen installeren. Die ging tussen 12 en 15u komen (laatste uur kan mis zijn). Om 14.58 sms gehad dat de technieker onderweg is.
De teller hangt in een gemeenschappelijke gang waar je zonder sleutel aankan, dus heb op die kast een blad gehangen met: de meter bevindt zich hier in de kast. En aan mijn bel, mijn gsm-nummer (want ik ben dus wel thuis).
Raad eens wie we nog steeds niet gezien hebben?
En in plaats van dat ze een afspraak maken met zoveel mogelijk personen in de blok, komen ze blijkbaar ook liever acht keer langs. Allez, of liever niet, want er zijn er al meerdere die klagen dat de techniekers gewoon niet opdagen.
Geen haar op mijn benen (want daar heb ik meer dan op mijn hoofd) dat er aan denkt om nog thuis te blijven voor die kerels.