Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is daar dan het voordeel aan om pmd naar het containerpark te brengen?

PMD-zakken worden hier elke 2 weken opgehaald en kosten 12,5 eurocent/stuk.
Het originele bericht was van @Vierkant die het had over het feit dat hij nog een hele rol oude pmd zakken heeft (met het zwarte lint) die hij volgend jaar niet meer mag gebruiken.
Voor zover ik weet is dat wel alleen maar in het gebied van Limburg.net, in de andere zones mogen mensen de oude zakken wel verder blijven gebruiken dacht ik?

Allright, succes ermee. Laat weten hoe het ging !!
aansluiten geen probleem, alleen geen cassettes in huis. dacht laatst nog eentje in de retro kast te hebben gehad, tegenwoordig met die hipster releases van lps zitten soms tapes, maar die is verdwenen.

anyway, een vinyl plaat moet imo niet onderdoen voor een cd kwaliteit. er is inderdaad wel wat gekrakel soms en wat mindere gebruiksvriendelijkheid, maar als het signaal speelt is het even genietbaar. het vinyl speler maakt wel een zoemend geluid, is dat normaal?

Als ik zie hoe sommigen rijden en ze hebben zo'n sticker 'baby on board' op hun auto plakken vraag ik me soms werkelijk af wie de baby in de auto is.

Ik maakte mij net de volgende bedenkingen bij het gedrag, van de laatste tijd, bij mijn beste kameraad.

-Hij kijkt naar WO2 documentaires en stelt zichzelf constant de vraag "Hoe konden de Duitsers in godsnaam verliezen?"
-Hij en zijn gezin zijn hevig anti vaccinatie, met sympathie voor één bepaalde laatst overleden militair.
-Verleden week via xbox chat, "Ge kunt niet raden wat ik heb aangekocht deze week", ik van "Zeg maar". Hij: "Een vlag met een swastika."

Ik maak mij toch ferm zorgen, en tegelijkertijd ben ik kwaad, om zijn doeningen.
Nu zondag moet ik daarnaartoe om weer zijn chronus spullen te gaan bijwerken, ik heb al geen zin meer.
Ik ken mezelf, als ik iemand mijn gedacht zeg, is dit bijna altijd overdreven.
Hoe breng ik zo iemand aan de wijs dat zijn gedraag naar het extreem rechts neigt?

@Deckard ze mogen imo stickers uitvinden met "parents on board" of "baby driver".

Toen ik de laatste keer mijn auto binnen deed in de garage voor nazicht van de eerste keuring na aankoop, hebben ze mijn dashboard "gekuist" met zo een soort van interieur spray EN mijn beschermfolie af de ingebouwde radio gesleurd die ik er zo lang mogelijk laat opliggen want stoort me niet en blijft langer proper en krasvrij.

Ik vroeg nochtans een "gewoon onderhoud" ter keuring... dat ze daar eens allemaal met hun pollen afblijven.
Focking stinkende interieur spray ook...

Feit dat ik niet alleen mijn zetel, maar ook alle spiegels weer moest correct zetten op mijne 1.90 lichaamsbouw kan ik nog wel verdragen :)
Ik hang altijd mijn Monello hanger ("Deze auto niet wassen") in de auto bij een onderhoud.

Ik maakte mij net de volgende bedenkingen bij het gedrag, van de laatste tijd, bij mijn beste kameraad.

-Hij kijkt naar WO2 documentaires en stelt zichzelf constant de vraag "Hoe konden de Duitsers in godsnaam verliezen?"
-Hij en zijn gezin zijn hevig anti vaccinatie, met sympathie voor één bepaalde laatst overleden militair.
-Verleden week via xbox chat, "Ge kunt niet raden wat ik heb aangekocht deze week", ik van "Zeg maar". Hij: "Een vlag met een swastika."

Ik maak mij toch ferm zorgen, en tegelijkertijd ben ik kwaad, om zijn doeningen.
Nu zondag moet ik daarnaartoe om weer zijn chronus spullen te gaan bijwerken, ik heb al geen zin meer.
Ik ken mezelf, als ik iemand mijn gedacht zeg, is dit bijna altijd overdreven.
Hoe breng ik zo iemand aan de wijs dat zijn gedraag naar het extreem rechts neigt?

@Deckard ze mogen imo stickers uitvinden met "parents on board" of "baby driver".
neigen? hoe onsubtiel moet hij nog zijn? :p

neigen? hoe onsubtiel moet hij nog zijn? :p
Ik ken hem al langer dan vandaag, hoe zal ik het zeggen, hij is enorm goed van hart maar zijn verstand loopt wat achter.
Laat ik hem daar voor eventueel vallen? Zoveel vragen die ik nu aan mijzelf stel.

Ach, de feministen-sensor gaat weer af op BG.

Ik vind het heel erg dat dat je persoonlijke ervaringen zijn, en keur dat voor alle duidelijkheid volledig af. Maar, wat doet dat ertoe binnen deze discussie? Dus omdat je zelf enkele nare ervaringen hebt generaliseer je het hele onderwerp?

Ik volg @Carrion in zijn discours als het procentueel waarschijnlijk hoger ligt bij vrouwen, maar om de mannelijke kant te demoniseren op basis van je eigen ervaringen... Biased much?

Trouwens, ik ben zelf als man zelf meerdere keren lastig gevallen door vrouwen op evenementen. Dat gaat van aan uw lijf hangen, in uw kont knijpen, mij half binnen doen, maar... Ik kan er tegen want ik ben een man zeker?
Gelukzak!

Het originele bericht was van @Vierkant die het had over het feit dat hij nog een hele rol oude pmd zakken heeft (met het zwarte lint) die hij volgend jaar niet meer mag gebruiken.
Voor zover ik weet is dat wel alleen maar in het gebied van Limburg.net, in de andere zones mogen mensen de oude zakken wel verder blijven gebruiken dacht ik?

Ik snap sowieso niet waarom er heisa gemaakt zou worden over die rol die niet meer gebruikt mag worden.
Die omschakeling is echt wel aangekondigd geweest via diverse kanalen, en zo'n rol kost bovendien maar 3 euro voor tien stuks, het is dus niet dat mensen er groot verlies door lijden als ze toch nog een rol hebben liggen.

Het verschil tussen de oude en nieuwe zakken is blijkbaar dat de nieuwe zakken tijdens het verwerkingsproces makkelijker gescheiden kunnen worden van het eigenlijke afval in de zak waardoor het materiaal van die zakken makkelijk verzameld kan worden om opnieuw tot zakken te verwerken.

Ik ken hem al langer dan vandaag, hoe zal ik het zeggen, hij is enorm goed van hart maar zijn verstand loopt wat achter.
Laat ik hem daar voor eventueel vallen? Zoveel vragen die ik nu aan mijzelf stel.
Ook geen te goeie beste vriend ben je dan.. En trouwens who cares dat hij zo is. Dat heeft toch niks te zien met je vriendschap zolang hij niet constant rechtse zever zit te verkopen?
En dan nog kun je zeggen dat hij voor jou part gerust rechts mag zijn maar dat jij daar niets mee te maken wil hebben.

Ook geen te goeie beste vriend ben je dan.. En trouwens who cares dat hij zo is. Dat heeft toch niks te zien met je vriendschap zolang hij niet constant rechtse zever zit te verkopen?
En dan nog kun je zeggen dat hij voor jou part gerust rechts mag zijn maar dat jij daar niets mee te maken wil hebben.
Vrienden komen en gaan, meestal omdat gemeenschappelijke context en interesses wegvallen. Meestal vind ik dat een spijtige zaak. Maar als mijn vriend een simpele ziel is die plots zo'n dingen doet:

"Ok, dag en bedankt hé."

Vrienden komen en gaan, meestal omdat gemeenschappelijke context en interesses wegvallen. Meestal vind ik dat een spijtige zaak. Maar als mijn vriend een simpele ziel is die plots zo'n dingen doet:

"Ok, dag en bedankt hé."
Tja, zal mss aan mij liggen maar dat vind ik dus totaal geen reden om iemand zomaar te laten vallen waar je misschien al heel je leven op hebt kunnen rekenen.

Maar ik denk dat nogal vaak over sommige reacties als het over vriendschappen en relaties gaat hier..

Euhg, als ik ne maat zou hebben en die zou fanboy van hitler worden mag hij toch ook oprotten.

Algoed heb ik geen maten en moet dus niemand oprotten :p

Tja, zal mss aan mij liggen maar dat vind ik dus totaal geen reden om iemand zomaar te laten vallen waar je misschien al heel je leven op hebt kunnen rekenen.

Maar ik denk dat nogal vaak over sommige reacties als het over vriendschappen en relaties gaat hier..
Maar, "misschien heel je leven op kunnen rekenen" is nu ook wel een serieuze voorwaarde. De paar vrienden die ik al jaren ken, en daaraan voldoen, die passen op vlak van karakter gewoon genoeg bij mij om niet plots een vlag van het derde rijk te kopen hoor.

Ergernis: weer een concert die uitgesteld is door corona. Was voorzien voor februari 2022 en is verzet naar september 2022.

Alles gaat gewoon door en er is een coronapas dus ik vraag me echt af waarom ze dat dan verzetten door corona.

Maar, "misschien heel je leven op kunnen rekenen" is nu ook wel een serieuze voorwaarde. De paar vrienden die ik al jaren ken, en daaraan voldoen, die passen op vlak van karakter gewoon genoeg bij mij om niet plots een vlag van het derde rijk te kopen hoor.
Ja hij zegt dat het zijn beste vriend is.. Dat is toch meer dan gewoon een kennis of iemand die je sporadisch eens ziet?

Of hij heeft een hele andere betekenis van beste vriend dan dat ik heb.

Ergernis: weer een concert die uitgesteld is door corona. Was voorzien voor februari 2022 en is verzet naar september 2022.

Alles gaat gewoon door en er is een coronapas dus ik vraag me echt af waarom ze dat dan verzetten door corona.

Snoop?
Ik veronderstel eerder op vraag van de artiest zelf. Niet alle landen staan even ver, ze moeten uit de US komen dus wazrschijnlijk heel de tournee aangepast.

Ja hij zegt dat het zijn beste vriend is.. Dat is toch meer dan gewoon een kennis of iemand die je sporadisch eens ziet?

Of hij heeft een hele andere betekenis van beste vriend dan dat ik heb.
Dan moet hij hem toch goed genoeg kennen om te weten dat hij erover kan praten, of dat het onbegonnen werk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan