Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die mannen verdienen te veel, maar los van het geld heeft hij gelijk. De UEFA en de FIFA blijven maar matchen en toernooien verzinnen om geld te verdienen. Na een tijd zit de kalender gewoon te vol en ontstaan er blessures.
Dit dus. Ze worden niet harder omdat ze veel verdienen. Op lange termijn gaat het ook ten kosten van de kwaliteit door blessures of dat het te veel is.

Die mannen zijn de laatste 10 jaar van gemiddeld 50 naar 60 clubmatchen gegaan, plus nog een interland of 10.
Je ziet het goed bij het aantal caps voor de rode duivels. Waar ze vroeger 15 jaar nodig hadden om 80-90 caps te krijgen, gaan ze nu op 10 jaar boven de 100.

Die mannen zijn de laatste 10 jaar van gemiddeld 50 naar 60 clubmatchen gegaan, plus nog een interland of 10.
Je ziet het goed bij het aantal caps voor de rode duivels. Waar ze vroeger 15 jaar nodig hadden om 80-90 caps te krijgen, gaan ze nu op 10 jaar boven de 100.
Denk dat de lonen nog wel iets harder gestegen zijn dan het aantal interlands in die periode.

De laatste keer dat ene mij dat gelapt heeft heb ik bij het thuis komen mijn vrouw laten uitstappen en ben ik dan letterlijk 5 cm van zijn bestuurdersdeur gaan parkeren.

Nog een geluk dat het niet figuurlijk was.

Enkele weken voor nieuwjaar 2020, in 2019 dus, ben ik wat ziek geweest. Smaak en reuk was weg/veranderd. Heeft lang geduurd eer dit terug kwam. Enkele maanden geleden merkte ik terug een verandering in geur en smaak, niet weg, maar een vieze smaak/geur. Dat is dan ook terug weggeweest.
Nu is dat daar plots terug. Ik ervaar een vieze smaak maar vooral ook een muffe geur. Sommige zaken ruiken ook anders.

Als je dat dan toch eens googled, zie je overal 'kanker' staan.

No stress, klinkt vooral als Covid (20)19.

2dehands platenspeler gekocht met de handleiding er nog bij. tis ene van akai, de vertalingen zijn echt ruk. ik probeer te zoeken wat ik moet doen met de ground kabel op de rca L/R, staat niks van in. Dan de stofkap blijft niet openstaan, en er staat iets van in de handleiding, maar ik snap er niks van.

uiteindelijk wel gelukt om een plaat te spelen na een uur koppelen en zoeken, trilt dat ding net iets te fel mee dus verpringt de naald enkele keren. dus dan dat nog stabiliseren. een uitknop heeft het ook niet, pries uitrekken staat in het boekske. mn klak, tis toch vele keren gebruiksvriendelijker geworden de laatste decennia. zijn er nog pitfalls waar ik rekening mee moet houden? :') Nu, het oogt wel mooier.

morgen de cassette speler proberen.

Dat grond kabeltje moet je aansluiten op de grond contact op uwe (phono) versterker meestal geplaatst in de buurt van de Photo aansluiting (daarom ook dat dat kabeltje zo kort is ) en deze zorgt ervoor dat uwe platenspeler tijdens het spelen niet begint te brommen .

Skippen of jumper kan veroorzaakt worden door te weinig neerwaartse naalddruk (in te stellen volgens welke naald en volgens gegevens van de fabrikant ervan , en vanachter op de arm dat contragewicht verzetten ) of door de zijdelingse druk (meestal een klein verschuifbaar gewichtje op zo een armpje ) aan te passen zodat uw naald beter in het midden van de groef blijft .
Als hem dan ook nog hoogte verstelling heeft op de arm kan het zijn dat je dit ook nog effe moet afregelen

Die mannen verdienen te veel, maar los van het geld heeft hij gelijk. De UEFA en de FIFA blijven maar matchen en toernooien verzinnen om geld te verdienen. Na een tijd zit de kalender gewoon te vol en ontstaan er blessures.
Dat is net het probleem: men kan voetbal niet loskoppelen van geld, sterker nog, men heeft voetbal kunstmatig een status van goddelijkheid gegeven om een geldmachine te creëren, daarbovenop is de sector (want dat is het, op de eerste plaats - het profvoetbal dan hé) ook nog eens gehuld in een dichte mist van schimmige constructies, schulden, zwart geld en duistere figuren.

Ik heb hoegenaamd geen probleem met veel verdienen maar wel een probleem met de privileges om zoveel te verdienen - ook voor andere zaken is dat zo maar goed, men heeft het al decennia lang door de strot geduwd en het zit in onze opvoeding dus wordt het gewoon aanvaard.

Het zijn ook hun eigen clubs die na het seizoen maar matchen blijven organiseren op andere continenten ook hé
Maar die betalen hem maandelijk royaal uit dus daar zal hij wel niet tegen zagen :)

Dat is net het probleem: men kan voetbal niet loskoppelen van geld, sterker nog, men heeft voetbal kunstmatig een status van goddelijkheid gegeven om een geldmachine te creëren, daarbovenop is de sector (want dat is het, op de eerste plaats - het profvoetbal dan hé) ook nog eens gehuld in een dichte mist van schimmige constructies, schulden, zwart geld en duistere figuren.

Ik heb hoegenaamd geen probleem met veel verdienen maar wel een probleem met de privileges om zoveel te verdienen - ook voor andere zaken is dat zo maar goed, men heeft het al decennia lang door de strot geduwd en het zit in onze opvoeding dus wordt het gewoon aanvaard.
Dat ontkent niemand. Die zaken mogen en moeten aangekaart worden, maar in deze situatie gaat het over de overbelasting. En daar heeft Courtois gewoon gelijk in.

Wat is dat dan voor een taart geweest ?

Brood aan 2.5€ is redelijk normaal. Schrijf het volgende ergens op : tegen januari ga je bij de meeste bakkers 3€ (mss iets minder) voor een brood gaan betalen.
Ik zit zelf in de sector en het is gewoon ongelofelijk hoe de prijzen van de grondstoffen zijn gestegen.
Bloem +25% , melkerijboter +30% , chocolade +12% , enz...
Ik zie de toekomst somber in.
Voor alle duidelijkheid , ik heb niet zelf een bakkerij. ;)

Bewijs wat een gat achterlijke samenleving dat wij zitten.
Vroeger borsten op de tv, niemand gaf erom. Nu een borst, en iedereen ligt wakker - desondanks de helft van 18+ mensen hun lichaam op sociale media verkopen. Nu een op zich een OK show en we moeten al oppassen voordat de helft van de jongeren alles gaan nadoen. Echt triestig.

Vroeger borsten op de tv, niemand gaf erom. Nu een borst, en iedereen ligt wakker - desondanks de helft van 18+ mensen hun lichaam op sociale media verkopen. Nu een op zich een OK show en we moeten al oppassen voordat de helft van de jongeren alles gaan nadoen. Echt triestig.
Hmmm. Ik kijk al helemaal uit naar de remastered versie van GTA.

OT: Tado kon geen connectie meer vinden op de smartphone. Dan maar naar onze woning gereden waar ik normaal enkel in het weekend ben, ik vermoed dat het probleem zich voordoet doordat hij een bedrade connectie had met een Wifi-Repeater. Nu eens aangekoppeld op het bedraad netwerk dat gekoppeld is aan de Telenet-router. Hoop dat dit het probleem oplost.

Dat grond kabeltje moet je aansluiten op de grond contact op uwe (phono) versterker meestal geplaatst in de buurt van de Photo aansluiting (daarom ook dat dat kabeltje zo kort is ) en deze zorgt ervoor dat uwe platenspeler tijdens het spelen niet begint te brommen .
yes I know, maar wat te doen als ik de versterker geen ground contact heeft en je de RCA verlengt. Allez, gelukkig is er geen ground loop. Die herken ik gelukkig wel (60 of 120hz) en is niet merkbaar aanwezig . Wel andere geluidsartefacten die ik nog moet proberen te elimineren.
Skippen of jumper kan veroorzaakt worden door te weinig neerwaartse naalddruk (in te stellen volgens welke naald en volgens gegevens van de fabrikant ervan , en vanachter op de arm dat contragewicht verzetten ) of door de zijdelingse druk (meestal een klein verschuifbaar gewichtje op zo een armpje ) aan te passen zodat uw naald beter in het midden van de groef blijft .
Als hem dan ook nog hoogte verstelling heeft op de arm kan het zijn dat je dit ook nog effe moet afregelen
Dit ga ik nog moeten uitvissen. Bedankt voor de uitleg, die stond niet in de manual.

Ik volg niet goed, wat heeft Squid Game met "borsten op tv" te maken?

En daarnaast, is de media die boel niet helemaal aan het opblazen (zoals gewoonlijk)?
Een "ludiek" youtube filmke, ne kleine die wat te hard duwde ofzo, en idioten die voor een resto staan te vechten. We kletsen dat samen, roeren wat en zeggen "hEt LoOpT uIt dE HaNd!!!!!".

En daarnaast mijn daarnaast: Waarom de fuck is er een resto van een serie die net uit is :wtf:

Het zijn ook hun eigen clubs die na het seizoen maar matchen blijven organiseren op andere continenten ook hé
Maar die betalen hem maandelijk royaal uit dus daar zal hij wel niet tegen zagen :)
Het zijn niet alleen die matchen op andere continenten, onze eigen jupkes-league is van 34 naar 44 matchen gegaan. Daar komen dan nog enkele bekermatchen bij. Dus zonder Europees voetbal zitten ze hier ook al aan bijna 50 wedstrijden.
De Belgische toppers hebben een slecht jaar als ze de groepsfase niet halen, dat is dat gemiddeld 2 wedstrijden in de voorronde en 6 in de groepsfase. Dan zijn we al aan 55 wedstrijden.

Geen ergernis maar eerder een "scare of the day"

what the hell happened to Marc Uyterhoeven???? Zijn kin begint te lijken op een reversed trolleke uit Morgen Maandag

af83570d-2844-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Laatst bewerkt:
Ik volg niet goed, wat heeft Squid Game met "borsten op tv" te maken?

En daarnaast, is de media die boel niet helemaal aan het opblazen (zoals gewoonlijk)?
Een "ludiek" youtube filmke, ne kleine die wat te hard duwde ofzo, en idioten die voor een resto staan te vechten. We kletsen dat samen, roeren wat en zeggen "hEt LoOpT uIt dE HaNd!!!!!".

En daarnaast mijn daarnaast: Waarom de fuck is er een resto van een serie die net uit is :wtf:
Exact, wij deden vroeger ook de Jackass-stunts na. Er was gewoon nog geen social media die onze capriolen over gans het internet strooide...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan