Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frustratie van de dag : mijn bakker stopt er mee, een kleine artisanale bakkerij.
Nu heb ik hier in de buurt nog alleen industriële bakkers 🤮

Pas op, ge hecht u daar snel aan se.
Ja als je zoveel hechtingen nodig hebt, dan is het logisch dat je er u ook snel aan hecht.

Ik word de laatste tijd elke avond of nacht opgebeld door een nummer dat verbonden is met de alarmcentrale.
(Het betreft dit bedrijf als ik het opzoek: https://www.praxis-group.eu/nl/)

De eerste keer was het om 4u in de nacht, dus ik was niet tijdig bij de telefoon en de nachtrust was meteen verstoord. Omdat het steeds gebeurt op momenten dat ik al slaap, heb ik dat nummer gewoon geblokkeerd zodat ze mij niet meer kunnen bereiken. Ik werd er wakker van, ik heb mijn slaap nodig en de alarmcentrale interesseert mij géén reet.

Nu hebben ze op de voicemail ingesproken dat ze mij willen spreken over een alarm dat afgaat (?) maar die mens spreekt slecht Nederlands dus ik begrijp de voicemail verder niet. Ik heb ook helemaal géén alarm in huis.

Wat doe ik ermee? Want dit ergert mij en ik heb helemaal géén interesse om een kot in de nacht te sprinten richting de telefoon en op te nemen voor een dienst die ik niet eens gebruik. (en ik ben dan toch steeds te laat om op te nemen)

Laatst bewerkt:
Ik word de laatste tijd elke avond of nacht opgebeld door een nummer dat verbonden is met de alarmcentrale.

De eerste keer was het om 4u in de nacht, dus ik was niet tijdig bij de telefoon en de nachtrust was meteen verstoord. Omdat het steeds gebeurt op momenten dat ik al slaap, heb ik dat nummer gewoon geblokkeerd zodat ze mij niet meer kunnen bereiken. Ik werd er wakker van, ik heb mijn slaap nodig en de alarmcentrale interesseert mij géén reet.

Nu hebben ze op de voicemail ingesproken dat ze mij willen spreken over een alarm dat afgaat (?) maar die mens spreekt slecht Nederlands dus ik begrijp de voicemail verder niet. Ik heb ook helemaal géén alarm in huis.

Wat doe ik ermee? Want dit ergert mij en ik heb helemaal géén interesse om een kot in de nacht te sprinten richting de telefoon en op te nemen voor een dienst die ik niet eens gebruik. (en ik ben dan toch steeds te laat om op te nemen)
stuur hen een mailtje dat ze blijkbaar ergens verkeerdelijk uw nummer aan een klant van hen hebben gekoppeld.

[email protected]

Dat nummer bellen ?

Iemand heeft uw nummer ingesteld om te bellen op het moment dat er ergens een beveiliging afgaat. Dus het beste is om hen nu te bellen, te zeggen dat men u al meermaals heeft zitten contacteren. Dat jij geen weet hebt dat je daarvoor ergens contactpersoon bent. En dat het u dan ook lijkt te zijn dat men voor die klant een fout heeft gemaakt in het telefoonnummer en dat je hen dan ook aanraadt om bij die specifieke klant nog eens te dubbelchecken dat ze het juiste nummer hebben.

Dat jij vanaf nu hun nummer gaat blokkeren, en er niet meer verder op ingaat. Omdat jij uw nachtrust nodig hebt.

Pomp staat vast. Die 2 vijzen in het voorpaneel lossen, dan naar voor klappen. Links onderaan zit de pomp. Vooraan de pomp zit een dekseltje, daar achter zit een vijs met een veer achter. Als je die vijs induwt en dan draait, kan je de pomp los maken.
is dat die zwarte knop vooraan dat ik moet verdraaien?
IMG20211017121805.jpg

i.v.m. brood en bakkers:
a) de prijzen gaan weeral eens omhoog. Ca va nog als uw brood ook twee dagen vers zou blijven.
b) brood van carrefour/delhaize trekt op geen zak.
c) net een stokbrood in de carrefour gekocht. Das nog zacht, dus moet het verder afbakken. Waarom doe ik nog moeite om afgebakken stokbrood te kopen als ik zelf mn oven toch weer moet opzetten. Kan ik evengoed van die ongebakken broodjes kopen. Dat is goedkoper en ik ben evenveel tijd kwijt.

Waar is de trots van Belgie? Ik weet nog dat ik als kind ernaar uitkeek dat we zaterdags achter brood gingen. Dan kreeg ik het korstje en dat was lekker krokant. Mijn moeder kocht voor ons vieren ook altijd minstens twee grote broden en pas tegen dat het tweede ten einde was, moest ge den toaster boven halen omdat het niet meer zacht was.
En een stokbrood was zodanig goed dat ons moeder ons moest weren of tegen dat we thuis waren was dat al half op.
Vooral op vakantie in de Ardennen: daar was dat stokbrook van bij den bakker hemels.
Maar twee jaar geleden nog eens naar diezelfde bakker in Marche-en-famenne geweest en dat was helemaal niet meer hetzelfde.
Belgie was lang het land van goed lekker brood, maar we hebben dat precies opgegeven voor industriële brol. En het moet deels ook wel aan de oven liggen, want ik weet dat die bakker in Hemiksem op een bepaald moment gemoderniseerd heeft met andere ovens en zelfs toen merkte ge het verschil al.

Gewoon eens terugbellen naar Praxis. Dat is een zeer betrouwbare firma hoor, waarschijnlijk staat uw nr verkeerdelijk bij hen opgeslaan. Meldt dat zodat zij hun klant kunnen inlichten. Voor hetzelfde geld breken ze bij iemand in en kunnen ze de klant nooit bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan