Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zelf een vrouw van eind de 30 gemiddeld uiterlijk, nooit grote uitgaander geweest, discotheken zeggen mij niets. Mijn kledingsstijl is doorgaans jeans en sneakers, dus niet overdreven sexy, niet het flirterige type. Ik ga daar dus omwille van uiterlijk en gedragspatroon normaal gezien minder mee in aanraking komen dan vele anderen. Dit is mijn lijstje:

- ongewenst in kont genepen of borsten aanraken in passeren op café of feestjes: niet op 10 vingers te tellen
- Vroeger vertrokken tijdens avondje weg omdat na een nee een man constant blijft aandringen en dat de hele avond beheerst: 3 keer
- in werkcontext aangesproken als poepke, schatje, bezeke.... door oudere mannen waar een strikt professionele relatie zou moeten zijn, meestal aangevuld met een of andere vorm van mansplaining: 7 keer
- Poging tot verkrachting met fysiek geweld: 2 keer

Dus ja, ik ga er van uit dat ik niet super uniek ben.
Ja, dat is echt wat ik bedoel hoor, al uw persoonlijke ervaringen minimaliseren :sarcastic: .

Ik doel op het feit dat gij afkomt dat een ander zijn muil zou moeten houden omdat hij niet weet wat het is. Dat je het niet eens bent kan ik begrijpen, dat je het niet kunnen vind kan ik helemaal inkomen maar dat ge afkomt met debiele generalisaties van dat er altijd wel mannen moeten afkomen om ween ween te doen is al even belachelijk en is de discussie bij voorbaat monddood maken onder het mom van "ge weet niet waarover ge spreekt".

Ja, dat is echt wat ik bedoel hoor, al uw persoonlijke ervaringen minimaliseren :sarcastic: .

Ik doel op het feit dat gij afkomt dat een ander zijn muil zou moeten houden omdat hij niet weet wat het is. Dat je het niet eens bent kan ik begrijpen, dat je het niet kunnen vind kan ik helemaal inkomen maar dat ge afkomt met debiele generalisaties van dat er altijd wel mannen moeten afkomen om ween ween te doen is al even belachelijk en is de discussie bij voorbaat monddood maken onder het mom van "ge weet niet waarover ge spreekt".
Ik zou wel appreciëren als ge niet gewoon dingen zou verzinnen die ik gezegd zou hebben. Dat brengt weinig meerwaarde.

Ook hier al meermaals betast geweest (vb tijdens het zwemmen dat er plots iemand in mijn kont kneep tijdens baantjes trekken), meermaals moeten blijven NEEN zeggen als iemand vraagt of ik seks wil hebben, al dan niet gepaard gaande met iemand van me af duwen want ik zal vast gewoon meer overtuiging nodig hebben?
En ik ben ook absoluut geen oogverblindende stoot "die er wel om zal vragen".

Ik ben wél altijd tussen gekomen als ik vriendinnen hetzelfde zag overkomen. Krijg je wat gezeik en gescheld over je heen, maar SOMMIGE mannen (en vrouwen, ongetwijfeld!) Hebben geen respect voor een neen en de dreiging dat je fysiek een slachtoffer kan worden, is heel reëel. Ik heb ook meermaals gedaan alsof ik aan het bellen was als ik naar huis liep, met een kleine deo in mijn handen. Of gevraagd of iemand me naar mijn auto wou begeleiden.
In jouw geval zou ik ook schrik hebben. Want het is sowieso een wacko als hij vrouwen betast met een legging onder een kleed en van die wollen savatten.

Sowieso was het noch @Wannez, noch ik.

Ik zou wel appreciëren als ge niet gewoon dingen zou verzinnen die ik gezegd zou hebben. Dat brengt weinig meerwaarde.
Dit is dan mijn ergernis. Telkens zo'n onderwerp aan bod komt is er toch altijd wel minstens één man met de *ween ween* wij zijn ook soms slachtoffer en het minimaliseren van ervaringen en zeggen dat het allemaal toch wel overdreven is.
Dat dingen verzinnen is enkel en alleen voor u weggelegd of wat?

Het komt er wel een beetje op neer. Ik heb ook nog gehad dat er een wildvreemde vrouw in mijn kont knijpt, rond mijn nek komt hangen, aan mijn borst begint te komen,.. 1x zo erg zelfs dat mijn vrouw haar dan nog motten moest geven omdat ze me eindelijk eens ging gerust laten. (dat was wel sexy)

Want ja als je als man een duw zou geven dan ben je de man die een vrouw geslagen heeft.

Dat het als vrouw intimiderender en schrikwekender over komt omdat een man fysiek sterker is dat klopt.

Maar in mijn gevallen was de avond ook wel verkloot.

Meerdere mensen hebben het al letterlijk gequoted. Nogmaals, probeer u te verplaatsen. Ge hebt een ganse bijbel met persoonlijke nare ervaringen gedeeld. Moest iemand daarop antwoorden. Och jong *ween ween*, weer één die zich als slachtoffer uit. Dat je dan niet inziet dat je zelf de discussie monddood maakt, tja.

Edit, voor ik aan de schandpaal genageld word: ik vind het heel erg voor jou. Ik probeer niet het beeld te scheppen dat het niet erg is. Maar omdat jij jouw ervaringen erger vindt dan die van iemand anders, maakt niet dat anderen blijters zijn.

1x ook gehad op laundry day Dat er een belachelijke het deed bij mijn vrouw en hij had zo indianenpluimen op zijn hoofd.

Hij is naar huis gegaan met nog een stuk of 3 pluimen op zijn hoofd na zijn passage. Dat is er toch al 1 die er nog eens gaat over nadenken.

Het mooiste is dat ik niets gedaan heb maar dat ze toch goed haar mannetje kan staan. 😂

Er is natuurlijk wel een verschil tussen u avond die wat verpest is en het risico dat ge verkracht/aangevallen kunt worden en daar vrij weinig tot niks aan kunt doen.

Het één is wat vervelend, het ander verwoest u leven.
Ja daarom zei ik dat er dus ook bij dat het voor een vrouw intimiderender over komt.

Ik heb mij als man eigenlijk nog nooit onveilig gevoeld of moeten nadenken hoe ik mij moet kleden als ik (snachts) op straat buiten kom bijvoorbeeld. Zelfs als ik lastig gevallen zou worden krijgt die gewoon mot ofzo.

Denk dat dat als vrouw (die meestal toch fysiek minder sterk zijn, in het algemeen) vreselijk moet zijn om zulke dingen constant/regelmatig mee te maken.

Dit vooral. Ik word als (redelijk aantrekkelijke en benaderbare) man ook soms gecatcalld, vroeger verstonden vrouwen (of mannen) soms geen nee op feestjes, op café is er meermaals aan mijn kont gezeten, maar ik voel mij daar nooit onveilig doordat ik weet dat ik fysiek weinig tot niets te vrezen heb van mensen die dit gedrag vertonen.

Het grote verschil met Guazala is dat ik geen schrik moet hebben dat op die feiten een verkrachtingspoging zal volgen. Voor een gemiddelde vrouw is dat helemaal anders en wordt overgaan tot fysieke aanranding vaak voorafgegaan door zulke feiten.

En dit is dan weer minimaliseren in de omgekeerde richting, alsof elke man een actieheld is die zich makkelijk kan verweren tegen fysiek geweld.

Zoek anders de cijfers eens op over huiselijk geweld tegen mannen of die over verkrachtingen, en besef dan dat dit slechts het topje van de ijsberg is omdat de meeste het niet eens durven melden net door dit soort reacties. Maar misschien moeten die slachtoffers ook gewoon wat minder wenen dan?

En dit is dan weer minimaliseren in de omgekeerde richting, alsof elke man een actieheld is die zich makkelijk kan verweren tegen fysiek geweld.

Zoek anders de cijfers eens op over huiselijk geweld tegen mannen of die over verkrachtingen, en besef dan dat dit slechts het topje van de ijsberg is omdat de meeste het niet eens durven melden net door dit soort reacties. Maar misschien moeten die slachtoffers ook gewoon wat minder wenen dan?

Oepsie daisy

Er is natuurlijk wel een verschil tussen u avond die wat verpest is en het risico dat ge verkracht/aangevallen kunt worden en daar vrij weinig tot niks aan kunt doen.

Het één is wat vervelend, het ander verwoest u leven.
Aach, het is een wedstrijd? Gelieve te zwijgen over vrouwen die verkracht worden, kinderen die slachtoffer worden van pedofilie is veel erger :sarcastic:

Vervang in die twee posts 'vrouw' door 'fysiek zwakkere' en man door 'fysiek sterkere' en je begrijpt ons punt.

Wat huiselijk geweld te maken heeft met jezelf buitenshuis onveilig voelen ontgaat me compleet. Dat gaat veel meer over een slechte relatie dan over het punt dat hier gemaakt wordt. Een vergelijking van cijfers over mannen die verkracht zijn buiten de huiselijke context met cijfers van vrouwen die verkracht zijn buiten de huiselijke context, geven een veel beter beeld.

Me: I'm a feminist
Also me: I need a real man to show me every corner of the room

En wat hebben beide uitspraken met elkaar te maken? Ik heb de indruk dat gij denkt dat dat elkaar tegenspreekt. (Zijn dat die verwarrende signalen waar men zo vaak over spreekt?)

Ge kunt ook consensueel en gewild alle hoeken van de kamer getoond krijgen hé. Ik kan het u alleen maar aanraden.

En wat hebben beide uitspraken met elkaar te maken? Ik heb de indruk dat gij denkt dat dat elkaar tegenspreekt. (Zijn dat die verwarrende signalen waar men zo vaak over spreekt?)

Ge kunt ook consensueel en gewild alle hoeken van de kamer getoond krijgen hé. Ik kan het u alleen maar aanraden.
Natuurlijk. Maar het wordt moeilijk om zo iemand te vinden als je elke man die tegen u praat als potentiële verkrachter aanschouwt. :unsure:

Ik denk dat het over die "real" gaat.

De echte man is namelijk de proverbiale neanderthaler die u met zijne knots eventjes KO slaat meeneemt naar zijn huis en u daarna al de kanten van de kamer laat zien. U weet wel, dieje stoere bad boy bink.
Dat is niet de man die in een goed gesprek met u gaat, die u emotioneel weet te bewegen, een deftige maaltijd voor u kookt en zijn gevoelens toont om daarna u alle kanten van zijn of uw woonst te laten zien.

Dat is typecasting. Maar zo komt die typecasting over bij de gemiddelde man (denk ik).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan